Ga naar inhoud


[TF7710PVR] HDD-voeding stuk


Hadrian

Aanbevolen berichten


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

je kunt natuurlijk altijd google zoekwoorden geven zoals: elko kit topfield. Volgens mij moet je hem dan zo kunnen vinden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
je kunt natuurlijk altijd google zoekwoorden geven zoals: elko kit topfield. Volgens mij moet je hem dan zo kunnen vinden.
Ja, duitse site. Levert snel, en mijn apparaat werkt nog steeds zonder problemen (sterker nog: beter dan eerst, Aston kaartje hield er voorheen nog weleens spontaan mee op).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfred de witt
iemand enig idee hoe ik de lnb20a ic eraf krijg. Ik heb hem los gesoldeerd maar krijg hem niet van de print. Zit hij gelijmd of nog vast met soldeer op de uiteinden?


Deze chip zit ook onder de chip gesoldeerd. Met een smd tool of hete lucht krijg je die los!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziezo!

Vandaag heb ik de voeding van mijn 7700HDPVR voorzien van 6 nieuwe elko`s.

Er waren er drie een beetje bol, en die heb ik eerst vervangen, daarna nog 3 andere ook preventief vervangen.

Het setje elko`s heb ik via een webwinkel uit Duitsland, bestaande uit in totaal 17 stuks.

Mijn eerste indruk is dat de ontvanger weer als nieuw lijkt!

Harde schijf herkent hij meteen weer zonder problemen, straks even iets timergestuurd opnemen.

Dus medebezitters van een Topfield 7700HDPVR, heb je problemen, dan weet je wat je moet doen!

Groetjes,....eh.....cheers!

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

eilandjes bedoel je het midden waar deze ic's op vast zitten ?

Die zijn niet stuk, 1 ic is er zeer goed afgegaan de andere heb ik alle kleine pootjes los gesoldeerd en er zijn nu zo'n 5 pootjes war geen soldeer onder zit en geen contact hebben met de print. Ik ga ze nog wel proberen te solderen maar verwacht er niet veel van. De ander ic zit er keurig op en ik moet nu nog aanstippen met de soldeerbout.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer.

Had ik toch mijn 7700HDPVR van 6 nieuwe condensators voorzien, maar nu startte hij toch weer één keer spontaan opnieuw op!

De 3 condensators die een klein beetje bol stonden had ik eerst vervangen, daarna ook nog 3 andere condensators die ook vlak bij de koellichamen zaten.

Alle overige condensators zien er nog goed uit, maar ik denk dat ik alle condensators die in het pakket zitten er nu ook in ga solderen.

Maar als de condensators die kapot waren zijn vervangen, wat anders kan er dan nog de oorzaak van zijn, dat de ontvanger soms spontaan opnieuw opstart?

Ik heb de ontvanger ook al terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
[...]
Maar als de condensators die kapot waren zijn vervangen, wat anders kan er dan nog de oorzaak van zijn, dat de ontvanger soms spontaan opnieuw opstart?
Ik heb de ontvanger ook al terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Dat kan van alles zijn. Ik heb in mijn voeding alle mogelijke condensatoren vervangen. Toch krijg ik het ook wel voor elkaar om het systeem vast te laten lopen. Bijv met een gecodeerde HD-uitzending erg vaak heen en weer zoeken/spoelen.
Andere zaken zoals, goede luchtafvoer en een goede HD spelen ook een rol. En verzeker je ervan dat de voeding zelf wel het vermogen levert wat-ie zou moeten leveren.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de 1 tB schijf toch wat te groot?

Ik denk dat ik hem ga verwisselen voor een 500 gB schijf, en dan gebruik ik de 1 tB wel extern.

De CD module werkte bij mij zo slecht, dat ik die heb vervangen door een Powercam, nu hikt het beeld tenminste niet meer.

Helaas doet History HD het nu niet.

Wat de koeling betreft, ik heb de kap altijd los liggen, zodat er meer wamte weg kan.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 tb is geen probleem als het maar green points zijn, deze gebruiken minder vermogen. In mijn tf zit al een jaar zo'n schijf.

Ik heb onder mijn tf een laptop cooler met 3 ventilatoren via usb aangesloten. Kost 15,-- n werkt goed. tf staat soms de hele dag aan en wordt hand warm boven op. ik gebruik een aston module. Soms start mijn tf wel eens spontaan op verder loopt hij prima.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Samsung schijf met 32 mB cache geheugen.

Hij wordt minder heet dan de Western Digital schijf van 500 gB die ik eerst gebruikte.

De 1 tB heb ik er al bijna 2 jaar in zitten.

Ik ga wel eerst al de overige condensators vervangen.

Voor de rest ben ik nog wel tevreden, de beeldkwaliteit blijft fantastisch, maar het minpunt dat wel blijft is dat de ontvanger minder betrouwbaar is, want als je timergestuurd opneemt, en hij start opeens opnieuw op, dan is je opname weg, en tevens schakelt de ontvanger dan ook niet meer uit.

Als je een paar dagen weg bent en zoiets gebeurt, dan is dat niet zo prettig. (hoog stroomverbruik en hoger risico i.v.m. brandgevaar)

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb alle overige condensators nu ook vervangen, afgelopen maandag.

Deze week is er op BBC HD elke avond een aflevering uit de documentaire "Wild China".

Ik heb de afleveringen van maandag en gisteren dus opgenomen, timergestuurd, omdat ik met wisseldiensten werk.

Die afleveringen kopiëer ik dan s`ochtends, zodat ze precies op lengte zijn (ik bewaar deze reeks dus).

Maar tijdens het kopiëren vanmorgen herstartte de tuner toch weer spontaan, zodat ik weer opnieuw kan beginnen.

Alle condensators zijn nu vervangen, de voeding is dus weer up to date.

Zijn er nog andere mogelijke oorzaken aan te wijzen voor dit onvoorspelbare gedrag van de Topfield?

Wie o wie?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...