Ga naar inhoud


Geluidsreductie Ventilator modificatie voor 10cent


ToniMacaroni

Aanbevolen berichten


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, alleen in een dm800.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik de papst koeler op 5 volt heb laten draaien (voltage is normaal 12 volt en daardoor draait het e.e.a. sneller). Bij de dm kan dit ook wel anders, maar ik heb voor deze manier gekozen. Gevolg is dat je de koeler alleen hoort als je met het oor bij de fan bent.

Op 12 volt hoor je de fan (van ca 3 meter afstand) alleen als het muisstil is in huis.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Maar bij mij staat de fan alleen aan als de box ook aanstaat en dan is toch geluid van de TV, dan is de fan niet echt storend, maar toch.
Nee, dat klopt niet: ook als er opnames worden gemaakt, springt de Fan aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blitzteam
Mijn vraag is: na installatie in de box ben ik dan klaar of moet ik dan nog iets software matig doen?
Wat zou je voor softwarematigs willen doen aan een losse component?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ToniMacaroni
Om het geluid van de ventilator te reduceren heb ik een weerstandje op + aanvoer gesoldeert van 68 ohm. Kost amper 10 cent.

Dat is net voldoende om de ventilator een tact langzamer te laten draaien en er wordt toch nog genoeg lucht afgevoerd.



Hoeveel langzamer loopt de ventilator, met dit weerstandje..ik zou hem graag op 50% willen laten draaien.

En als ik het goed lees knip je het rode draadje door en soldeer je hier het weerstandje tussen?

b.v.d. voor de info.

Intruder

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er inmiddels een weerstandje van 75ohm tussen gezet, en tussen de ventilator en de kast stukjes vilt geplakt ( zitten normaal onder een stoelpoot..) en hij is nu helemaal stil...en wordt niet warm.....

 

Intruder

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: intruder
Origineel bericht van: ToniMacaroni
Om het geluid van de ventilator te reduceren heb ik een weerstandje op + aanvoer gesoldeert van 68 ohm. Kost amper 10 cent.

Dat is net voldoende om de ventilator een tact langzamer te laten draaien en er wordt toch nog genoeg lucht afgevoerd.



Hoeveel langzamer loopt de ventilator, met dit weerstandje..ik zou hem graag op 50% willen laten draaien.

En als ik het goed lees knip je het rode draadje door en soldeer je hier het weerstandje tussen?

b.v.d. voor de info.

Intruder


Ik zie nu pas je post, maar ik had geen email notifcatie voor dit onderwerp.

Ja werkt perfect zo hé en toch voldoende ventilatie.....

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben flink aan het zoeken naar oplossingen mijn oog is gevallen op de aimaxx envicooler 5 (8.9 ~ 14.9dBA). enige nadeel is dat dit een 3 pins is - maar als je hier een adapter tussen zet voor 3 naar 2 moet het toch gewoon werken lijkt me?

 

Dit is namelijk tot nu toe de stilste 50mm ventilator die ik kon vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Angeline
Ook ik ben flink aan het zoeken naar oplossingen mijn oog is gevallen op de aimaxx envicooler 5 (8.9 ~ 14.9dBA). enige nadeel is dat dit een 3 pins is - maar als je hier een adapter tussen zet voor 3 naar 2 moet het toch gewoon werken lijkt me?

Dit is namelijk tot nu toe de stilste 50mm ventilator die ik kon vinden...


Niemand een antwoord hierop? of met een adapter van 3 naar 2 pins zo een ventilator zou moeten werken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...