Ga naar inhoud


Geluidsreductie Ventilator modificatie voor 10cent


ToniMacaroni

Aanbevolen berichten

Zeer merkwaardig.

Fan kapot uit doos?

Misschien ff proberen met andere stroombron.

 

Origineel bericht van: Angeline
...met geen enkele combinatie van draadjes aan elkaar.

 

Weer op zoek naar een stille fan dan maar..

Je hebt hem toch eerst wel goed aangesloten? Anders kan het nog zo zijn dat je de fan zelf 'doorgebrand' hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Shape
Anders kan het nog zo zijn dat je de fan zelf 'doorgebrand' hebt.
Hoe wou je dat voor elkaar krijgen? Op 230V aansluiten is wel heel onwaarschijnlijk......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Shape
Anders kan het nog zo zijn dat je de fan zelf 'doorgebrand' hebt.
Hoe wou je dat voor elkaar krijgen? Op 230V aansluiten is wel heel onwaarschijnlijk......


Als je ergens een draadje extra hebt wat achteraf de rpm draad is, moet je daar geen stroom op zetten. cool

Origineel bericht van: Angeline
Tja ik weet het ook niet.

Enne - uiteraard aan de goede draadjes gedaan - rood op rood - zwart op zwart.. Idiot proof zeg maar :P.

Hij wilde gewoon niet draaien - als je m dan een zetje gaf ging hij wel draaien - maar leek of hij gewoon niet genoeg stroom pakte...


Merkwaardig. Klinkt idd alsof hij te weinig voltage krijgt.
Zou ook best kunnen dat deze fan een maandagmorgen apparaatje is. Zou hem even testen of anders toch gewoon een weerstand van 75ohm op de plus draad solderen van de originele fan. Eventueel icm stoelfiltjes tussen de fan en het chassis in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb dus het vermoeden dat de VU+ net te weinig start vermogen heeft / geeft voor deze fan. Als je hem namelijk handmatig een zetje gaf, ging hij netjes draaien... Maarja - heb natuurlijk niet zo een zin in het constant handmatig aandraaien van mijn ventilator!

 

Andere optie was (is - moet dan de draadjes weer connecten) een molex aansluiting. Maar ja die had je uiteraard ook niet als aansluiting op de VU+

 

Heb dus even de draadjes weer aan elkaar gemaakt van de oude ventilator en ga weer driftig op zoek naar oplossingen...

 

Wel jammer - want die Fan die dus niet werkte - was wel stil (als ik m een zetje gaf en hij draaide)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Angeline
Ja heb dus het vermoeden dat de VU+ net te weinig start vermogen heeft / geeft voor deze fan. Als je hem namelijk handmatig een zetje gaf, ging hij netjes draaien... Maarja - heb natuurlijk niet zo een zin in het constant handmatig aandraaien van mijn ventilator!

Andere optie was (is - moet dan de draadjes weer connecten) een molex aansluiting. Maar ja die had je uiteraard ook niet als aansluiting op de VU+

Heb dus even de draadjes weer aan elkaar gemaakt van de oude ventilator en ga weer driftig op zoek naar oplossingen...

Wel jammer - want die Fan die dus niet werkte - was wel stil (als ik m een zetje gaf en hij draaide)


Ja, dan moet er een elco tussen om de stroom te bufferen, zodat die genoeg opstart vermogen krijgt.

Maar waarom niet gewoon een weerstand op de plus solderen?
68 of 100 ohm en dan is die muisstil en start ook gewoon op.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ToniMacaroni
Origineel bericht van: Angeline
Ja heb dus het vermoeden dat de VU+ net te weinig start vermogen heeft / geeft voor deze fan. Als je hem namelijk handmatig een zetje gaf, ging hij netjes draaien... Maarja - heb natuurlijk niet zo een zin in het constant handmatig aandraaien van mijn ventilator!

Andere optie was (is - moet dan de draadjes weer connecten) een molex aansluiting. Maar ja die had je uiteraard ook niet als aansluiting op de VU+

Heb dus even de draadjes weer aan elkaar gemaakt van de oude ventilator en ga weer driftig op zoek naar oplossingen...

Wel jammer - want die Fan die dus niet werkte - was wel stil (als ik m een zetje gaf en hij draaide)


Ja, dan moet er een elco tussen om de stroom te bufferen, zodat die genoeg opstart vermogen krijgt.

Maar waarom niet gewoon een weerstand op de plus solderen?
68 of 100 ohm en dan is die muisstil en start ook gewoon op.


Misschien omdat ik niet solderen kan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja..

 

Overigens is na flink aan schroeven die oude ventilator ook wat stiller geworden - en hoor je nu de harde schijf af en toe effe wat knorren..

 

Ach - misschien moet ik dan maar niet zeuren - en de tv wat harder zetten.. Maar het geluid is net op een hoogte dat het een irritant geluidje is.. en dus ook als je niet tv kijkt maar een timeropname maakt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gehoor van vrouwen is voor beppalde toonhoogten een stuk beter dan dat van mannen. Ik heb nergens last van. Alles is geruisloos. Ik ben ietwat doof dus!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...