Ga naar inhoud


Geluidsreductie Ventilator modificatie voor 10cent


ToniMacaroni

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
dus die standaard software bevalt je even goed of beter dan de pli of vti?


Nee, ik gebruik uitsluitend Pli.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
zit daar die fan-aaqnpassing dan al in?


De fan aanpassing is vandaag verwerkt in de OpenPLi en is verwerkt in de online update.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nu je schijnbaar goed op de hoogte bent van openPLI: weet jij of er in Open PLI online nog de Oscam beschiukbaar komt cq dat het cccam team werkt aan het tntsat probleem?

Zo nee voel ik me onderhand 'verplicht' om of naar Dream Elite of VTI over te stappen want daar werkt het al ruim een week weer...en die kaart is toch belangrijk voor mij, ook al voldoet de OpenPLI die iik heb precies aan wat ik wil en bij een andere skin kan ik alles weer opnieuw gaan uitzoeken, wat met tot nu toe van een switch weerhouden heeft.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
mooi, dank je, ga ik weer eens updaten.
vanwege het 'gerommel' de laatste tijd had ik dat maar even uitgesteld.


De update vanaf vanmorgen 11.30 uur bevatte NIET de nieuwe drivers, er was blijkbaar weer iets mis gegaan.
Vanaf vanmiddag 17.38 uur zitten wel de nieuwe drivers erin, zelfs weer een bijgewerkte driver van vandaag.

Helaas zijn deze drivers niet foutloos, zo werkt de autoresolutie plugin niet goed meer.

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
nu je schijnbaar goed op de hoogte bent van openPLI: weet jij of er in Open PLI online nog de Oscam beschiukbaar komt cq dat het cccam team werkt aan het tntsat probleem?
Zo nee voel ik me onderhand 'verplicht' om of naar Dream Elite of VTI over te stappen want daar werkt het al ruim een week weer...en die kaart is toch belangrijk voor mij, ook al voldoet de OpenPLI die iik heb precies aan wat ik wil en bij een andere skin kan ik alles weer opnieuw gaan uitzoeken, wat met tot nu toe van een switch weerhouden heeft.


Ik heb geen flauw idee, ik ben niet betrokken bij enige ontwikkeling binnen het OpenPLi team, ik lees alleen veel op het forum aldaar. Heb je je probleem al eens voorgelegd daar op het forum? Misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Box wordt beetje warm of uh heet deze optie schakelt de fan gewoon helemaal uit.

Er is een plugin die de fan uit en aan kan zetten maar regelen op temp is er niet.

Deze week ga ik dat bij mijn box wel inbouwen want die temp vind ik echt niet kunnen zonder fan.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik mij afvraag is waarom de box nog warm word als hij in standby staat.

 

bij de dm500HD gaat de ventilator aan zodra je beeld hebt, maar het moment dat je de box in standby( niet deepstanby zet) gaat de vent. uit enkomt de box niet warm.

 

nu heb ik de vu zijn vent nog niet uitgeschakeld, maar als jullie in standby hogere warmte voelen dan bij in werking, dan moet er toch een reden zijn dat hij gekoeld moet blijven...bepaalde componenten gaan dus warm krijgen zonder de vent.

ze zullen er die wel niet insteken voor de show :D

 

uiteraard , als je dan kijkt naar mijn dm800HD, das een kookplaat na 4 uur HD kijken....

tijd zal het moeten uitwijzen of die blijft spelen na 2 jaar confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
wat ik mij afvraag is waarom de box nog warm word als hij in standby staat.


Dat komt omdat de box gewoon doordraait in standby.
Hij geeft geen beeld meer af maar streamen naar een PC werkt gewoon (idem met m'n DM7000).

Ik heb de fan al tijden niet meer draaien en vindt de box niet verontrustend warm worden.
Met afgekoppelde fan wordt hij tijdens bedrijf niet voelbaar warmer dan in standby.
Als je de VU in een gesloten meubel gebruikt lijkt het me raadzaam de fan te laten draaien.










Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als de fan niet draait of in jouw geval helemaal is afgeschakeld zou ik toch graag wat meer ontluchtings sleuven in het deksel willen zien want die is niet voor niets vrijwel helemaal dicht!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag upgedate naar de laatste openpli,dus de fan gaat ook uit in standby. Dit wil ik echter niet en ik vind nergens de mogelijkheid om de fan voortdurend te laten draaien, zoals in de originele firmware. Is dit niet mogelijk om handmatig in te stellen ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...