Ga naar inhoud


Geluidsreductie Ventilator modificatie voor 10cent


ToniMacaroni

Aanbevolen berichten


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: fjskmdl
Ik heb vandaag upgedate naar de laatste openpli,dus de fan gaat ook uit in standby. Dit wil ik echter niet en ik vind nergens de mogelijkheid om de fan voortdurend te laten draaien, zoals in de originele firmware. Is dit niet mogelijk om handmatig in te stellen ofzo?


Die fan uit is juist een feature van de "originele firmware".

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Zonder plugin gaat de fan altijd uit in standby, wil je dat niet dan zal je de plugin moeten installeren en daarin aangeven dat de fan moet blijven draaien in standby.

 

Ik persoonlijk laat de fan draaien omdat ik hem te heet vind worden, ik heb wel een temperatuurregeling besteld en ga daarmee wat experimenteren als die binnenkomt, ook dan blijft de fan dan aan in standby maar gaat naar behoefte draaien (als het goed is)

Ook meteen maar even een digitale infrarood temperatuurmeter besteld om het resultaat te meten (ja ik ben gek op nutteloze gadgets blush)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Via Menu -> Applicaties -> Downloaden (groene knop)-> extensies -> fancontrol-vuplus

en na installatie vind je hem terug onder Menu -> Applicaties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ventilator is vooral voor de voeding.

 

Flink wat gaatjes in het deksel boren of sleuven zagen, vooral boven de voeding en dat kleine herrieschoppertje kan gemakkelijk uit.

 

Voor verbetering vatbaar die deksel.

Heatsink die erop zit is de naam eigenlijk ook niet waardig.

Iemand die vervangen voor wat beters of zit ie vastgelijmd?

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Dat deksel is wel goed op voorwaarde dat de fan draait, zonder de fan is er inderdaad te weinig ontluchting maar ik vind de box in stand-by zonder fan niet echt heet worden.


Je word buiten nat als het regent, zonder regen is er inderdaad te weinig nattigheid maar ik vind dat ik buiten onder het afdak toch niet echt nat word
sick"sorry melige bui" blush

Mij maakt het niet uit of ie in stand-by staat of dat ie meer z'n best moet doen.
Die hele "kleine" fan creëert eerder problemen dan dat ie ze oplost.
Grotere fan, externe voeding, goede passieve ventilatie, hoeft echt maar een paar eurocenten tot een paar euro te kosten.

Blijven ondingen die kleine frut ventilators.
Zul je de komende jaren steeds weer topics over zien opduiken.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo,

 

Heb de VU+ Duo nu 2 weken en werd naar van de fan. Uiteindelijk gewisseld met een 50mm fan van Fractal Design (mag ik hier wel een merk noemen?). Deze draaide echter niet op de originele fan aansluiting, die 5V levert. Da's voor deze fan te weinig. Dus een splittertje op de sata powerkabel en zo 12V afgetakt. Vervolgens nog een weerstandje ertussen (iets boven de 100 Ohm) en vastgezet met mini tie raps.

 

Hoor nu niets meer (zelfs met mijn oren naast de kast) en er is nog wel steeds luchtverplaatsing (dag en nacht). Ik zal de komende dagen eens voelen hoe de warmteontwikkeling is.

 

Mvrgr,

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie bijgaande foto's

 

Mijn uitgangspunten:

- ik knip niet in de kabels van de box of de originele fan

- ik knip niet in de kabels van de vervangende fan

- dus ik knip en soldeer in verloopkabels

 

De originele fan + schroeven zie je los in de box liggen (zo raak ik hem niet kwijt).

 

Let op dat de tie raps vrij zijn van de schoepen aan de binnenzijde. Alternatief: gebruik 3mm boutjes (12mm lang) + moertjes en ringetjes. Vastzetten met de bijgeleverde schroeven gaat niet, de gaten in het chassis zitten niet recht voor die van de vervangende fan.

 

Mvrgr,

Bert

post-22295-1318261244,8304_thumb.jpg

post-22295-1318261244,9157_thumb.jpg

post-22295-1318261244,9993_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...