Ga naar inhoud


Geluidsreductie Ventilator modificatie voor 10cent


ToniMacaroni

Aanbevolen berichten

Om het geluid van de ventilator te reduceren heb ik een weerstandje op + aanvoer gesoldeert van 68 ohm. Kost amper 10 cent.

 

Dat is net voldoende om de ventilator een tact langzamer te laten draaien en er wordt toch nog genoeg lucht afgevoerd.

 

 

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast SatMann

Ik snap nog altijd niet dat mensen geluidshinder hebben.

 

gisteren 2stuks open gedaan en tijdens het werken geluisterd , ik hoorde echt niets crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
Ik snap nog altijd niet dat mensen geluidshinder hebben.

gisteren 2stuks open gedaan en tijdens het werken geluisterd , ik hoorde echt niets crazy


Als de tv uit is dan hoor ik de ventilator ook heel duidelijk van een afstand van 3 meter. Dat is ook wat mij gelijk (in de negatieve zin) opviel toen ik de VU+ voor het eerst aan deed.

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
Ik snap nog altijd niet dat mensen geluidshinder hebben.

gisteren 2stuks open gedaan en tijdens het werken geluisterd , ik hoorde echt niets crazy


Dat is ook een manier om het geluid te reduceren...door de klep er af te halen. :D

Door de klep eraf te halen heb je geen luchtstroom meer, die door de ventilatiesleuven wordt gezogen. Gevolg is dus dat je niet meer zo veel hoort.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ,ik heb ook een aanpassing gemaakt,want de resonantie is vrij hoog, het maakt inderdaad wel uit, wat de ondergrond is

hier op de werkbank hoor je het amper, maar zodra hij in de

tv kast staat wordt de resonantie een stuk hoger.

ik heb 4 rubberringetjes tussen de fan en de achterwand geplaatst,en nu is geluid, niet meer hinderlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
Ik snap nog altijd niet dat mensen geluidshinder hebben.

gisteren 2stuks open gedaan en tijdens het werken geluisterd , ik hoorde echt niets crazy
]

Box staat op de slaapkamer en ik hoor de fan duidelijk dus ik ga daar wel wat aan doen.

Maar wel oppassen met het verminderen van de toeren, het deksel in bijna geheel afgesloten dus de warmte blijft echt hangen als de fan minder draait.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de fan uitgeschakeld. M'n VU staat vrij en de bovenkant voelt alleen warm aan ter hoogte van de voeding (beslist niet heet, ook niet met draaiende harddisk).

100% stil.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als hij aan de bovenkant warm aanvoelt en verder helemaal gesloten is, zou ik dat toch niet doen.

 

De temperatuur kan dan binnenin behoorlijk oplopen en vooral elco's in een voeding kunnen daar niet goed tegen.

 

Daar gaat hij eerder voeger dan later echt van kapot.

 

Een betere ball bearing fan of een iets langzamer draaiende fan, of eventueel inderdaad een paar rubbertjes zijn dan een veel betere oplossing.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU is niet dicht, heeft perforaties aan de zij/bovenkant ter hoogte van de harddisk en aan de achterkant natuurlijk het gat van de fan. Hierdoor ontstaat natuurlijke ventilatie.

De DM800 kun je een ei op bakken dus ik denk dat dit wel goed blijft gaan.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne hoorde ik in het begin amper, alleen als het verder stil was. Na een kleine verbouwing met nogal wat (cement)stof werd de fan na enkele uren draaien erg lawaaiig, nu vervangen voor een ander exemplaar en die hoor ik totaal niet.

 

Overigens de koelelementen van de voeding staan vrij "los" van de omgeving, die kunnen wel degelijk flink heet worden zonder dat dat aan de kast te voelen is, niet ventileren lijkt me dan ook niet verstandig.

 

Overigens, ook de AV versterker heeft een fan, evenals de Plasma, er wordt dus heel wat afgeblazen, maar de VU was wel de lawaaiigste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de fan iets langzamer laat lopen is het dan niet verstandig dat je een luchtsluisje maakt naar hetgene wat hij moet koelen ?

Het zou dan zelfs misschien wel op halve snelheid kunnen draaien.

Ik neem aan dat hij er alleen zit om de processor te koelen?

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voornamelijkste taak van de fan is koelen van de voeding, de processor produceert niet veel hitte.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...