Ga naar inhoud


[Rebox RE-8000HD/ RE-9000HD] Nieuwe Software v1.08.22


amrabed

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Caesarion
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Hier op mijn 9000 toch ook een vastloper gehad. Geen wonder dat het er niet bij staat. Er is nog niets aan gedaan.


Vreemd , sinds ik de WD-green en een extra koeling geplaatst heb, heb ik geen vastlopers meer gehad.
Ik wacht, denk ik, nog even met de update. Eerst maar eens afwachten wat de verdere bevindingen zijn. Voor mijn gebruik zie ik alleen verbetering ( 1 - 2 - 3 - 4 minuten) in de commercialskip en de naamgeving van de opname.
Over het "terug springen" in de groene balk , met de commercialskip, lees ik niets.


Ik heb in het menu de Timeshift weer op uit gezet. Dan zijn de vastlopers ook weer verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 153
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb na aanschaf van de rebox 9000 nog steeds het probleem dat na een bepaalde tijd de HD zenders gaan schokken. Helaas met deze firmware geen verbetering. Heeft iemand deze problemen ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik niet de enig ben met dit probleem

Het vervelende is dat het soms uren en soms maar enkele minuten goed gaat en dan krijgt de box adhd en daarna werkt het weer. Ik gebruik geen timeshift heb eigelijk alles wel verwisseld zoals de schotel, CI module, CI kaart, bekabeling en hdmi kabel. Er staat bij Rebox Haperingen in het beeld op ORF

Enig idee wat ze hiermee bedoelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik nieuw op dit forum.

Ben zo eens wat problemen aan het doorlezen over de rebox hd9000.

Van veel problemen heb ik gelukkig geen last, waarom weet ik ook niet.

Waar ik wel last van heb zijn de schokkerige beelden.

Komt bij mij het meeste voor RTL4HD en RTL7HD.

Waar zou het probleem in kunnen zitten?

Dit probleem hebben meerdere HD recievers, niet alleen Rebox

 

Samen komen we tot een oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij is dit probleem in onderzoek bij Canaaldigitaal.

 

Toen verleden week alles fta was, zag ik dit verschijnsel niet.

Het maakt bij mij niet uit, of je de interne kaartlezer gebruikt, of bijvoorbeeld de Aston 1.07.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cars
Ik heb na aanschaf van de rebox 9000 nog steeds het probleem dat na een bepaalde tijd de HD zenders gaan schokken. Helaas met deze firmware geen verbetering. Heeft iemand deze problemen ook?


Heb ik ook af en toe last van. Even naar een ander kanaal en terug zappen lost het weer een tijdje op. Maar dat is natuurlijk niet de manier. Het hoort gewoon goed te werken.

Ik kijk vaak naar films op Film1 HD en daar heb ik het nog nooit gehad. Het betreft dus niet alle HD zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cars
Ik heb na aanschaf van de rebox 9000 nog steeds het probleem dat na een bepaalde tijd de HD zenders gaan schokken. Helaas met deze firmware geen verbetering. Heeft iemand deze problemen ook?


Ik merk dit ook, maar eigenlijk alleen bij NL 1 HD, verder zelden of nooit op andere kanalen.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Caesarion,

 

ik heb de tuner 1 en 2 doorgelust, en heb dus één kabel lopen van de Diseq switch naar de ontvanger.

Die kabel vervangen wordt wel een probleem, want die loopt gedeeltelijk onder het huis door!

Ik zal eerst het kabeltje tussen de beide tuners, en de Diseq switch vervangen, dat is het gemakkelijkst, en dan zien wel wel weer!

In ieder geval bedankt voor de adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
ik heb de tuner 1 en 2 doorgelust, en heb dus één kabel lopen van de Diseq switch naar de ontvanger.

Stomme vraag, heb je wel een lnb die daar geschikt voor is, en nog een stomme vraag kan de Rebox unicable wel aan?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Eh, ik heb gewoon een klein kabeltje lopen LNB1 uit, naar LNB 2 in!

Zo deed ik dit vroeger op de Echostar 5020 ook al, want ik wil niet twee kabels naar binnen laten lopen.

Dus bij LNB 1 gaat gewoon 1 kabel in, vanuit de Diseq.

Ik heb wel zo'n 10 in 1 van Spaun, maar dat moet de \rebox aan kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Eh, ik heb gewoon een klein kabeltje lopen LNB1 uit, naar LNB 2 in!
Zo deed ik dit vroeger op de Echostar 5020 ook al, want ik wil niet twee kabels naar binnen laten lopen.
Dus bij LNB 1 gaat gewoon 1 kabel in, vanuit de Diseq.
Ik heb wel zo'n 10 in 1 van Spaun, maar dat moet de \rebox aan kunnen.


Volgens mijn gaat dat niet optimaal werken.

Je blijft op die manier conflicten houden, volgens mijn moeten er twee aparte kabels aan gesloten worden op je Rebox.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik heb jaren lang met de Echostar 5020 hetzelfde gedaan, en nooit problemen gehad.

De enige beperking van dit is dat je niet alles kan opnemen van welke zender je wil, maar dat neem ik voor lief.

Trouwens in de handleidng van de Rebox 9000 wordt ook de mogelijkheid van (en beperking van) doorlussen.

Het probleem zit blijkbaar in Tuner 1, want de boodschap is ook: Tuner 1! geen signaal.

Ik heb net een nieuw doorluskabeltje laten maken, dus vanavond even kijken of het hier aan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de 1.08.22 (released 22-05-2010) firmware zit er dan eindelijk in maar ik heb nu weer last dat ie gaat "hangen" dat had ik met de 1.08.01 (released 26-03-2010) niet... wat een drama zeg, ik kan nog niet zeggen of mijn eerdere punten zijn opgelost daarvoor zit ie er nog te kort in maar to nu toe is er een issue bij dus daar wordt ik goed van.

 

Het vastlopen gebeurt na een tijdje een zender kijken over zappen naar een andere zender. dan freezed alles en de remote reageerd niet meer alleen de hard on/off werkt dan nog.

 

Ik ga hem maar terugbrengen denk ik... iemand een tip? ik wil er best iets meer voor betalen als die het maar doet... Is een

HS9000 CI CD PVR wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat voor jou de beste tip is om de oude wel werkende firmware weer terug te zetten.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...