Ga naar inhoud


[Rebox RE-8000HD/ RE-9000HD] Nieuwe Software v1.08.22


amrabed

Aanbevolen berichten

Gast m.boretti

David, met het opnemen heb ik geen probleem. Dat werkt wel goed. Maar het probleem is als ik de Rebox aanzet dat er dan het bericht: Tuner 1 geen signaal komt.

Dan moet ik de tuner aandoen en weer opstarten, soms tot dsrie keer toe.

Af en toe haal ik de stroom er maar volledig vanaf.

het valt me ook op dat bij de nieuwste software ook het doorspoelen met indicator nog steeds niet lukt.

Ook heb ik op een aantal zenders (RTL, SBS, VRT) geen teletekst meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 153
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: m.boretti
.... Maar het probleem is als ik de Rebox aanzet dat er dan het bericht: Tuner 1 geen signaal komt.

Als ik dit allemaal zo lees dan zou ik toch ook eens een andere Diseqc switch proberen zoals ook Ceesv al in deze Tread heeft geadviseerd.
Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat het direct aan de ontvanger ligt maar eerder aan de Diseqc switch of misschien zelf aan de LNB(spanning).
Wellicht is de RE-9000 wat gevoelig voor sommige Diseqc switches maar daar kun je alleen maar achter komen door er een ander merk /type Diseqc switch te plaatsen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Ik heb begrepen dat de hdd moet worden geformateerd ivm nieuwe drivers.
Maar ik kan me voorstellen dat de meeste van ons dit niet graag doen.
Probeer anders eens terug te gaan naar versie 97, hier zijn echt goede resultaten mee behaald.


Als dat zo is, moeten ze dat er bij zetten.
Misschien dat, dat alle problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen.

Anders moet Rebox deze versie terug trekken!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980

Anders moet Rebox deze versie terug trekken!


Lijkt mij zowieso verstandig ook bij de Fortis, Octagon en ATEVIO forums lees je ook dat de 8.22 meer problemen geeft dan eerdere versies. Ook audio sync problemen die bij mij beginnen op te duiken. frown Ik zet morgen een oudere versie terug om te kijken of het verschil maakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ook heb ik op een aantal zenders (RTL, SBS, VRT) geen teletekst meer.


Bij SBS6 HD en Een HD zit al een aantal weken geen TT meer. Dat zal dus niets met de firmwareversie van Rebox te maken hebben (denk ik). Ned2 HD en Ketnet/Canvas HD hebben nog nooit TT gehad.

Dat jij bij RTL geen TT heb is inderdaad vreemd. Die werkt bij mij altijd wel op de RTL HD zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik dit allemaal zo lees, zou Rebox er niet gewoon verstandig aan doen om de software gewoon weer vanaf scratch te gaan schrijven (weet dat dit weer tijd en geld kost). Ik geloof best dat er mogelijkheden zijn met deze box, maar elke keer dat ze een bug aanpassen komt of komen er andere voor in de plaats. Lijkt me ook verstandiger voor hun dat ze eerst de box aan het lopen krijgen waar hij voor bedoeld is. Dus als HD PVR en alle extra's die de box intressanter moeten maken zoals mediaplayer en dat soort gedoe achterwege moeten laten. Of praat ik nou poep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Rebox komt het schokken/haperen van HD zenders door het gebruik van een Multytenne technisat of triplesat schotel antennes. De schotel is te klein voor HD tv.Hierover zijn meerdere klachten bij Rebox aanwezig. Zijn er ook mensen met een andere schotel die dergelijke problemen hebben of ligt het echt aan de technisat schotel?

Met mijn homecast 8100 PVR heb ik nergens last van. Dit ligt bij de rebox aan de gevoelige tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een triplesat en geen problemen met HD op mijn 9000.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cars
Volgens Rebox komt het schokken/haperen van HD zenders door het gebruik van een Multytenne technisat of triplesat schotel antennes. De schotel is te klein voor HD tv.Hierover zijn meerdere klachten bij Rebox aanwezig. Zijn er ook mensen met een andere schotel die dergelijke problemen hebben of ligt het echt aan de technisat schotel?
Met mijn homecast 8100 PVR heb ik nergens last van. Dit ligt bij de rebox aan de gevoelige tuner.


Wat een ge-@#$% van rebox, ik heb een 80cm met een duo LNB en heb ook geschok. Het treed ook vaak pas op na een tijdje het betreffende kanaal bekijken. Na een keer switchen van kanaal of even op pauze zetten en weer play is het weg, dus dan kan je mij niet wijsmaken dat het door de schotel opstelling komt. Daarbij doet PIP met een HD kanaal het ook dramatisch slecht. Met SD kanalen ging dit aardig goed. Lijkt wel of de box de stream encrypte data niet snel genoeg kan decoderen en uitzenden.

Achja wat moet je er nu als consument mee... ik baal er goed van, uiteindelijk heb je hem niet rechtstreeks bij rebox gekocht maar bij je locale satelliet boer of online maar die kunnen er eigenlijk ook niets anders mee dan omruilen, want het zijn allemaal software issues.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is er vandaag een Beta test versie firmware verschenen voor de Octagon om stabileit te testen dus er zit beweging in.

 

Maar waar komt nu de Firmware werkelijk vandaan???

Bij Octagon lijken ze steeds voorop te lopen met nieuwe firmware en nu een Beta versie dus zou je denken dat het uit die keuken moet komen.

 

 

NEUE SW SF1018 : OCTAGON_SF1018_HD_TEST-SW_28-05-10 (TEST)

__________________________________________________ ____________

 

OCTAGON_SF1018_HD_TEST-SW_28-05-10

-> SF1018HD_0x00010822_TEST_28-05-10.ird

 

TEST SW für 1018

Build Version : 3129:3130

28-05-2010

 

TEST SW NUR FÜR STABILITÄT !!!

TEST SW ONLY FOR STABILITY !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Inmiddels is er vandaag een Beta test versie firmware verschenen voor de Octagon om stabileit te testen dus er zit beweging in.

Maar waar komt nu de Firmware werkelijk vandaan???
Bij Octagon lijken ze steeds voorop te lopen met nieuwe firmware en nu een Beta versie dus zou je denken dat het uit die keuken moet komen.


NEUE SW SF1018 : OCTAGON_SF1018_HD_TEST-SW_28-05-10 (TEST)
__________________________________________________ ____________

OCTAGON_SF1018_HD_TEST-SW_28-05-10
-> SF1018HD_0x00010822_TEST_28-05-10.ird

TEST SW für 1018
Build Version : 3129:3130
28-05-2010

TEST SW NUR FÜR STABILITÄT !!!
TEST SW ONLY FOR STABILITY !!!

Ik weet het niet officieel, maar persoonlijk weet ik het wel zeker! Elke keer als Octagon een firmware release uitbrengt, dan komt deze later ook voor de Rebox. Ook is het zo dat bepaalde features, zoals bijvoorbeeld activering 2de kaart of Netwerkondersteuning, nooit officieel aangekondigd zijn op Rebox site. Dit zat dus in niet uitgebrachte firmwareupdates, die wel op andere apparaten uitgekomen zijn.
Ik denk dat Rebox alleen iets veranderd aan de grafische schil en misschien wat features uitzetten, maar dat ze verder afhankelijk zijn van een derde partij die het onder de motorkap maakt. Denk bijvoorbeeld aan de Popcorn/HDX en alle andere NMT mediaplayers, maargoed ofdat dit Octagon is dat weet ik niet, kan gerust weer een andere leverancier zijn. Hierdoor hebben we juist denk ik al langdurig al onze problemen, als ze zelf in staat waren om dingen te fixen, dan was dat allang gedaan denk ik. De leverancier van de firmware zal wel andere prioriteiten kennen smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Ik denk dat Rebox alleen iets veranderd aan de grafische schil en misschien wat features uitzetten


Denk het niet dit omdat ATEVIO grafisch dezelfde schil heeft als de Rebox en praktisch tegelijk firmware released als Octagon.

Rebox is te klein is mogelijk alleen maar (klinkt oneerbiedig) een dozenschuiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Inmiddels is er vandaag een Beta test versie firmware verschenen voor de Octagon om stabileit te testen dus er zit beweging in.

NEUE SW SF1018 : OCTAGON_SF1018_HD_TEST-SW_28-05-10 (TEST)
__________________________________________________ ____________



Het Octagon forum was even offline maar werkt weer. Daar geeft men aan dat deze testversie afgeleid is van de 1.08.22 en waar men wat aanpassingen in heeft gemaakt i.v.m. met het spontane vastlopen van de Box.
Mogelijk/hopelijk hebben ze een patch voor de hardnekkige bug en willen ze deze eerst Beta testen. Morgen toch maar eens proberen. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Alfons, ik heb geen HD maar alleen familiepakket. Dus wel Ned1/2/3 en VRT/Ketnes, Canvas in HD.

RTL zenders bekijk ik nog in SD.

Ik zal de switch eens vervangen,en.... bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...