Ga naar inhoud


Hoe adsl kabel meten geen signaal


Daan

Aanbevolen berichten

Ik heb voor in de loods een kpn kabel laten leggen voor internet volgens kpn en telfort zit er signaal op,laat het nu wezen kpn heeft alleen de kabel-doos neergezet maar geen wanddoos,dus wil me modem aansluiten, daar zitten een partij kabels in rood wit bruin-wit wit maar op de kabels zit geen signaal moet er nu spanning opzitten op de kabel?

 

ik heb op me eigen adsl aansluiting thuis de multimeter erop gehad die geeft wel spanning.

 

de kast heb zo'n blok van 1 tot 10 dan weet je wel hoeveelkabels er op zitten maar heb ze allemaal gehad maar geen een werkt er ik heb alleen de rode en blauwe geprobeerd.

 

of zit het signaal in 4 kabels ?

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heeft de kpn monteur nog een briefje achter gelaten op welke "dik ader" de lijn zit? Zo niet maak een storing melding aan bij KPN. En vermeld dat de lijn niet aanwezig is. En dat de KPN monteur testen, labelen en wand contact doos (WCD) moet plaatsen bij u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Heeft de kpn monteur nog een briefje achter gelaten op welke "dik ader" de lijn zit? Zo niet maak een storing melding aan bij KPN. En vermeld dat de lijn niet aanwezig is. En dat de KPN monteur testen, labelen en wand contact doos (WCD) moet plaatsen bij u.


nee ze hebben niets achtergelaten was er niet bij mad ik heb al naar kpn gebeld ze willen niet iemand sturen omdat we niets afnemen ze schuiven het op naar telfort die zou het moeten doen volgens hun.

er staat wel een blok waar je die aansluiting moet maken op blokje 1 zit 4 aansluitingen en daaronder weer enz...

heb ze allemaal geprobeerd het signaal moet toch normaal op de rode en blauwe zitten ? of ook op de ander geel en wit

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Is dit een nieuwe line service? Of een bestaande telefonie lijn?


Een nieuwe aansluiting dit pand is net opgeleverd,we hebben alleen de kabel laten plaatsen wij nemen ook geen telefonie of internet af van kpn ik heb een abo genomen bellen + internet van telfort

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Ai..Dan zit er niks anders op dan een storing melding aanmaken bij telfort.


Heb vanmorgen nogeens naar telfort gebeld,ze zijn er achter gekomen dat er in de wijkcentrale iets niet goed is aangesloten dus verkeerde aderpaar morgen komt kpn langs om het in orde te maken :D

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan
Heb vanmorgen nogeens naar telfort gebeld,ze zijn er achter gekomen dat er in de wijkcentrale iets niet goed is aangesloten dus verkeerde aderpaar morgen komt kpn langs om het in orde te maken :D


Goh!! komt me dat toch bekend voor zeg....
Zal me niet verbazen als ze nogmaals een verkeerd aderpaar connecten.
STERKTE!!

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Origineel bericht van: daan
Heb vanmorgen nogeens naar telfort gebeld,ze zijn er achter gekomen dat er in de wijkcentrale iets niet goed is aangesloten dus verkeerde aderpaar morgen komt kpn langs om het in orde te maken :D


Goh!! komt me dat toch bekend voor zeg....
Zal me niet verbazen als ze nogmaals een verkeerd aderpaar connecten.
STERKTE!!


Ze zijn inmiddels geweest,er zat iets in de wijkcentrale niet goed,alleen valt het adsl lampje naar een paar uur uit vanmorgen nog gebeld ze zijn ermee bezig geweest het gaat nu ruim een uurtje goed even afwachten.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan
Ze zijn inmiddels geweest,er zat iets in de wijkcentrale niet goed,alleen valt het adsl lampje naar een paar uur uit vanmorgen nog gebeld ze zijn ermee bezig geweest het gaat nu ruim een uurtje goed even afwachten.


Ze kunnen het wel.
Al is het in 1,2,3,4,of zelfs 5 keer.
Hoop voor je dat het nu stabiel blijft.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Origineel bericht van: daan
Ze zijn inmiddels geweest,er zat iets in de wijkcentrale niet goed,alleen valt het adsl lampje naar een paar uur uit vanmorgen nog gebeld ze zijn ermee bezig geweest het gaat nu ruim een uurtje goed even afwachten.


Ze kunnen het wel.
Al is het in 1,2,3,4,of zelfs 5 keer.
Hoop voor je dat het nu stabiel blijft.


Het adsl lampje is weer uit het werkt zeker 2 uurtjes daarna weer na als ik hem weer uitzet mad ze gaan een lijn onderzoek doen wat dat inhoud weet ik niet.Maar word het er niet goed van eek

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan


Het adsl lampje is weer uit het werkt zeker 2 uurtjes daarna weer na als ik hem weer uitzet mad ze gaan een lijn onderzoek doen wat dat inhoud weet ik niet.Maar word het er niet goed van eek


Even vooraan beginnen. Als het lampje uitgaat en je zet je modem uit en weer aan dan doet ie het weer...... dat lijkt op een defecte modem.

Als het lampje uitgaat en hij gaat ook niet meer aan nadat je de modem uit en weer aanzet kan wijzen op een slechte las (bv in de mof in de straat/loods).

Om je modem uit te sluiten zou ik even een andere pakken, of de modem van je loods vanavond thuis er bij je tussen pluggen.

Zo'n KPN lijnmeting is aan de telefoon van "Ogenblik, ik meet nu uw lijn. Drie seconde later...... de lijn is OK het ligt aan uw kant vanaf het ISRA-Punt.... goedemiddag"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: daan


Het adsl lampje is weer uit het werkt zeker 2 uurtjes daarna weer na als ik hem weer uitzet mad ze gaan een lijn onderzoek doen wat dat inhoud weet ik niet.Maar word het er niet goed van eek


Even vooraan beginnen. Als het lampje uitgaat en je zet je modem uit en weer aan dan doet ie het weer...... dat lijkt op een defecte modem.

Als het lampje uitgaat en hij gaat ook niet meer aan nadat je de modem uit en weer aanzet kan wijzen op een slechte las (bv in de mof in de straat/loods).

Om je modem uit te sluiten zou ik even een andere pakken, of de modem van je loods vanavond thuis er bij je tussen pluggen.

Zo'n KPN lijnmeting is aan de telefoon van "Ogenblik, ik meet nu uw lijn. Drie seconde later...... de lijn is OK het ligt aan uw kant vanaf het ISRA-Punt.... goedemiddag"


Het is een nieuwe modem uit doos, als ik de modem aansluit op stroom dan meld ie zich keurig aan ook het adsl lampje gaat aan maar ongeveer na 2 uurtjes of iets langer dan is het adsl lampje weer uit geen internet en telefoon, ik kan het elke dag herhalen maar dat schiet niet op,ik zal morgen of maandag even een ander modem ertussen hangen even kijken als ie gewoon online blijft.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een modem nieuw uit de doos is nog geen garantie dat ie 100% werkt. Ben deze week hier een draadje (thread) tegengekomen dat een satelliettuner tot 3x toe, retour leverancier kon.

 

Hoop voor je dat de Wet van Murphy je geen parten gaat spelen in deze kwestie.

 

Succes met testen, en hopelijk is het spoedig opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jouw modem telkens na precies dezelfde periode het signaal laat vallen dan lijkt me niet dat dat iets met de lijn te maken heeft. Dan moet het op willekeurige tijdstippen gebeuren en moet het signaal vanzelf weer terugkomen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...