Ga naar inhoud


Hoe adsl kabel meten geen signaal


Daan

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: EL PIÑO
Als jouw modem telkens na precies dezelfde periode het signaal laat vallen dan lijkt me niet dat dat iets met de lijn te maken heeft. Dan moet het op willekeurige tijdstippen gebeuren en moet het signaal vanzelf weer terugkomen.

Ik zal vanmiddag even het modem meenemen naar huis en me eigen aansluiting proberen als deze uitvalt weet ik genoeg

Ik hou jullie op de hoogte.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mocht hij dan nog na precies dezelfde periode wegvallen dan kan er ook een storingsbron in je buurt zijn, dat heb ik wel eens gezien bij iemand. Maar toen viel het signaal meestal rond dezelfde tijd (bijvoorbeeld iedere dag om 18.00) weg.

 

Ik denk dat als het andere modem ook wegvalt, je maar eens precies de tijden dat dat gebeurt op moet schrijven. Dus het tijdstip dat je het modem aanzet en het tijdstip dat hij wegvalt en dat dan een keer of 5 of zo. Dat kunnen ze bij KPN wel gebruiken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Topic starter gaf aan dat er steeds na ongeveer 2 uur de lijn weg was.

 

Dit kunnen dus 2 oorzaken zijn. Een slechte las is wel in dat opzicht voor 90% uit te sluiten.

 

Pakken we die 10% dan kan het een warmte probleem zijn (kruipende electronica).

 

In dit opzicht gaf ik ook het advies of de modem mee naar huis te nemen en hem daar te testen, of anders in de loods een ander modem uittesten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu inmiddels het modem hier aangesloten bij me thuis alles werkt ben nu benieuwd hoelang hij aanblijf, test hem tot morgen als ie aan blijf dan weet ik dat het aan de lijn op de zaak ligt.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het dan aan de lijn ligt is niet noodzakelijk, Kimble maakt wat dat betreft een terechte opmerking die ik over het hoofd zag. Het kan heel goed aan warmteontwikkeling en dergelijke liggen. Dan kan er ook een mogelijkheid zijn dat het modem bij jou op de zaak te warm wordt. Hoe ligt het modem daar? Is er genoeg ventilate? Zijn er andere warmtebronnen rond omheen. Vragen die ik dan krijg.

 

Als het echt ongeveer iedere twee uur gebeurt dat je lijn wegvalt dan acht ik de kans dat het aan die lijn ligt heel klein. Lijnen zijn niet zo stipt met uitvallen. Ik zeg niet dat je het in dat geval niet aan de ISP moet melden maar ik zou toch eerst wat meer onderzoek aan je eigen kant doen. Dat is ook zo prettig voor de ISP want dan hebben zij sneller een beeld wat er mis is, mocht het toch niet aan jouw lijn liggen.

 

Ik vind echter die twee uur wel opvallend. Als ik me niet vergis is de DHCP-lease bij Telfort zo lang. Nu zou een ADSL-lampje niet uit moeten gaan als er geen IP-verkeer mogelijk is maar ik weet ook dat er modems zijn die het ADSL-lampje niet alleen op linesync baseren maar ook op IP-verkeer. Met andere woorden: Er zijn modems waarbij je zowel signaal als een dataverbinding moet hebben voordat dat lampje aan gaat. Misschien is dat bij de modems van Telfort ook wel zo.

 

 

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Dat het dan aan de lijn ligt is niet noodzakelijk, Kimble maakt wat dat betreft een terechte opmerking die ik over het hoofd zag. Het kan heel goed aan warmteontwikkeling en dergelijke liggen. Dan kan er ook een mogelijkheid zijn dat het modem bij jou op de zaak te warm wordt. Hoe ligt het modem daar? Is er genoeg ventilate? Zijn er andere warmtebronnen rond omheen. Vragen die ik dan krijg.

Als het echt ongeveer iedere twee uur gebeurt dat je lijn wegvalt dan acht ik de kans dat het aan die lijn ligt heel klein. Lijnen zijn niet zo stipt met uitvallen. Ik zeg niet dat je het in dat geval niet aan de ISP moet melden maar ik zou toch eerst wat meer onderzoek aan je eigen kant doen. Dat is ook zo prettig voor de ISP want dan hebben zij sneller een beeld wat er mis is, mocht het toch niet aan jouw lijn liggen.

Ik vind echter die twee uur wel opvallend. Als ik me niet vergis is de DHCP-lease bij Telfort zo lang. Nu zou een ADSL-lampje niet uit moeten gaan als er geen IP-verkeer mogelijk is maar ik weet ook dat er modems zijn die het ADSL-lampje niet alleen op linesync baseren maar ook op IP-verkeer. Met andere woorden: Er zijn modems waarbij je zowel signaal als een dataverbinding moet hebben voordat dat lampje aan gaat. Misschien is dat bij de modems van Telfort ook wel zo.



De modem staat in in de meterkast en deze is gedeeltelijk open aan de warmte moet het niet liggen modem word wel warm weet niet als het normaal is maar goed, heb het modem hier draaien even op de laptop gehad telefoon werke vanmorgen in de meterkast hier gekeken, adsl lampje is blijven branden geen uitval het modem had vannacht geen data verkeer.dan moet het modem in orde zijn.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Hoe weet je dat het ADSL-lampje is blijven branden, heb je er de hele nacht naast gestaan?


Weet niet of...maar hij kan toch in het modem naar zijn onafgebroken online tijd kijken?

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Origineel bericht van: EL PIÑO
Hoe weet je dat het ADSL-lampje is blijven branden, heb je er de hele nacht naast gestaan?


Weet niet of...maar hij kan toch in het modem naar zijn onafgebroken online tijd kijken?


Er staat niet voor niets een emoticon achter wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed, even serieus. Ik vind het een vreemd verhaal dat een signaal op gezette tijden wegvalt op locatie x en niet op locatie y. Als een signaal op willekeurige tijdstippen uitvalt is het simpel te verklaren, dan ligt het 9 van de 10 keer aan de lijn.

 

Dat is nu niet zo want het signaal valt op locatie x iedere twee uur (of ongeveer, maar in ieder geval een vrij consequentie periode) weg. Daar komt nog bij dat je het modem zelf uit- en aan moet zetten om het signaal terug te krijgen. Bij een klapperende lijn komt het signaal altijd zelf terug.

 

In mijn vier jaar als helpdesker heb ik dit wel een paar keer meegemaakt en toen lag het voor zover ik me kan herinneren altijd aan het modem. Dat lijkt nu niet zo te zijn maar dat het de lijn is lijkt mij ook sterk gezien de symptomen.

 

Waar ik dan benieuwd naar ben:

- De statistieken van de lijn op locatie (te vinden in het modem)

- Kun jij het modem nog bereiken als het signaal is weggevallen

- Wat gebeurt als je niets doet met het modem, komt het signaal uiteindelijk terug?

- Wat zijn de exacte tijdstippen dat je signaal maakt en dat het weer wegvalt? Als je dat een paar keer bijhoudt zie je vanzelf of het echt twee uur is of niet. En Telfort kan daar ook wat aan hebben, zij kunnen eventueel terugzien in de logs wat er gebeurt.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Maar goed, even serieus. Ik vind het een vreemd verhaal dat een signaal op gezette tijden wegvalt op locatie x en niet op locatie y. Als een signaal op willekeurige tijdstippen uitvalt is het simpel te verklaren, dan ligt het 9 van de 10 keer aan de lijn.

Dat is nu niet zo want het signaal valt op locatie x iedere twee uur (of ongeveer, maar in ieder geval een vrij consequentie periode) weg. Daar komt nog bij dat je het modem zelf uit- en aan moet zetten om het signaal terug te krijgen. Bij een klapperende lijn komt het signaal altijd zelf terug.

In mijn vier jaar als helpdesker heb ik dit wel een paar keer meegemaakt en toen lag het voor zover ik me kan herinneren altijd aan het modem. Dat lijkt nu niet zo te zijn maar dat het de lijn is lijkt mij ook sterk gezien de symptomen.

Waar ik dan benieuwd naar ben:
- De statistieken van de lijn op locatie (te vinden in het modem)
- Kun jij het modem nog bereiken als het signaal is weggevallen
- Wat gebeurt als je niets doet met het modem, komt het signaal uiteindelijk terug?
- Wat zijn de exacte tijdstippen dat je signaal maakt en dat het weer wegvalt? Als je dat een paar keer bijhoudt zie je vanzelf of het echt twee uur is of niet. En Telfort kan daar ook wat aan hebben, zij kunnen eventueel terugzien in de logs wat er gebeurt.


Nee ik kan het modem alleen bereiken via de webinterface,het telefoon lampje is ook uit net als het adsl lampje
als ik niets doet blijf hij gewoon offline signaal komt niet terug alleen als ik de voeding eruit trek in weer inschakeld dan meld ie zich weer aan, over de tijdstippen kan weinig vertellen soms is het verschillend al naar 5 minuten dan komt ie weer terug maar meestal draait +- 2 uurtjes dan is de verbinding weg,zoals ik zei heb het modem hier sinds gister draaien vanmorgen gekeken en hij was nog online.

ik zal morgen even een printscreen maken van de statistieken

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het signaal ook wel eens na 5 minuten wegvalt dan kan het dus weer wel aan de lijn liggen. Zeker als je modem ook bereikbaar blijft via de webinterface.

 

Ben benieuwd naar de statistieken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn 5 mogelijkheden die deze problemen kunnen veroorzaken:

 

1. Te lange lijn afstand tussen de ISRA en wijkcentrale (MDF).

2. Een verrotte modem (DOA)

3. "Rotzooi" op de lijn. Het kan zijn onbelans, overspraak, lassen in het kopper.

4. Interne bekabeling is niet goed aangelegd of voldoet niet aan de eisen.

5. Een bedrijfspand alarm lijn die naast de adsl lijn zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die vijf punten die jij noemt kunnen we voorlopig punt 2 afdoen als 'waarschijnlijk niet'. De overige vier kun je nog niet concluderen omdat we niet weten wat de statistieken van de lijn zijn.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Van die vijf punten die jij noemt kunnen we voorlopig punt 2 afdoen als 'waarschijnlijk niet'. De overige vier kun je nog niet concluderen omdat we niet weten wat de statistieken van de lijn zijn.


Ik heb het modem net aangesloten daarna een stuk of 5 x wegvallen in paar minuten en daarna weer aanmelden, zo te zien draait het nu wat ik nu gedaan heb even het draadje in de contactdoos de blauwe en rood vewisseld hij meld nu sneller aan
kan nu via thuis even in het modem kijken van de zaak heb even gekeken naar de info wat hij geef nu:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 9a bb bc bb cc cc cd dd cc bb a9 87
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 0 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 37 db

weet niet als dit de juiste dan hoor ik dat wel.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...