Ga naar inhoud


Spaun Sar 411 F zijn die echt


Orvil

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb bij een satwinkel op het internet 2x Spauns Sar 411F en 1x Sur 420F gekocht. Maar nu zie ik pas dat op die Sar,s 411F geen LNB 1,2,3 en 4 staan maar 1,2,3 en 5. Ook staat er niet op beide relais geen Made by Spaun, maar Made in Germany maar er staat wel SPAUN op. Mag natuurlijk geen namen noemen maar deze satwinkel heeft de eerste vijf letters van een hele bekende satelliet. Ik vraag mij nu af of ik wel de orginele Spauns heb? Je betaalt al zoveel voor die Spauns maar dat vindt ik niet erg als het maar goed is. Weet misschien iemand hier meer over? hoop niet dat ik bedonderd ben. Ga ze morgen proberen op mijn nieuwe T90 die ik nog moet uitrichten maar die staat op het dak.

Orvil.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb hier nog een Spaun SAR 411 F liggen, en heb er een niet al te scherpe foto van genomen (Nokia telefoons zijn niet bepaald ontworpen voor foto's)

 

vGnp

 

post-40989-1318260996,7689_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan geen foto maken maar dit staat erop.

1 LNB 2 en dit staat in het midden 'DiSEqC Receiver' 4 LNB 5. Ik had verleden week ook op het internet een een Satconn 10/1 switch gekocht en wat denk je sturen ze een SAB in zo,n oranje kast. Ze laten wel een foto zien met die grijze kast maar ze sturen iets anders.

Ik ben misschien wel van de oude stempel maar ik koop liever iets gewoon in de winkel dan zie je wat je koopt. Maar dat kan helaas bijna niet meer. Maar die SAB bevalt mij niet zo dus ik dacht dan maar goed ik ga voor Spaun en nu heb ik dit weer.

Ik heb nu nog een Dreambox 7000 maar als die T90 klaar is wil ik een Dreambox 8000 kopen natuurlijk voor die HD zenders die TV heb ik al. Maar die T90 staat op het dak en dan moet het gewoon goed zijn.

Orvil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast het Spaun-merkje staat op de "echte" ook "®" , terwijl op de waarschijnlijk onechte "tm" staat.

Als je googelt naar plaatjes krijg je ook altijd de "echte" te zien...

 

Je zou je foto kunnen mailen naar Spaun... kijken wat ze zeggen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijk mij toch sterk dat de bekende winkel met de eerste 5 letters van een satelliet zich met ilegale handel bezig houd.

Mischien gewoon een telefoontje naar de winkel.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Wat verder ook opvalt is dat op de "echte" staat Made by Spaun, bij de ander staat Made in Germany.

Verder is het CE keurmerk op de "onechte" niet zoals het CE keurmerk behoort te zijn, als de C doorgetrokken zou worden zodat het een O vormt moet deze de E net raken, bij de "echte" is dit wel het geval bij de ander zeker niet en gaat de O dwars door de E heen.

Ook zijn de schroefaansluitingen anders, bij de "echte" zijn deze afgerond en lijken de moeren ook iets anders maar dat is met deze foto niet goed te zien.

 

Bij de scan mist het blauwe bevestigingskapje , ik weet niet of die bewust is weggelaten of dat deze er gewoon niet is.

 

Al met al reden om er eens een mailtje naar Spaun aan te wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb zojuist naar die winkel gebeld, die verkoper werd boos en zei dat ik hem vals beschuldigd dat hij namaak spullen verkoopt. Wij zijn een kwaliteits winkel en verkopen alleen maar goede spullen. Hij zei dit zijn de nieuwste modellen en daar staat nu op Made in Germany, en als u mij niet geloofd neem dan maar contact op met Spaun. Einde verhaal van hun kan ik natuurlijk niets meer verwachten. Ik ben niet goed in het Duits maar ik zal proberen contact op te nemen met Spaun in het Engels. Wordt vervolgd.

 

Orvil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Naast het Spaun-merkje staat op de "echte" ook "®" , terwijl op de waarschijnlijk onechte "tm" staat

Op die van mij staat ook tm naast het Spaun logo. En anders dan op het plaatje geplaatst door Satlook zijn bij de switch die ik hier heb het A en CE logo omgewisseld van plaats. confused

Inderdaad toch maar even Spaun mailen. Misschien wisselen ze het design van de stickers zo nu en dan.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...