Ga naar inhoud


Hoe lang worden rijbewijsgegevens bij het CBR bewaard?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hoe lang worden rijbewijsgegevens bij het CBR bewaard?

Dat is mijn vraag.

Ik heb mijn rijbewijs in 1974 of 1975 gehaald en vraag mij af of hiervan nog enig bewijs is in schriftelijke vorm en indien ja, of dit op te vragen is.

Of kun je dat bij de gemeente opvragen waar je destijds gewoond hebt?

De rijschool waar ik mijn examen mee heb gedaan bestaat niet meer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan toch desnoods via de politie? Maar wat is de bedoeling hiervan? Als je hem aanvraagt wordt dit gewoon gechecked.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ik die gegevens wil hebben is vanwege mijn motorrijbewijs.

Ik heb namelijk mijn NL rijbewijs afgegeven in Duitsland en er een Duits rijbewijs voor gekregen.

So far so good.

Nu rij ik al sinds jaar en dag (1998) op een 125 cc motorfiets rond en daar mag je op rijden als je je Klasse 3 rijbewijs voor, ik meen 1978 heb gehaald, wat in mijn geval dus zo is.

Maar op mijn Duitse rijbewijs hebben die eikels op de achterkant geschreven:

"Erstausstellung 06.10.1983 Kl.drei".

Dat was de datum toen ik mijn NL rijbewijs afgegeven heb en er een Duits rijbewijs voor terug kreeg. Niet de datum die toen op mijn NL rijbewijs stond.

In Duitsland is je rijbewijs namelijk je hele leven lang geldig. Het verloopt niet.

Bij een controle heb ik daar altijd gezeik over en ik ben dat een beetje zat.

Afgelopen zondag was het weer zover. De politie heeft alle begrip, maar ik wil graag op mijn rijbewijs een notitie wanneer ik mijn oorspronkelijke rijbewijs heb gehaald.

De instantie waar ik mijn Duitse rijbewijs kreeg uitgehandigd heeft mijn NL rijbewijs al lang vernietigd en daar is niets meer te achterhalen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan even contact opnemen met de RDW

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/het_rijbewijs/

Die hebben wat links mbt tot rijbewijzen in het buitenland.

 

Een echtheidsverklaring opvragen bij de RDW kan al wat duidelijkheid scheppen waarschijnlijk.

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Fred, hebben ze ze bij jullie dan geen creditcard EU-rijbewijs die heb ik ook en dat is geldig in de hele EU.

Precies dat ding wil ik nu aanvragen.
Maar ze nemen dan de gegevens weer van mijn oude Duitse rijbewijs over. En dan mag ik niet op mijn 125 cc motorfiets rijden.
Ik heb nu nog nog het ouderwetse paarse "Lappen" zoals ze dat noemen hier.
Het gaat mij er uitsluitend om te kunnen aantonen dat ik mijn eerste oorspronkelijke rijbewijs in 74-75 heb gehaald.
Ik heb niet veel zin om weer af te moeten rijden alleen om op die 125 cc te kennen rijden.
Snap u..? :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

dan zal je naar het CBR moeten die hebben jou gegevens en ben daar voor 99% zeker van en al is er in Duisland jou Nederlands rijbewijs vernieticht(wat niet mag Nederlands staats eigendom) zal er altijd wel iets terug tevinden moeten zijn ook over de omwisseling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd een minpuntje voor de overheid die via het web nederlanders in het buitenland proberen te helpen en dan net ff vergeten dat een 0900 nr niet werkt, afijn:

 

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/A7E12DD7-B680-4879-9168-D8ED5B124D29/0/3E0400d09042010.pdf

 

Dat formuliertje is het waarschijnlijk (4.90 euro)

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Garagebox, bedankt voor de link. Ik wil daar eigenlijk even heen bellen, maar dat is een 0900 nummer en is niet vanaf hier mogelijk. Jammer.


Volgens mij is er voor elk 0900 nummer ook een lokaal nummer. Voor de RDW levert Google mij 0031 598 393330 op.

Dat zou ook vanuit het buitenland moeten lukken.

suc6

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Garagebox
Dat is idd een minpuntje voor de overheid die via het web nederlanders in het buitenland proberen te helpen en dan net ff vergeten dat een 0900 nr niet werkt, afijn:

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/A7E12DD7-B680-4879-9168-D8ED5B124D29/0/3E0400d09042010.pdf

Dat formuliertje is het waarschijnlijk (4.90 euro)


Dit gaat voor TS niet meer op daar hij geen NL rijbewijs meer heeft!!

100% dat rdw/cbr deze gegevens nog heeft igg mogelijke terugkeer naar nederland

Ik denk dat dit een dure aangelegenheid word,Vanwege alles nog ook eens beëdigt vertaald moet worden.

Ik denk dat het misschien het overwegen waard is op nieuw voor betreffende cattegorie opp nieuw examen af te leggen.

Suc6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt wel mee, op het gemeentehuis, waar ik dat EU CreditCard formaat rijbewijs krijg uitgehandigd, zijn ze heel kooperatief trouwens, ze willen alleen van mij een bewijs overlegt hebben dat ik in 75-76 mijn oorspronkelijke rijbewijs heb afgelegd.

In het Nederlands is niet het probleem. De goede wil is er.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...