Ga naar inhoud


HD-aanbod van CanalDigitaal voor SettopBoxAbonnement


Gast Katz

Aanbevolen berichten

Best forum,

 

Ik ben een redelijk tevreden klant van CD met een abonnement op het SettopBoxPakket voor 69,96 euro per jaar.

 

Nu heb ik zojuist een brief ontvangen van CD met een aanbod om HD te kunnen ontvangen. Daarvoor moet ik dan overstappen op het basispakket (of het familiepakket). Als ik dan HD wil zien, dan moet ik daarvoor nog een aanvulling op het abonnement nemen. De kosten worden dan 12 x 9,95 + 12 x 5 = 179,40 per jaar. Dus om HD te kunnen zien moet ik ieder jaar bijna 110 euro extra neertellen (een prijsstijging van 256%).

 

Wat CD NIET vertelt, is dat ik ook een nieuwe Seca3-smartcard zal ontvangen en dat mijn oude kaart niet meer zal werken. Daarbij is het maar de vraag of dat bij alle klanten goed zal gaan. Nu ben ik de gelukkige bezitter van een Dreambox 800 en die kan dat nieuwe kaartje goed verwerken. Maar andere klanten zouden wel eens in problemen kunnen komen als hun ontvanger niet overweg kan met de nieuwe smartcard en zij ook nog een nieuwe ontvanger moeten kopen.

 

Wat mij betreft is dit geen aantrekkelijke aanbod en ik zal er dus niet op in gaan. Ik wil best HD kijken maar de prijzen die CD (en andere aanbieders) daarvoor berekent zijn buiten proporties.

 

Peter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat je er niet bijvertelt is dat je naast de HD-zenders ook andere SD-zenders gaat ontvangen die in dat pakket zitten.

De prijsstijging is dan trouwens 156%.

 

Verder is CDS wel de goedkoopste HD-aanbieder. Dus het aanbod is op zich redelijk geprijsd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg ook een HD "aanbod"

 

Een halfjaar gratis HD kijken en daarna een jaarabbo HD voor € 5 per maand.

 

Op de antwoordkaart staat echter: Ik kies voor een jaarabonnement op het entertainmentpakket (24,95 p/m) i.c.m. een jaarabonnement op het HD pakket (5, p/m waarvan 1e 6 maanden gratis)en dan de keuze voor wel- of geen HD ontvanger tegen bijbetaling

 

Op die antwoordkaart is geen mogelijkheid aan te kruisen om alleen het HD pakket te nemen, waarschijnlijk wel via de site.

 

 

 

Hier gaan weer ouwe mensjes intrappen!

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net gebeld door iemand van CanalDigitaal dat Film1 en Sport1 vanaf 1 september a.s. van de Astra 1 verdwijnt. Ze boden me een HD abo aan. Helaas ik heb geen ontvangst op 23.5.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer
Origineel bericht van: Endeavour


Hier gaan weer ouwe mensjes intrappen!

ik vind dit niet terecht dit schelden, het aanbod is helder en duidelijk....de keus is aan degene die deze aanbieding ontvangt....geldt hier net zo goed als voor de aanbiedingen in de weekfolders van de plaatselijke middenstand.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een STB pakket en heb enkele weken een aanbod gehad om het pakket een jaar te verlengen, daarvoor krijg ik een Seca3 card voor 15 euro. Maar dan kan je wel NED 1,2 en 3 in HD ontvangen mits je natuurlijk een HD ontvanger en de goede kop hebt. Ik ben hier op in gegaan een tot nu toe geen problemen. Ik heb een DM800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Er is inderdaad een prijsstijging... Maar daarvoor krijg je wel HD en ook alle zenders van het basispakket...


dat is de ellende van die pakketten... 90% is vaak (in mijn ogen) bagger... en om dat te gaan upgraden voor 2 of 3 zenders vind ik erg duur. Ik zit met hetzelfde probleem met het Zweedse pakket eigenlijk.Ik hou het daar dus maar bij 'Lokal'

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat menigeen een pakket neemt om slechts enkele zenders daaruit te kunnen bekijken. Zo moet je die pakketten ook zien: voor elk wat wils. Ik denk dat de providers dit best weten.

 

En zeg niet: "Dan maar abonnementjes per zender.", want dat gaan op zijn minst net zo duur uitpakken of zelfs nog duurder.

Gewoon accepteren dat er pakketten zijn en wees dan blij dat jouw favoriete zenders daar ook in zitten. Geniet er maar van, zou ik zeggen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
Origineel bericht van: Endeavour


Hier gaan weer ouwe mensjes intrappen!

ik vind dit niet terecht dit schelden, het aanbod is helder en duidelijk....de keus is aan degene die deze aanbieding ontvangt....geldt hier net zo goed als voor de aanbiedingen in de weekfolders van de plaatselijke middenstand.....


Misschien was ik niet helemaal duidelijk, want heb een familiepakket. Voor het schelden kreeg ik terecht een waarschuwing. Ik baalde alleen omdat ik als familiepakket houder een aanbieding kreeg om een half jaar gratis HD te kijken. Dat wilde ik wel. Vervolgens blijkt op het antwoordformulier dat dat helemaal niet kan! Je kunt alleen gebruik maken van het "gratis HD aanbod" als je overstapt naar het 10€ duurdere entertainmentpakket. Dat vindt ik persoonlijk heel wat anders dan mijn huidige abonnement te handhaven en daar dan het HD pakket gratis een half jaar aan toe te voegen zoals duidelijk in de brief staat. Er staat totaal niet in de brief dat ik dan moet switchen. Daarom is het wat mij betreft misleidend en daar erger ik me aan.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Er is inderdaad een prijsstijging... Maar daarvoor krijg je wel HD en ook alle zenders van het basispakket...


Dat je meer uit moet geven voor een ander pakket wil niet zeggen dat het een prijsstijging is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Ik denk dat menigeen een pakket neemt om slechts enkele zenders daaruit te kunnen bekijken. Zo moet je die pakketten ook zien: voor elk wat wils. Ik denk dat de providers dit best weten.

En zeg niet: "Dan maar abonnementjes per zender.", want dat gaan op zijn minst net zo duur uitpakken of zelfs nog duurder.
Gewoon accepteren dat er pakketten zijn en wees dan blij dat jouw favoriete zenders daar ook in zitten. Geniet er maar van, zou ik zeggen.


Ik begrijp je stelling Eduard... en dat is het inderdaad ook, maar ik neem in principe pas een abo op een bepaald pakket als er minimaal de heldft van de zenders interessant is... anders is het erg duur.

Nog even dit: over abonnementjes per zender... in Stockholm op de kabel kan het blijkbaar wel. Ik ken iemand daar die abonnee is en hij heeft een extra abo, naast het basispakket. Bij dit extra pakket kan hij 8 zenders kiezen uit een lange lijst buitenlandse zenders... Zo kan hij bv NRK, DR, ZDF of YLE kiezen, maar bijvoorbeeld RAI en TVE laten vallen, omdat hij geen Spaans of Italiaans verstaat. Op zich vind ik dat een hele goede abonnementsvorm!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...