Ga naar inhoud


DVB-T ontvangst Noorwegen


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Tijdens de vakantie had ik wat vreemds.

In Zweden is het geen enkel probleem om via DVB-T naar de FTA zenders te kijken. Bij de gecodeerde zenders komt er netjes een sleuteltje te staan.

 

In Noorwegen gebeurde er iets vreemds, de TV kan gewoon een hele waslijst aan zenders vinden maar na het zoeken zegt hij doodleuk "no channels found".

Op dit moment zijn mijn ouders ook in Noorwegen op vakantie en hun DVB-T ontvanger doet hetzelfde. In Noorwegen zegt de TV dat hij geen zenders kan vinden terwijl ze wel voorbij komen en in Zweden werkt het perfect.

 

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Noorwegen gebruiken ze MPEG-4.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van Boxer melden ze dat de zenders die momenteel in mpeg2 uitgezonden worden niet zullen verdwijnen... de 'nieuwe' zenders en ook de HD (vanaf einde van het jaar) zenders die in mpeg4 uitgezonden (zullen) worden kan je niet bekijken als je alleen maar een 'oude' mpeg2 ontvanger hebt...

Hoe lang alles zo blijft staat er uiteraard weer niet bij... maar het zal dus wel later zijn dan 2011, want dan zouden ze er al wel wat over geschreven hebben denk ik.

 

kijk hier voor meer informatie : http://www.boxer.se/kundservice/kundservice-informerar/information-om-forandringarna/

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Golfdiesel
Kijk daar hebben we dus het antwoord, MPEG-4 vs. MPEG-2.
Ik hoop wel dat ze in Zweden nog even in MPEG-2 blijven uitzenden, toch wel prettig om op vakantie even het nieuws te bekijken en de lokale weerberichten te volgen.
Of een MPEG-4 ontvanger vinden. Die KPN-ontvangers zijn nog steeds alleen MPEG-2.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
Of met een laptop kijken en een MPEG4 Codec installeren...


Noorwegen is net als hier gecodeerd dus dan zou je alleen de publieke krijgen NRK1 2 en 3. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Jassy
Of met een laptop kijken en een MPEG4 Codec installeren...


Noorwegen is net als hier gecodeerd dus dan zou je alleen de publieke krijgen NRK1 2 en 3. laugh


Ze hebben wel HD zenders via ether. laugh
Terwijl Nederland geen plannen heeft om HD aan te bieden via de ether.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad gewoon een digitalbox kopen die ook mpeg 4 aankan... Eenvoudige boxen mét mpeg4 heb je al van ca 600 SKr...

kijk eens op "mpeg4 digitalbox marknätet"

Op die manier heb je in heel scandinavie, maar ook in Duitsland meer keuze, en ben je klaar voor de toekomst!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Ik zou inderdaad gewoon een digitalbox kopen die ook mpeg 4 aankan... Eenvoudige boxen mét mpeg4 heb je al van ca 600 SKr...
kijk eens op "mpeg4 digitalbox marknätet"
Op die manier heb je in heel scandinavie, maar ook in Duitsland meer keuze, en ben je klaar voor de toekomst!


En Frankrijk, en mogelijk ook Vlaanderen in de toekomst.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag toch aannemen dat DVB-T2 downwards compatible is en dus ook DVB-T kan ontvangen? En hopelijk dan ook MPEG-2 én MPEG-4.

Kijk de specificaties na zou ik zeggen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat DVB-T2 ontvangers sowieso ook MPEG4 kunnen decoderen. Het zou te gek zijn om nu nog standaarden te ontwikkelen die niet onmiddellijk MPEG4 ook kunnen openen. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze nu met DVB-T2 begonnen en ik denk dat alles daar MPEG4 is op DVB-T2.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...