Ga naar inhoud


Laptop met seriele poort nog te krijgen?


caveman

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ja ik heb Windows XP.
Niet echt behoefte om naar Vista of Windows 7 te gaan.


Heb op mijn laptop met Vista even de driver van de Iogear geïnstalleerd eerst een Chinees usb to serial prul aangesloten toen via apparaat beheer deze driver kijken of hij het beter doet.
Heb al een ontvanger van nieuwe software voorzien dus het werkt en de nieuwe naam is "ATEN USB to Serial Bridge"op (COM5). laugh


Naar een lagere prijs had ik nog niet gezocht, maar bij een pc-boer waar ik vaker wat haal in Brabant.

Maar nu ga ik eerst die driver scoren voor zowel XP, Vista als W7. Nu wordt ik toch wel nieuwsgierig cool
Nu nog een USB-Parallel interface en iets van een USB-Midi-poort ... ook toevallig bekend laugh

Niet zoeken en toch vinden en daarna scoren..... (lijk mijn oudste dochter wel)

Thanks all

@ Zilverster.... nu gaat het weer leuk worden, ipv een vaste pc in de woonkamer met op de tv op AV2 de pc-scherm.


Hé, mijn 4000e posting nog 26000 en ik zit Ome Merde op de hielen crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Jongens, ik weet echt niet waarover jullie lullen.

Ik heb een Lenovo/IBM sleeptop T60. Een werkpaard in hart en nieren. Zonder RS232.
Maar heb ooit in Canada een IOGEAR USB naar RS232 converter gekocht en dat ding heeft altijd trouwe diensten bewezen.
Ik heb de laatste driver voor XP geinstalleerd en ook als file bij me in geval ik andere computers moet gebruiken.
Nooit problemen mee gehad.
Je moet wel even in het start/settings/controlpanel/system/device-manager de com-poorten toe delen. Meestal com1 of com2.
Zodat iedere USB aansluiting zijn eigen com-poort nummer heeft.
Volgens mij heeft het ook een boel met onkunde te maken.
Dan wordt zo´n ding op de schroot geflikkert met de melding: doet het niet - troep.

Ik heb er mijn Humaxen mee geflashed, gold en funkaarten mee geprogrammeerd, mijn DVB-T Skymaster ontvanger geflashed, Opticom ontvanger van firmware voorzien, beeldmixers mee in bedrijf genomen, mijn oude telefooninstallatie geprogrammeerd en op mijn laptop aangesloten. Er was niets wat het niet deed.


Ik heb een stuk of 6 getest, varierend in prijsklasse van 15 tot 75€ (de duurste die ik kon vinden, met het idee van duurder is beter). Voor een aantal toepassingen werkt de ene wel, de andere weer niet. Dan komt een fabrikant weer met een software update voor een toestel wat ervoor zorgt dat een convertor die eerst wel werkte het ook weer niet doet.

Ik ben inderdaad op een heleboel vlakken onkundig, maar ik durf te garanderen dat het enige wat altijd werkt een echte serieel poort is.

Zit hier ook met een T60, stuk antiek wat ik nu gebruik voor de seriele poort is een T20 met Windows 2000. De laatste start een stuk sneller op by the way.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...