Ga naar inhoud


Laptop met seriele poort nog te krijgen?


caveman

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Paar maanden terug een uitleescomputer voor de auto gekocht. OBD kabel op de auto gaat via RS232 naar uitleescomputer. Inlezen van nieuwe software gaat via parallelle poort in naar RS232 uit.

 

Het betreft geen antiek ding maar pas een paar maanden verkrijgbaar.

PC en laptop hebben nog parallel en RS323. Houwe zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd ook die systemen zijn RS232. Verwacht ook wel dat er een fabrikant RS232 al dan niet icm Parallel zal blijven uitleveren.

 

Blijft een grote tot zeer grote markt voor de fabrikant. Valt me wel op dat op een Die Hards Hardware website met een vergelijking je ongeveer alles kan selecteren aan wat er op moet zitten behalve RS232 en Parallel.

 

Ben bang dat als je daar roept dat je nog een RS232 poortje op je lapdoos wilt, ze je naar het GGZ verwijzen whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, ik weet echt niet waarover jullie lullen.

 

Ik heb een Lenovo/IBM sleeptop T60. Een werkpaard in hart en nieren. Zonder RS232.

Maar heb ooit in Canada een IOGEAR USB naar RS232 converter gekocht en dat ding heeft altijd trouwe diensten bewezen.

Ik heb de laatste driver voor XP geinstalleerd en ook als file bij me in geval ik andere computers moet gebruiken.

Nooit problemen mee gehad.

Je moet wel even in het start/settings/controlpanel/system/device-manager de com-poorten toe delen. Meestal com1 of com2.

Zodat iedere USB aansluiting zijn eigen com-poort nummer heeft.

Volgens mij heeft het ook een boel met onkunde te maken.

Dan wordt zo´n ding op de schroot geflikkert met de melding: doet het niet - troep.

 

Ik heb er mijn Humaxen mee geflashed, gold en funkaarten mee geprogrammeerd, mijn DVB-T Skymaster ontvanger geflashed, Opticom ontvanger van firmware voorzien, beeldmixers mee in bedrijf genomen, mijn oude telefooninstallatie geprogrammeerd en op mijn laptop aangesloten. Er was niets wat het niet deed.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, het reddende antwoord. Als ik het zo lees zal dan is het de moeite waard om het te gaan testen en eens kijken of ie werkt met het weerstation, de P2000 etc.

 

Toverwoord (merk) is dus de: IOGEAR USB naar RS232

 

Heb gezocht en ze kosten in Nederland gemiddeld een 55 Euro. Is al wat anders dan die 15 Euro rommel die echt niet werkt, incl de duurdere Belkin van 35 Euro.

 

Bestel hem, test hem en werkt ie goed dan ben ik geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble

Heb gezocht en ze kosten in Nederland gemiddeld een 55 Euro. Is al wat anders dan die 15 Euro rommel die echt niet werkt, incl de duurdere Belkin van 35 Euro.

Bestel hem, test hem en werkt ie goed dan ben ik geholpen.


Zoek dan maar beter als je nog niet bestelt hebt in Hoofddorp 25 euro + 6 euro verzendkosten scheelt toch een dikke 20 euro.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij jou werkt die Iogear goed maar volgens mij draai je XP op je laptop bij mij met een laptop met xp draaien die goedkope dingen ook maar een andere met Vista moet ik iedere keer de driver herinstalleren ze hebben volgens mij allemaal dezelfde driver van Prolific uit Taiwan de PL2302 driver.

 

Mijn laptops hebben geen seriële poort meer maar heb nog twee pc's met seriële poorten ook pas een PCI kaartje gekocht voor een computer met twee compoorten dus dat kan ook. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

Heb je toevallig een Season2 interface liggen ?

 

Zo ja, zou je eens kunnen controleren of dit werkt met het door jou gebruikte apparaat en of je idd de juiste antwoorden krijgt.

 

Ik heb onlangs zelf nog een test gedaan met 2 x een Edgeport/421, helaas lijkt het er op dat deze apparaten kortsluiting hebben. Geen enkele van de aanwezige lets gaat branden en zodra ik de spanning aansluit klapt de volledige voeding in eek .............

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ja ik heb Windows XP.
Niet echt behoefte om naar Vista of Windows 7 te gaan.


Heb op mijn laptop met Vista even de driver van de Iogear geïnstalleerd eerst een Chinees usb to serial prul aangesloten toen via apparaat beheer deze driver kijken of hij het beter doet.
Heb al een ontvanger van nieuwe software voorzien dus het werkt en de nieuwe naam is "ATEN USB to Serial Bridge"op (COM5). laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@Drs. IJzerbout,

Heb je toevallig een Season2 interface liggen ?

Zo ja, zou je eens kunnen controleren of dit werkt met het door jou gebruikte apparaat en of je idd de juiste antwoorden krijgt.

Ja heb ik...maar ik ben nu niet thuis. Gaat een dag of 10 duren.
Ik zal het proberen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

Doe rustig aan, ik heb het er niet druk mee :D .......

 

Balangrijk is om te weten of het voor 100 % werkt, ik heb in het verleden al teveel geld uitgegeven aan verloopjes die niet werken, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...