Ga naar inhoud


[DM7000] Schuin opstellen, probleem voor HD?


boaz

Aanbevolen berichten

Mijn dreambox 7000 is naar de slaapkamer verplaatst en staat nu ruim 2 meter hoog. Gevolg is slecht leesbaar display. Nu zou ik de box schuin willen opstellen, dus voorzijde haaks op de kijkrichting, zal zo'n 45 graden zijn.

Nu vraag ik me af of de box dit zonder meer verdraagt, met name dan de interne HD. Volgens mij moe(s)ten HD's altijd of vlak of op z'n kant draaien (kan me zelfs schijven herinneren die in de specs hadden staan dat ze geschikt waren om verticaal ingebouwd te worden).

Behalve de HD zou ook de warmteafvoer een probleem kunnen zijn, sleuven niet meer boven de warmtebron.

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die dingen kunnen wel tegen meer dan dat, en ze worden zowel horizontaal als verticaal ingebouwd in een pc.

Hebben ooit een pc gehad waarbij de harde schijf 5 jaar aan een stuk heeft gedraaid.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij horizontaal of verticaal gebruik wordt de as symmetrisch belast, bij schuin gebruik niet. De platters ondergaan een soort gyroscoop effect en de vraag is of de as hiertegen bestand is.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: boaz
Bij horizontaal of verticaal gebruik wordt de as symmetrisch belast, bij schuin gebruik niet. De platters ondergaan een soort gyroscoop effect en de vraag is of de as hiertegen bestand is.

De as wel, maar de kogellagers gaan dit niet leuk vinden. Maar als het ding eenmaal op toeren is, dan valt 't wel mee denk ik. Het gaat meer om de spinup en spindown. Moet je voor de grap eens je harddisc schuin in je hand houden en 'm dan aanzetten.

En de harddisc uitbouwen en in een el-cheapo NAS enclosure hangen? Dan de schijf gewoon via het netwerk mounten. Kan je wat mij betreft je DM in alle hoeken neerzetten wink

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Gaat volgens mij prima, een laptop staat toch ook niet voortdurend netjes recht op je schoot...


Maar wel steeds iets anders, bovendien een 2,5" HD die gebouwd is op mobiel gebruik.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat uitbouwen leek me al een goed idee, denk dat ik dat maar ga doen, zekerheidshalve, staat nu toch uit zicht.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Origineel bericht van: boaz
Dat uitbouwen leek me al een goed idee, denk dat ik dat maar ga doen, zekerheidshalve, staat nu toch uit zicht.


Dan word het wel lastig om opnames te maken mij lukt het in ieder geval niet met mijn nasserver en wel met de ingebouwde harddisk.


ander probleem beter een nieuwe vraag stellen...
waarop ik graag antwoord geef want er is geen kunst aan de dm7000 aan een NAS te mounten voor opnemen en afspelen.

ciao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy

Wellicht een idee om dat uit te werken en op te nemen in de database?


Ja Tonski, doe dat eens... whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...