Ga naar inhoud


Nieuwe smartcard Canal Digitaal in combinatie met CCcam 2.1.1


Aanbevolen berichten

Beste medesatters,

 

vandaag nieuwe smartcard ontvangen, zodat ik HD kan kijken. Ik wil een oude DM500 als interne server laten draaien voor m'n DM 500 HD. Dat lukt me niet. In de HD ontvanger draait CCcam 2.1.4 en die leest de kaart prima.

Op de oude box staat versie 2.1.1. De kanalen gaan op die box wel open, maar ik zie wel ecms oplopen, maar de emms blijft op 0.

Mijn concrete vraag: werkt deze nieuwe seca-kaart probleemloos met CCcam 2.1.1. of moet ik toch een nieuwere versie overwegen?

Updaten is wat lastig, want de box draait op EDG Nemesis en ik zie bij de downloads geen nieuwere versie. Andere image kan natuurlijk ook.

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: StevenS

Mijn concrete vraag: werkt deze nieuwe seca-kaart probleemloos met CCcam 2.1.1.


Een concreet antwoord: NEE
Draai CCcam 2.1.4 en het werkt wel goed.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allen zo ver voor het meedenken.

Ik heb de kaart nu in de box met CCcam 2.1.4, maar houdt hetzelfde probleem: kaart werkt lokaal, maar wordt door mijn andere clientbox niet gezien. Ik vermoed dat ik in de CCcam config iets moet aanpassen. Iemand de gouden tip?

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eens de CCcam.cfg die in het basispakketje zit van CCcam.

 

Hier een verkorte handleiding...

 

Zorg ervoor dat je de juiste C- en F- regels aanmaakt in de CCcam.cfg die in je box op /etc staat of /var/etc.

 

In je box waar je kaart in zit komt een F regel erbij...

 

F: slaapkamerbox wachtwoord

 

En in je client box komt een C-regel erbij...

 

C: 192.168.1.128 12000 slaapkamerbox wachtwoord

 

(hier is 192.168.1.128 het ip adres van de box waar de kaart in zit...)

 

Klaar!

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank littlesat. Deze gegevens kloppen gewoon, dat is niet het probleem. Ik heb nog gekeken naar de config en dit aan gezet: SECA HANDLER: 1 Om daarmee te bereiken dat er naar een seca3 kaart wordt gekeken. Maar ook dat biedt geen soelaas.

Ik begin te denken dat het niet mogelijk is om de nieuwe seca3 kaart met CCcam intern te sharen.

Iemand nog ideeën?

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: StevenS

Ik begin te denken dat het niet mogelijk is om de nieuwe seca3 kaart met CCcam intern te sharen.


Hele volksstammen doen niks anders... :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen vraag ik me dan af hoe ze het doen, waarschijnlijk niet van box naar box, maar met een Linux server? Dat lijkt me erg veel gedoe. Dan is een tweede kaart een makkelijkere optie.

 

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: StevenS
Alleen vraag ik me dan af hoe ze het doen, waarschijnlijk niet van box naar box, maar met een Linux server? Dat lijkt me erg veel gedoe. Dan is een tweede kaart een makkelijkere optie.


Als het toch LAN-sharing betreft, post dan eens beide CCcam.cfg`s hier.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een paar uurtjes woelen in bed leidt soms tot de juiste ingeving. Probleem is opgelost, was mijn fout. Omdat ik voorheen met een Irdeto kaart werkte had ik provider 100 geblockt met een Ignore. Die er af gehaald en het werkt.

Dank aan allen voor het meedenken!

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: StevenS
Alleen vraag ik me dan af hoe ze het doen, waarschijnlijk niet van box naar box, maar met een Linux server? Dat lijkt me erg veel gedoe. Dan is een tweede kaart een makkelijkere optie.

de rode canal digitaal kaart werkt gewoon intern.ik heb dm600 dm500+ en dboxII en alles werkt, de tvv kaart in de dm500+ en de cd kaart in de dm600.ik heb overal (bijna*) perfect beeld.
de dm600 werkt op 2.12 de andere 2.14 en de dbox nog op 2.0.9.
* kan aan lnb liggen,tijdelijk een andere.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...