Ga naar inhoud


digiturk kaart werkt niet meer


Aanbevolen berichten

allen,

 

mogelijk een oplossing zonder te bellen voor een signaal.

 

oscam_dt en cccam 2.1.3 draaien (dus geen mgcamd) en je kaart in je box doen.

dt stuurt soms een vernieuwings-signaal, waarna je kaart ook kan werken.

 

er zijn mensen bij wie het na 2 dagen heeft gewerkt en bij andere na een week. het kan ook dat het langer duurt.

 

dus het is aan jullie of je het wil proberen en wil wachten. je hebt geen garantie dat het gaat werken.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Origineel bericht van: emree
allen,

mogelijk een oplossing zonder te bellen voor een signaal.

oscam_dt en cccam 2.1.3 draaien (dus geen mgcamd) en je kaart in je box doen.
dt stuurt soms een vernieuwings-signaal, waarna je kaart ook kan werken.

er zijn mensen bij wie het na 2 dagen heeft gewerkt en bij andere na een week. het kan ook dat het langer duurt.

dus het is aan jullie of je het wil proberen en wil wachten. je hebt geen garantie dat het gaat werken.

gr.


Ik ga deze methode van de week proberen! Kan ik gewoon het image wat je eerder heb gepost uploaden, de kaart erin stoppen en gaan? Of moet ik nog een Boxkey o.i.d. invoeren? Ohja, en werkt de kaart daarna in een andere dreambox met CCcam?

Hulp nodig met Oscam? Stuur me gerust een PM!

Specs: 2x DM800se DVB-C / UPC / Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het werkt in een andere box, ik heb mijn kaart geactiveerd met een DM500 en gebruik'm nu in mijn DM8000. Niet alleen CCcam gebruiken wel in combinatie met de aangepaste Oscam_dt.

 

 

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mdu
Ja het werkt in een andere box, ik heb mijn kaart geactiveerd met een DM500 en gebruik'm nu in mijn DM8000. Niet alleen CCcam gebruiken wel in combinatie met de aangepaste Oscam_dt.



Ok, dus ik flash hem met de op de vorige pagina geposte image en wacht vervolgens tot ik beeld heb? Of is het zo dat jij nog gebeld hebt voor een heractivatiesignaal of een nieuw paar signaal? En moet ik nou wel of geen boxkey instellen of zit die al in de image?

Ohja... Hoe lang duurde het bij jou voordat hij werkte? smile

Hulp nodig met Oscam? Stuur me gerust een PM!

Specs: 2x DM800se DVB-C / UPC / Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik wist wat hij deed zou ik ook een X-bedrag vragen, ten tweede gaat het je niks aan wat ik betaal aan welke dienst.

 

Vermoedelijk haalt hij de pairing weg van de kaart want hij moest inloggen op mijn dreambox. Daarna had ik beeld. Het is voor mij ook abracadabra. Maar hoe dan ook, ik kan nu mijn favoriete voetbalelftal via mijn dreambox volgen en daar ging het mij om.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Vermoedelijk haalt hij de pairing weg van de kaart want hij moest inloggen op mijn dreambox

Dan kijk eens goed na wat hij veranderd heeft... in een CCcam.cfg of een oscam config of zo...

waarschijnlijk heeft hij ervoor gezorgt dat de kaart 'denkt' in de orginele box te zitten...

Misschien een ideetje om de oscam(_dt) binary an configs goed te bewaren!

En zet er nu maar geen nieuwe image op je box.. anders ben je het truukje misschien ook kwijt.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit gelul nou nog steeds aan de gang.

 

Je hebt een heractivatie puls nodig terwijl de kaart in de juiste OSCAM versie zit met als client mgcam of CCcam op het show-tv kanaal. Eenmaal geactiveerd moet je even wachten tot alle chids weer op de kaart staan. Daarna zorg je dat de kaart nooit direct in CCcam gaat of in de orginele DT box want anders ben je weer net zo snel je beeld kwijt.

 

Oscam <-Mgcam

Oscam <-CCcam

NewCS <-CCcam

 

Het werkt allemaal prima tot ze bij DT met iets nieuws op de proppen komen. (bijv sid beperking) Heb je geen mogelijkheid om de heractivatie te regelen ja dan heb je een probleem.

 

Ter info die config van oscam of newcs stelt niks voor, is gewoon standaard.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt hij in vrijwel elke dreambox, dus geen oscam bewaren. Bij mijn vader in de DM500, en bij mij in de DM8000 no problemo dude,

 

Als er SID beperking is vind ik het nog niet erg. Van mij mogen ze er maximaal 2 sids van maken.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Vermoedelijk haalt hij de pairing weg van de kaart want hij moest inloggen op mijn dreambox

Dan kijk eens goed na wat hij veranderd heeft... in een CCcam.cfg of een oscam config of zo...

waarschijnlijk heeft hij ervoor gezorgt dat de kaart 'denkt' in de orginele box te zitten...

Misschien een ideetje om de oscam(_dt) binary an configs goed te bewaren!

En zet er nu maar geen nieuwe image op je box.. anders ben je het truukje misschien ook kwijt.


die dude die mdu zijn kaart werkend heeft gekregen, is iemand die DT filiaal rechten heeft om zelf activatiesignaal naar de kaart te sturen. wat hij doet is gewoon hetzelfde als wat wij doen, alleen heb je dus geen gezeik dat je klantenservice moet bellen voor een signaal aangezien hij dit zelf kan sturen. hier vraagt hij dus geld voor.

doordat die dude remotely op de box inlogt, kan hij in de oscam.log het serienummer van de kaart zien. met dit nummer kan hij dus weer alles doen. frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt niet helemaal want ik had hem mijn kaartnummer al verteld. Dat hij daar werkt klopt denk ik wel, want hij wist hierna mijn naam, adres etc te vertellen aan de hand van mijn kaart.

 

Hij wilde toegang tot mijn dreambox, daar heeft hij iets geinstalleerd en weer verwijderd. Ik denk xpcs of zo...;-)

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

xpcs is niks anders dan een aangepaste oscam versie. De huidige oscam heeft die fix inmiddels zelf ook en overal is nog steeds die heractivatie nodig.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is dat een afgeleide van oscam.. echter hier zit wel nog closed source code in dat oscam nog lang niet gerevert heeft... De binary file van die betaal emu moet gepatched worden met een afhankelijkheid van het serienummer van de kaart. Een heraktivatie is niet nodig en de kaart zal dan ook in de orginele ontvanger blijven werken.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...