Ga naar inhoud


USB DVD-speler


Zuppelan

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vraagje: De VU+ speelt perfect DVD-images af, maar ik ben benieuwd of een USB DVD-speler ook werkt, dat zou een mooie oplossing zijn, dan gris je als je een DVD wilt afspeler gewoon even een USB-lezertje uit een lade.

 

Is er iemand die met succes een DVD-speler op zijn VU+ heeft kunnen aansluiten? Welke?

 

Ik heb afgelopen weekeinde een Samsung-spelertje geprobeerd, maar dat werkte niet, de Linux-kernel gaf logmeldingen dat het apparaat te veel stroom trok, en resette de USB-verbinding daarom keer op keer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


van ander forum

Citaat:
denn beide Ports zusammen haben nur 500mA. Der Brenner braucht bis zu 1000mA. Nicht das deine VU ne Macke bekommt.

dus

of de speler ook zoveel nodig heeft weet ik niet maar usb devices zijn altijd beter met een eigen stroom verzorging.

en deze van ander forum

Citaat:
Nach meinen Erfahrungen liefert der VU zur wenig Saft für ein DVD-Laufwerk wenn du es aber über ein Kleines Aktiven Hub anschließt funktioniert Gut, oder ein DVD-Laufwerk mit extra Strom Versorgung.

dus

je kunt een aktieve hub nemen met stroomverzorging

 

anders moet je inderdaad kijken naar een andere speler.

 

ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik wat gevonden heb:

 

http://www.digistor.com/Digistor-External-DVD-Burner-USB-2-0-Tray-Load?sc=2&category=843

 

Deze DVD-speler gebruikt een interne accu die hij voortdurend via USB oplaad om pieken af te vangen zoals bij het op snelheid brengen van een DVD en kan zo de stroomsterkte gegarandeerd onder de 500mA houden.

 

Ik denk dat ik het gokje ga wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Samsung-spelertje had ik geleend om eens mee te proberen of het goed werkt. Ik heb er nog geen, vandaar dat ik aan het zoeken ben naar de beste speler voor dit apparaat.

 

Een losse stroomaanvoer kan natuurlijk altijd, maar, als je besluit een DVD te kijken, de DVD-speler uit een lade grist om aan te sluiten moet je weer achter je TV-meubel duiken om de stroom erin te prikken. Het spelertje voorin de USB-poort van de Vu+ prikken is het elegantst, een enkel beweging, hop! Maakt ook het meeste indruk als je bezoek hebt wink

 

Uiteraard neem ik een zeker risico als ik een dergelijk apparaat bestel dat er als nog een trafo aan moet, maar ik denk dat het kopen van een DVD-speler die speciaal gemaakt is om onder de 500mA de blijven beter is dan er op de bonne fooi eentje aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

[off topic]

Origineel bericht van: Zuppelan
Maakt ook het meeste indruk als je bezoek hebt wink

 

Als je echt indruk wil maken, stop je dat DVD'tje in je draadloze laptop en speelt deze af op je TV.

Dat maakt pas indruk. laugh

[on topic]

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je ook al geprobeerd met zo'n usb-kabeltje die zich vertakt naar twee aansluitingen. Die zijn toch speciaal bedoeld om meer stroom te kunnen geven.

 

Ik weet niet of het helpt, maar het is het proberen waard. Zoeken op usb y-kabel.

 

M_Z

post-1589-1318261159,1751_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Samsung had zo'n kabel en dat werkte niet. Dat is ook logisch want uit de bron die TonskiDutch geeft blijkt dat de 3 USB-poorten 500mA gezamelijk hebben, alles wat je uit een tweede trekt gaat af van de eerste.

 

Ik heb die Digistor besteld, dus we zullen spoedig weten wat het resultaat daarvan gaat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Zuppelan
De Digistor DVD-speler is gearriveerd en ik kan bevestigen dat hij prima werkt op de Vu+ Duo. USB-kabeltje erin en hij wordt erkend.

Dus... als er nog iemand is die een DVD-speler wil, dit is het apparaat dat je moet hebben.


graag een link waar je ze kunt bestellen via PM.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo beste satvrienden

 

ik heb een dvd speler van NEC weet zo even niet het type

maar heb die er al paar maanden aan hangen werkt goed hoor

dus ik denk dat er meer dvd spelers op kunnen

en volgens mijn toen ik er mee bezig was toen ik mijn vu net had heb ik geloof ik nog op een dvd gebrand wat ik opgenomen had maar weet het niet zeker meer zou het wel nog eens kunnen teste

 

word vervolg

 

groet pc-junkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...