Ga naar inhoud


CD E-mail ontvangen - Ruil uw oude smartcard om! -


SatBaron

Aanbevolen berichten

Vandaag kreeg ik van CD een e-mail binnen.

Waarvan ik hier een deeltje [citaat] van het bericht plaatst,

anders lijkt het mij niet voldoende duidelijk voor de lezer waarom ik dit topic start.

 

In (rode tekst) zet ik een héél groot vraagteken bij.

Het zou al heel iets anders zijn als er had gestaan - de smartcard-wissel is geheel gratis. -

Dit omdat ik door het verleden helaas geen vertrouwen meer heb in die makkers.

Er zit altijd wel ergens een addertje onder het gras.

Daarom denk ik niet, dat ik er deze keer intrap.

Voordat je het weet zit je weer aan een niet gewenste abo vast.

Citaat:
Ruil uw oude smartcard om!

Onder de klanten van CanalDigitaal zijn nog verouderde smartcards in omloop. Deze smartcards maken gebruik van een Irdeto- of SECA2-/Mediaguard2-codering. Met deze smartcards mist u belangrijke (HD-)zenders!

 

Zorg er daarom voor dat uw oude Irdeto- of SECA2-/Mediaguard2-smartcard inwisselt voor een nieuwe Mediaguard3-smartcard om alle zenders binnen uw pakket te bekijken.

In veel gevallen is de smartcard-wissel gratis. Controleert u van te voren wel even of uw huidige satellietontvanger geschikt is voor een Mediaguard-smartcard.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bij mij gaf de link aan, dat of mijn gegevens niet kloppen, of dat er geen aanbod voor mijn irdeto kaart is. mad

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb geen STB pakket, maar een familie pakket, met een Euro 2,50 2e kaart abbo op de Irdeto 2 kaart.

 

Het gaat ook niet om een betere beveiliging, maar om Ned.123 HD te kunnen ontvangen.

 

Wanneer ik ga omschakelen moet ik wel mijn Nokia Mediamaster 9500 uitfaseren.

Nog steeds de ontvanger met het allerbeste SD beeld!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatBaron

Er zit altijd wel ergens een addertje onder het gras.
Daarom denk ik niet, dat ik er deze keer intrap.

Vanaf basispakket is de wissel volgens mij gratis. Maar als je basis of hoger zou hebben had je volgens mij sowieso lang geleden al een nieuwe kaart thuisgestuurd gekregen. Ik kreeg hem nog nèt voor ik mijn abo cancelde (lucky me, ik heb dus een Seca3 FTV kaart).

Maar linksom of rechtsom, je zal wel moeten betalen. Stel je hebt een STB pakket en je wil nu die 39 euro niet betalen, dan krijg je hem over een jaar voor een tientje met 29 euro activatiekosten. Bijvoorbeeld. Of je kijkt er nog 2 jaar mee, maar moet dan verplicht een nieuwe kaart kopen en over op basispakket.

Of je die wissel nu wel of niet toestaat, betalen ga je toch. Let maar op..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen had ik een STB pakket-abo waar ik toen met héél veel moeite vanaf ben gekomen bij CD.

Nu ontvang ik (gelukkig) alleen nog maar Ned1, Ned2 en Ned3. in SD met mijn Seca2 kaart [dit vind ik meer dan genoeg, want hett scheelt voor mij een heleboel ergenis om bij die commerciele kanalen steeds maar de reclameblokken voor geschoteld te krijgen waarvoor je dan ook nog een behoorlijke som geld per jaar naar CD oversluisd.

Zij zijn gelukkig wettelijk verplicht om deze boven genoemde 3 zenders gratis door te MOETEN geven, anders zouden zij daarvoor ook nog geld voor willen innen.

 

Als ik mij evt. nu aan zou melden, dat ik de huidige kaart wil omruilen voor de HD kanalen (Seca3),

dat ik dan het verhaal krijg te horen van hun, dat dit dan "(toevallig)" net wél geld gaat kosten.

Zoals met zo veel met hun communicaties zijn zij altijd héél onduidelijk en erg dubieus.

Vandaar dat ik (terecht) mijn wantrouwen heb tegenover CD.

 

Het wordt hoog tijd voor concurentie in deze.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij kijken alleen maar naar de publieke zenders. (Standaard Pakket)

 

Het omwisselen van Seca-2 naar Seca-3 kost dan € 39,00.

 

 

Even afgezien van de hoogte van dit bedrag vind ik deze communicatie verder wel duidelijk. Ze geven goed aan dat de kaartwissel vrijwillig is.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
En in welke gevallen is dat dan gratis, iig niet voor een Irdeto kaart

Nee Sjaak(k) inderdaad - en ook niet voor een STB SECA2 kaart die ik nu in mijn bezit heb.

Ik heb n.l. op hun site nog eens verder gekeken en in mijn geval zou ik mooi 39 euro's mogen ophoesten om alleen maar de "publiken" in HD te kunnen bekijken.

Nu ze kunnen me wat....... !

HOEZO "In veel gevallen is de smartcard-wissel gratis." ??

Iig trap deze jongen niet in zulke geintjes van ze en ik ben dik tevreden met het SD-beeld voor alleen maar naar het NOS-journaal te kijken.

Voor de rest kijken wij hier het meest naar de Zweedse- Oostenrijkse- Franse- en de Duitse zenders met allemaal een perfecte beeldkwaliteit.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even citeren vanaf CanalDigitaal hun website in de gevallen mbt een GRATIS kaart.... dus de adder mad

 

Citaat:
Oude Mediaguard Smartcards

 

HD-aanbod voor STD en STBP klanten

De Nederlandse HD-kanalen waaronder Nederland 1, 2 en 3 HD zijn enkel te ontvangen met een geldige (oranje) Mediaguard-3 kaart.

 

Een groot deel van onze STD- en STBP-klanten beschikken echter nog niet over een Mediaguard-3 kaart.

 

Heeft u het STD- of het STBP-pakket, beschikt u nog niet over de (oranje) MediaGuard-3 kaart? En wilt u graag de Nederlandse publieke HD-zenders ontvangen? Dan kunt u vanaf uiterlijk 1 juni uw oude kaart omruilen voor een Mediaguard-3 kaart.

 

Heeft u het STD-pakket en u wilt niet upgraden? Bent u geabonneerd op het STBP-pakket maar u wilt uw abonnement niet verlengen? Dan kost de nieuwe kaart u 39 euro.

 

Wilt u uw STD-pakket upgraden naar STBP of wilt u uw STBP-pakket met een jaar te verlengen? Dan bieden wij u de nieuwe kaart aan voor 15 euro.

 

Wilt u uw STD-pakket upgraden naar Basis of hoger? Voor u is de kaart gratis.

 

Wilt u uw STBP-pakket uitbreiden met het HDTV-optiepakket of upgraden naar Basis of hoger? Ook u krijgt de kaart gratis. Het HDTV-optiepakket is niet beschikbaar voor STD-klanten.

 

Dit aanbod is ook van kracht indien u beschikt over een STBP-recreatie of STBP-abonnement op uw tweede op derde kaart.

 

De nieuwe kaart wordt u gratis per post toegestuurd. In alle gevallen dient de oude kaart te worden ingeleverd bij CanalDigitaal.

 

Voor de goede orde: dit omruilaanbod is geheel vrijwillig indien u graag Nederlandse publieke zenders in HD wilt ontvangen. Het STD- en STBP-pakket zonder HD blijft dus gewoon met uw huidige kaart te ontvangen.

 

 

Citaat:
Oude Irdeto-smartcards

 

Abonnees met een Irdeto-smartcard zullen geen nieuwe Mediaguard-smartcard ontvangen. De Irdeto-codering zal vooralsnog worden gehandhaafd op de zenders die zijn voorzien van de Irdeto-codering.

 

 

oude Irdeto-smartcards

 

Hebt u een Basis-pakket of nog uitgebreider zenderpakket? Dan kunt u met uw Irdeto-smartcard een groot aantal zenders niet ontvangen, omdat deze zenders niet zijn voorzien van de Irdeto-codering.

 

Als uw uw satellietontvanger (en eventuele CI-module) echter ook geschikt is voor gebruik met een Mediaguard-smartcard, dan kunt u uw Irdeto-smartcard gratis omruilen voor een Mediaguard-smartcard.

Kijk in de handleiding van uw satellietontvanger (en mogelijke CI-module) of deze ook geschikt is voor gebruik met een Mediaguard-smartcard

 

Bij de Seca moet je een abbo nemen, krijg je je gratis nieuwe kaart gratis toegestuurd en moet je de oude kaart opsturen.

 

Bij Irdeto is het gemakkelijker, je krijgt een nieuwe kaart. Over de oude reppen ze geen woord.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Niks geen geluk, gewoon 39 euries betalen mad ik heb een Irdeto kaart en ik kwam volgens CD in aanmerking voor een speciale aanbieding, maar mooi dat ik moet betalen zoals ik in een eerdere post al schreef cry


Op de site van cd staat duideijk:

Citaat:
Oude Irdeto-smartcards

Hebt u een Basis-pakket of nog uitgebreider zenderpakket? Dan kunt u met uw Irdeto-smartcard een groot aantal zenders niet ontvangen, omdat deze zenders niet zijn voorzien van de Irdeto-codering.

Als uw uw satellietontvanger (en eventuele CI-module) echter ook geschikt is voor gebruik met een Mediaguard-smartcard, dan kunt u uw Irdeto-smartcard gratis omruilen voor een Mediaguard-smartcard.
Kijk in de handleiding van uw satellietontvanger (en mogelijke CI-module) of deze ook geschikt is voor gebruik met een Mediaguard-smartcard


Dat is wel een belletje/mailtje waard voor die 39 Euro.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ja mooie boel is dat het kost je 39 euro om een irdeto smartcard om te ruilen voor een mediagard3 kaart, een wel erg speciale aanbieding was dat cry
Ik wil mijn Irdeto kaart wel omruilen maar dan wel echt gratis!!!!

Ook voor Irdeto geldt, dat de omwisseling gratis is, als je een basispakket of uitgebreider pakket hebt.
Anders betaal je € 39,00 of € 15,00 als je een STB pakket neemt

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...