Ga naar inhoud


Scarlet Belgie en hun zogenaamde 12mbit down/1mbit up


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

We zijn al aan jaar of twee abonnee bij scarlet internet. (Belgie)

 

Destijds sloot ik een 20mbit abonnement af en kreeg uiteindelijk een modem getrained op slechts 6 mbit down en 512kb up.

 

Nu verkoopt Scarlet geen 20mbit abonnementen meer. Waarschijnlijk omdat ze die snelheid toch vrijwel nergens daadwerkelijk konden leveren.

 

Mijn abonnement is dus nu op papier een 12mbit down/1mbit up, maar krijg nog steeds maar 6mbit down/512kb up.

 

Scarlet verschuilt zich achter afstand centrale, bla bla bla, maar de buurman zit met digitale TV en internet bij Belgacom op dezelfde koperdraad en dezelfde wijkcentrale en kan gewoon HDTV kijken via zijn snelle verbinding.

 

Kan je in Belgie op een of andere manier nakijen wat er technisch mogelijk is, of ergens de afstand naar wijkcentrale bekijken/meten?

 

Ik heb sterke twijfels aan het waarheidsgehalte van de uitspraken van de helpdesk van scarlet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja Michel zoals je weet is Scarlet onlangs overgenomen door Belgacom dus in principe zou je hetzelfde product moeten krijgen als Belgacom klanten. Wel vrees ik ervoor dat ze voorrang geven aan Belgacom klanten ipv hun nieuwe Scarlet klanten omdat de prijs bij die laatste lager ligt. Ben er bijna zeker van indien je naar Belgacom zou overstappen, ze een extra inspanning zouden doen om je op hogere snelheid te brengen.

 

Volgens wat ik weet, volstaat 't voor Scarlet echter om je internetsnelheid omhoog te zetten van zodra dit technisch mogelijk is (VDSL, of dicht genoeg bij centrale voor ADSL).

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben indertijd overgegaan van Belgacom naar Scarlet precies omwille van snelheden.

Ze boden nog hun 20Mbps product aan.

En terwijl Belgacom mij maximum 4.7 Mbps kon geven gingen zij mij het maximum geven dat de lijn aankon.

Bij Belgacom kon ik naar 6Mbps of naar 12Mbps met het speedpack, maar daar moest ik dan extra voor betalen !

Of ik kon BelgacomTV nemen, en dan was er plots veel meer mogelijk, want dan konden ze mij wél VDSL geven.

Ze reserveerden dat puur voor BelgacomTV klanten, de anderen konden het misschien wel krijgen, maar tegen fikse meerprijs.

Ohja, en bij nader toezien kon ik dat speedpack dan toch niet krijgen.

Ik heb feestelijk bedankt, en zit sindsdien bij Scarlet.

Ik haal 12 Mbps down, en 640 Kbps up, en heb een FUP, waarmee ik meestal 250Gb/maand download.

Echt heel stabiel is die verbinding echter niet, ik heb al wel wat outage gehad.

Het is wel een pak goedkoper dan vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik zit ook al jaren bij Scarlet.

 

De beloofde 20 Mbps heb ik ook nooit gekregen, alhoewel er gebieden waren die het wel zouden gekregen hebben.

 

Na de overname door belgacom is er niet veel meer te horen van de 20Mbps

 

Ik zit nu ook op 12Mbps en haal zo'n 10 Mbps down en heb een hele stabiele lijn.

ik bel ook via Scarlet en mag onbeperkt downloaden.

 

vgm

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 3 jaar scarlet gehad ben er echt weg gegaan mijn snelheid werd steeds minder en ze gaven steeds mijn modem de schuld ik had ondertussen 3 verschillende modems in huis niemand heeft het kunnen oplossen dus nu bij telenet en die snelheid is super

 

Download Speed: 17713 kbps

Upload Speed: 1146 kbps

Latency: 28 ms

 

en dit is draadloos via laptop

Dreambox 7020 open pli,Dreambox 7025 open pli

triple dragon picmod,humax 5400

kathrein 910 Titan

Openbox S10

Link naar reactie
Delen op andere sites

telenet express net :

 

Download Speed: 12555 kbps (1569.4 KB/sec transfer rate)

Upload Speed: 1092 kbps (136.5 KB/sec transfer rate)

Latency: 26 ms

woensdag 25 augustus 2010 17:03:17

 

ook draadloos via laptop

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb geen kabel in gebruik en wil geen telenet.

 

Er zijn hele volksstammen met stukken minder goede ervaringen met telenet.

 

Dit topic gaat over scarlet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

1) ik had adsl2 van xs4all / basic

ik kreeg ook enkel 6 down en 1 up

heb dus geklaagd

zij hebben dat gemeten

en kunnen over de koperdraad naar hier geen hogere throughput leveren

 

2) en heb daarom een lager abo xs4all / light gekregen met terugbetaling over alle maanden dat ik basic had

 

nu is de snelheid nogmaals opwaards aangepast

3)en wederom heb ik nu dus xs4all / start

 

hetgeen me dus tov situatie 1) 35€ / maand scheelt

 

dat noem ik service

indien de dienst niet geleverd wordt (hetgeen soms ook niet kan) krijg je een geodkopere aanbieding

 

scarlet moet leveren wat geabonneerd is aan diensten of moet je een goedkoper abo geven, indien blijkt dat op die telefoonkoperdraad de line attunuation geen betere waarden kan.

 

het abonneren op meer up:down is dus geen garantie voor hogere waarden.

 

maar voor die deelgebieden in het land waar het ook echt niet lukt zou men die abo's niet mogen aanbieden.

het risico ligt dus bij scarlet en niet bij jou > administratie kosten van abonnementvormen en lijnmeet kosten dient scarlet evenwel vooraf te melden in haar leveringsvoorwaarden of contract

 

hopelijk tref je een persoon bij scarlet aan die in een hogere functie een betere deal maakt voor je.

 

ciao

 

lees ook even probleem bij belsat

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Scarlet heeft maar één abonnement en natuurlijk staat in de voorwaarden dat ze die snelheid niet kunnen garanderen.

 

Het gaat mij zoals ik al schreef over het feit dat ik hun excuus voor die lagere snelheid niet geloof omdat de buren op dezelfde koperkabel en dezelfde wijkcentrale maar met een iets andere provider (belgacom) wel volle bak hebben.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zit je buurman op VDSL2, en jij op ADSL.

Je buurman maakt dus verbinding met het kastje op de hoek van de straat, en van daaruit gaat de rest via glasvezel.

Jij maakt via ADSL nog verbinding met de centrale, die enkele kilometer verderop staat.

 

Groetjes Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indertijd zijn er een paar providers die die 20mb formule hebben aangeboden via ADSL, maar tenzij je net bij de centrale woonde werd die nooit gehaald. Iedereen die nu Belgacom TV aanvraagd wordt zowieso op VDSL2 gezet, waarbij de connectie snelheid op 20 mb staat. Men is zelfs al de lijnen geleidelijk aan het overzetten naar 30 mb/s.

 

Ik zit 4 km van de centrale en met ADSL kon ik max 4,6 mb download krijgen. Daarna ben ik overgestapt naar VDSL2 en nu heb ik ook 20mb down en een 2 mb up snelheid. Indertijd kon je gratis overstappen bij belgacom, als je akkoord was van je contrakt te verlengen met een jaar.

 

Dit zijn de snelheden die ik nu haal getest naar Amsterdam :

 

929241453.png

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen bij Belgacom krijgt 20 mB hoor.Hangt wederom af van de lengte van de lus waar je opzit.Kan ook 16 mB zijn.Mijn buur heeft ook VDSL2 en ik woon 10 meter te ver om die te krijgen (alhoewel ik technicus VDSL/ADSL ben).Als je juist buiten de norm valt is men onverbiddelijk.Allemaal te danken aan het BIPT dat hoge boetes oplegt als er wordt afgeweken van de normen door een operator.Ik zou je toch aanraden eens duidelijk afspraken te maken met je operator aangaande het gebodene.Scarlet is overgenomen door BGC maar het blijft een onafhankelijke dochtermaatschappij naar klanten toe.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...