Ga naar inhoud


[RE-9000HD] ervaring versie 37 hier posten


edwin40

Aanbevolen berichten

@ vandoorn: Ik geloof dat het weinig nut heeft een Rebox 4000 zaak aan de orde te stellen in een typisch 9000 firmware topic.

Schept alleen maar verwarring.

En zodoende vertroebelt dat de vragen die ik terzake van dit topic stelde, en waarop ik zodoende geen antwoord krijg.

Sta dus open voor bruikbare oplossingen.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Twee maal TAZZ voor REBOX!

 

Hoopte echt dat dit SW goed ging werken, maar nee hoor, 'k heb steeds de melding ''Service fout'', begin er langzamer hand gek van te worden, en daar boven op zijn de ondertitels op HISTORY HD weer verdwenen.

 

Bij mijn vorige ontvanger kwam het beeld gewoon terug wanner deze door het slechte weer was verstoord, bij dit ROT-BOX (sorry) blijft het beeld hangen op het laatste plaatje wat het ontving of springt op SERVICE FOUT (ik kan dit woord niet meer aanhoren/aanzien).

 

Kan REBOX nou NIETS GOED doen ?.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Twee maal TAZZ voor REBOX!

Hoopte echt dat dit SW goed ging werken, maar nee hoor, 'k heb steeds de melding ''Service fout'', begin er langzamer hand gek van te worden, en daar boven op zijn de ondertitels op HISTORY HD weer verdwenen.

Bij mijn vorige ontvanger kwam het beeld gewoon terug wanner deze door het slechte weer was verstoord, bij dit ROT-BOX (sorry) blijft het beeld hangen op het laatste plaatje wat het ontving of springt op SERVICE FOUT (ik kan dit woord niet meer aanhoren/aanzien).

Kan REBOX nou NIETS GOED doen ?.

Heb je de servicefout alleen bij slecht weer of vaker? Als het bij mij slecht weer, is krijg ik de melding "gecodeerde zender". Momenteel is het bij mij hier hard aan het onweren, maar vooralsnog is de kwailteit van mijn zenders 87%.. Ik weet niet wat voor schotel opstelling je hebt; maar ik dacht dat het soms ook aan de disecq switches kon liggen als je vaak servicefouten hebt... Ik zelf heb hier geen last van..

Ik herken jullie problemen toch eigenlijk niet, decoder loopt zeer stabiel... Persoonlijk ben ik blij dat de Skipbug opgelost.. verder zijn er zeker nog wel andere bugs; maar zoals het niet werken van de PiP is niet megastorend, ik gebruik het niet veel smile
Ook het History HD verhaal met de ondertitels vind ik niet vreemd, want dit heeft nog nooit goed gewerkt. Ook verwacht ik dat dit probleem misschien ook ergens aan CD gerelateerd is, want bij Nat Geo wild gaan de ondertitels wel gewoon goed...Dus wat is het verschil met History HD dan smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cronos,

 

Lees je nou zelf wel wat je zegt ? meen je dat dan ook ?

Je zegt zelf dat je geen last van ''service fout'' hebt maar denkt toch dat het aan de diseqC switch kan liggen ? waarom eigenlijk > om het probleem te verleggen of om iets anders de schuld te geven ?

Als je goed leest hebben meerdere gebruikers er last van.

 

Verder schrijf je dat het apparaat bij jou heel Stabiel draait ? Heb jij hem dan uit staan ? en worden er dan zoveel BUGS en FOUTEN gemeld ?

 

History HD Ondertiteling werkt wel degelijk, op al mijn decoders behalve op de Rebox. Dus wat heeft CanalDigitaal daar dan mee te maken ?

 

Jou bericht is volgens mij niet helemaal zuiver, maar dat komt dan van zelf wel boven water.

 

Het meest storende is bij mij de ''service fouten'', het vastlopen bij 2 opnames die ik aan het maken was, en geen ondertiteling bij History HD !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Twee maal TAZZ voor REBOX!

Hoopte echt dat dit SW goed ging werken, maar nee hoor, 'k heb steeds de melding ''Service fout'', begin er langzamer hand gek van te worden, en daar boven op zijn de ondertitels op HISTORY HD weer verdwenen.

Bij mijn vorige ontvanger kwam het beeld gewoon terug wanner deze door het slechte weer was verstoord, bij dit ROT-BOX (sorry) blijft het beeld hangen op het laatste plaatje wat het ontving of springt op SERVICE FOUT (ik kan dit woord niet meer aanhoren/aanzien).

Kan REBOX nou NIETS GOED doen ?.


Ik sluit me hier bij aan, heb dezelfde klachten en nog erger met de 37 versie vandaar dat ik weer terug ben gegaan.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Het kopen van de Rebox 9000 werd mij aangeraden door een dealer.

Ik wacht nog een keer op een update. Ook hier de problemen als eerder omschreven.

 

Ik denk er over om digitaal naar de kabel te gaan.

Het blijkt maar weer eens, dat ook Rebox niet in staat is, een redelijk werkende ontvanger te maken. De zoveelste miskoop !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Het kopen van de Rebox 9000 werd mij aangeraden door een dealer.
Ik wacht nog een keer op een update. Ook hier de problemen als eerder omschreven.

Ik denk er over om digitaal naar de kabel te gaan.
Het blijkt maar weer eens, dat ook Rebox niet in staat is, een redelijk werkende ontvanger te maken. De zoveelste miskoop !!!!

v1.08.01 plus een wd hdd werkt bij mijn perfect.
Misschien een idee voor jou, om die versie er [weer] op te zetten.
En de rest gewoon te laten voor wat het is.

Me ervaring met de Inverto 7000 was ook, dat er maar één versie uitkomt in de zoveel tijd. die goed werkt.
En met rebox is het niet anders.
Dus heb je een goed werkende versie, zet die er maar weer op.

En met 1.08.01 heb ik geen last van een skipbug, nogmaals er zit wel een wd hdd in.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Sorry, maar wat is "AAF 3,9 aan de gang krijgen"? En hoe zet je een HDD uit op een Rebox 9000? Openmaken en uitpluggen? (geen probleem trouwens).
Een duidelijke uitleg van wat ik moet doen is welkom.
Alvast bedankt.


Voor de Octagon is er een seriele loader om de *.IRD firmware te laden. Je kunt deze eens proberen.
Bestandsnaam om te zoeken: Loader_Octagon_SF1018_SF1008_HD_Alliance_RS232_FAQ_English.exe

Opvallend dat er meer problemen zijn tijdens het updaten. Bij mij ging het ook fout en kon ik gelukkig met de AAF recovery de zaak herstellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clark
Cronos,

Lees je nou zelf wel wat je zegt ? meen je dat dan ook ?
Je zegt zelf dat je geen last van ''service fout'' hebt maar denkt toch dat het aan de diseqC switch kan liggen ? waarom eigenlijk > om het probleem te verleggen of om iets anders de schuld te geven ?
Als je goed leest hebben meerdere gebruikers er last van.

Verder schrijf je dat het apparaat bij jou heel Stabiel draait ? Heb jij hem dan uit staan ? en worden er dan zoveel BUGS en FOUTEN gemeld ?

History HD Ondertiteling werkt wel degelijk, op al mijn decoders behalve op de Rebox. Dus wat heeft CanalDigitaal daar dan mee te maken ?

Jou bericht is volgens mij niet helemaal zuiver, maar dat komt dan van zelf wel boven water.

Het meest storende is bij mij de ''service fouten'', het vastlopen bij 2 opnames die ik aan het maken was, en geen ondertiteling bij History HD !

Sorry.. Ja, ik meen dat... Bij mij werkt het verder gewoon allemaal OK...
Voor History HD zie ik geen verschil met eerdere versies van de firmware, dit wil niet zeggen dat het OK is, maar ik weet niet wat het resultaat zou moeten zijn? Ook als ik dit vergelijk met NG Wild, die wel gewoon ondertitels laat zien, dan weet ik niet wat het verschil is? Dus misschien heb jij hier dan een verklaring voor mij, dan hoor ik het graag. Persoonlijk vind ik het erger dat voor History HD en NG Wild de EPG informatie in het Hongaars wordt weergeven i.p.v. in het NL. Ik denk dat dit aan CD ligt, althans dat verwacht ik dan toch..

Ik heb verder dus geen problemen, geen servicefouten, geen gecodeerde zender meldingen etc. Het is wel wat te vroeg om te zeggen of het zo blijft, meestal moet je de firmware een paar weken draaien om er een heel goed beeld van te hebben.. Maar dat het bij mij allemaal werkt, daar hoef ik me toch niet te verontschuldigen? Misschien dat er toch verschil in hardware zit.. Firmware zit nu in twee decoders en de firmware upgrade is bij mij zonder problemen gedaan, dus ook alle problemen die de mensen hier hebben ervaren, deel ik dus niet..

het wilt niet zeggen dat de box bug vrij is, dat hoor je mij niet zeggen. Voor mij persoonlijk vind ik dit nog de belangrijkste bugs: bovenste kaartslot werkt niet naar behoren, bij gebruik van twee kaarten in het interne kaartslot krijg je gecodeerde zender melding, doorspoelen met beeld mag wat vloeiender lopen (Zoals op een NetworkMediaTank), PiP werkt nog niet naar behoren, Ondertitels op Automatisch pakt niet de correcte subtitels..

Dus verder geen problemen met stabiliteit of iets dergelijks...Ik had juist met de oudere versies van de firmware problemen, waarmee de Skipbug het meest irritant was.. Ook met de V26 werd bijvoorbeeld de opnames volledig zwart bij me als ik via de CAM een opname maakt en daar ben ik nu juist vanaf smile Dus vooralsnog ga ik zeker niet terug smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren de nieuwe firmware er opgezet en mijn ontvanger werkt tot op heden perfect. Het voor-en achteruit spoelen doet het nu prima en het skippen gaat nu ook perfect.

Nederlandse ondertiteling op History HD werkt nu ook goed alleen de bestandsnamen worden nog in het hongaars weergegeven maar dat hindert mij niet zo.Ik heb verschillende opnames gemaakt zowel via de EPG als handmatig en allen werken perfect en heb ook geen bevriezingen of rare meldingen gehad.

 

Conclusie: Ben tot nu toe zeer tevreden met de laatste firmware versie.

---------------------------------------

Rebox RE8000,Externe HDD Samsung 250Gb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Bij mij ook problemen, op zijn zachtst gezegd.
De eerste update duurde verrassend kort, en bleek na reboot ook niet gewerkt te hebben; gewoon weer Loader 1,19 en FW 1.08.26 er nog op.
Weer geprobeerd, en nu duurde het downloaden juist wel heel erg lang. Nergens teken van leven. Helaas een korte stroomstoring (gebeurt hier wel vaker) en inderdaad, de bootup loopt vast. Loader 1,19 wordt nog aangekondigd plus het loaden, maar dan stopt de boel met de mededeling "RUN" op de indicator en gebeurt er verder niets.
Hoe kan ik een bootup forceren, desnoods met de oude firmware?
Geen reactie van de afstandsbediening, af en aanzetten alleen via de schakelaar achterop.
Is het apparaat op enigerlei wijze bereikbaar?


Ik had gisteren precies hetzelfde!! initieel gebeurt er niets, bij een tweede poging start de update (loopt keurig door tot 100%), en bij een reboot blijft de boel hangen op "RUN...". Ik heb de ontvanger meegenomen naar de dealer en deze heeft via de RS232 de software opnieuw geïnstalleerd.

Sindsdien ging gisteravond een gelijktijdige opname van 2 HD zenders mis. De zender waar ik naar keek (en tegelijkertijd opnam) bevroor opeens ca. 15 seconden, om daarna door te lopen. De andere opname blijkt achteraf op dat moment te zijn gestopt, en de "bevroren" zender blijkt 15 seconden opname te zijn kwijtgeraakt (het moment van de beeld hapering). Het is dus zeker nog geen koek en ei met deze update.....


Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me wel af of ze bij Rebox ook een verklaring kunnen geven over de uiteenlopende (niet) resultaten van bijvoorbeeld deze nieuwe firmware. Een enkeling zegt dat alles prima werkt, maar bij de meesten werkt het voor geen meter... (Bij mij viel er niet veel zinnigs mee te doen...)

Versie 8.26 werkt hier nu goed, maar ik heb wel ontdekt dat je het beste zo veel mogelijk opties die multitasking vereisen uit kunt zetten. Ik heb bijvoorbeeld beide tuners op 'loop through' en time-shift helemaal uit. Als ik dat verander, beginnen de vreemde dingen te gebeuren. (Service errors, vastlopers...)

Schijnbaar is er iets lelijk mis in de multitasking...

Het houdt wel in dat in deze toestand de RE9000 eigenlijk is gedegradeerd tot een simpele ontvanger, die ik een stuk goedkoper had kunnen aanschaffen...

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


De zender waar ik naar keek (en tegelijkertijd opnam) bevroor opeens ca. 15 seconden, om daarna door te lopen. De andere opname blijkt achteraf op dat moment te zijn gestopt, en de "bevroren" zender blijkt 15 seconden opname te zijn kwijtgeraakt (het moment van de beeld hapering). Het is dus zeker nog geen koek en ei met deze update.....




Keek je toevallig naar RTL4HD? Deze gaf bij mij gisteravond een 15 seconden stilstand ergens aan het eind van My name is...?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...