Ga naar inhoud


Sim Only abo


Daan

Aanbevolen berichten

Even een vraag me zoon wilt een vodafoon scherp110 Abo nemen ik kan nergens iets lezen over de 110 minuten zit er nu in deze abo ook gratis belminuten zijn dat die 110 ik kan daar niets over vinden.

 

Mischien iemand die dit beter kan uitleggen kom er even niet uit frown

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je iets naar onderen scrolt op hun pagina staat er een PDF met eea uitgelegd.

 

Een Scherp 110 is in ieder geval een abbo waarbij er 110 minuten in een bundel zitten voor een x-bedrag met een omrekening dat je dan ongeveer een 5 eurocent per minuut betaald.

 

Alles wat je meer verbelt dan die 110 minuten is een dure hobby. Mijn advies is om even verder te shoppen en kijken wat zoonlief precies verbeld en SMS't. Buiten de bundel zie ik bedragen van 20 Eurocent/minuut.

 

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een Pre-Paid vorm, waarbij je een blok smsjes kan kopen voor een x-bedrag (bv 1000 voor 10 Euro) en daarnaast belt voor 9 cent/min.

 

Voordeel zijn geen verassingen, geen contract, mooi toestel uit te kiezen met vaak al tot 20 Euro beltegoed.

 

Mocht je binnen de familie allemaal dezelfde provider hebben, dan is bellen onderling vaak interresant en heel goedkoop.

 

Er zijn vergelijkingssites voldoende, maar probeer er één die niet van een gsm-provider is. Met een bekende stroomleverancier staat er ook een vergelijkingsite, je rad nooit wie dan altijd de goedkoopste is whistle

 

Succes met het spitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet ook de mobiele aanbiedingen van de diverse supermarken etc niet te bekijken... die lage minuuttarieven!

 

Kijk gelijk ook even wat het bv kost om naar een buitenlands nummer te sms'en... je weet nooit dat je dat gaat doen en ook daar lopen de prijzen ontzetten uit elkaar... van 10 ct tot 55 ct per sms'je vanuit NL naar een niet-NL nummer!!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo'n sim-only abo kan best interessant zijn.

 

Zelf heb ik er één van 225 minuten + 100 sms voor 9,95 per maand.

Betalen per seconde,en wat je niet verbruikt

gaat mee naar de volgende maand.

 

Ik bel lang geen 225 minuten,maar daarom is 't

wel verstandig om het ruim aan te houden.

dan zit je iig niet buiten je bundel.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,

Ik vertrouw die sim-only, speciaal van die winkel ketens niet meer.

Ik heb 'n paar jaar geleden eens zo'n aanbieding van ################# besteld. Iets van 2,50 met ? belminuten.

Dat abbo liep over Debitel. Tjongejonge wat 'n gez**k!

Het kaartje zat nog in 'n gesloten envelop omdat ik nog op de nummer portering aant wachten was. De rekeningen stroomden binnen. Data verbruik via internet!! 't Ding was nog niet uit de envelop geweest. En wat je dan voor moeite moet doen om aan te tonen dat dat niet kan. Gelukkig konden ze zien dat het betreffende kaartje zich nog nooit had aangemeld bij zo'n zendpaal....

Na veel heen en weer bellen met Debitel kon worden achterhaald dat het om zo'n z.g.n. ringtone-abbo ging, wat de VORIGE eigenaar van dat nummer schijnbaar had afgesloten! Die dienst konden (wilden) zij niet opzeggen, ze wilden mij zelfs niet zeggen welke dienst het was???

Uiteindelijk heb ik via rechtsbijstand de zaak opgelost.

Half jaar abbo betaald, en nog nooit 1 seconde mee gebeld.

De 06-nummers schijnen tegenwoordig weer erg snel terug in de roulatie gebracht te worden.

 

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zoek me ook suf, naar iets dat ik nodig heb

en niet wat de provider denkt dat ik nodig heb

 

goedkoop

werkende in de nokia i6310 (auto carkit)

voor sms internet bankieren tan nummers

voor familie en vrienden

verder niks

 

die sim only actie betaal je al 60 euro administratie kosten bij afsluiten contract

 

ridicuul.

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een vrij goedkope oplossing waarbij je de bundel bellen/sms/internet geheel naar wens in kunt stellen (lees: kiezen)

 

Geen BKR-registratie of registratie bij Preventel. (Heel die BKR is al van de zotte voor een tel-abbo).

 

Mijn dochter krijgt het ipv de hi-abbo. Toestel is toch steeds "niet-cool" en dan koopt ze maar een simlock vrije en zet ze die sim met beltegoed maar op een verkoopsite.

 

Dienst is van Simpel

 

Mochten er mensen zijn die andere ervaringen heb dan die ik tot nu gelezen heb dan oor ik die graag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ik zoek me ook suf, naar iets dat ik nodig heb
en niet wat de provider denkt dat ik nodig heb

goedkoop
werkende in de nokia i6310 (auto carkit)
voor sms internet bankieren tan nummers
voor familie en vrienden
verder niks

die sim only actie betaal je al 60 euro administratie kosten bij afsluiten contract

ridicuul.
ciao


ik heb afgelopen maand een vervangende telefoon gekocht die in de CARK91 van Nokia past. Ik had aanvang 2000 een Nokia 6210i samen met de cark91 in de auto die toen nieuw was, gemonteerd... de afgelopen maanden kreeg ik problemen met de telefoon... uitgaan als je hem vasthoudt om te bellen... het kwam door slechte contacten tussen de accu (rug van de telefoon) en de telefoon zelf.

Na een poosje zoeken en nadenken wat ik zou doen, besloot ik te gaan voor een telefoon die in de cark91 paste... en heb eeb ouderwetse nokia 6310i gekocht bij een Grote Duitse Webshop... hij kostte ca 100 euro, dus als hij het weer 10 jaar doet heb ik er geen probleem mee. Bestaat uit voornamelijk nieuwe onderdelen, maar, omdat het apparaat dus niet meer gefabriceerd wordt door Nokia, is hij niet 100% origineel. Ik ben er heel tevreden mee!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Er is een vrij goedkope oplossing waarbij je de bundel bellen/sms/internet geheel naar wens in kunt stellen (lees: kiezen)

Geen BKR-registratie of registratie bij Preventel. (Heel die BKR is al van de zotte voor een tel-abbo).

Mijn dochter krijgt het ipv de hi-abbo. Toestel is toch steeds "niet-cool" en dan koopt ze maar een simlock vrije en zet ze die sim met beltegoed maar op een verkoopsite.

Dienst is van Simpel

Mochten er mensen zijn die andere ervaringen heb dan die ik tot nu gelezen heb dan oor ik die graag.


Heb eens op die site gekeken vind ik niet zo voordelig je moet vooruit betalen voor 1 jaar dacht ik, hoe zo BKR-registratie heb pas een abo afgesloten voor me zelf en sim-only voor me zoon dit word toch niet gemeld bij bkr ?

Daar werd niets overgezegd eigelijk.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar Simyo!

Onderling met Simyo klanten altijd een uur gratis bellen.

Heb mijn vrouw, ouders en schoonouders en broer lid gemaakt, bellen nu voor nop met elkaar.

Tevens word alleen afgeschreven wat je verbruikt.

Bel je een maand niet... betaal je ook niets.

Bellimieten kun je ook instellen, voor zoon of dochter die het te bond gaat maken.haha.

 

Ik had voorheen dure abbo's.....

 

Nu verbel ik nog voor geen 5,- p/m

Even goedkoop simlockvrij toestelletje gekocht voor mijn vrouw.

Die van mij was nog goed dus daar konden ze na een jaar mij een gratis unlockcode voor geven (wettelijk verplicht)

 

Ben erg tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan


Heb eens op die site gekeken vind ik niet zo voordelig je moet vooruit betalen voor 1 jaar dacht ik, hoe zo BKR-registratie heb pas een abo afgesloten voor me zelf en sim-only voor me zoon dit word toch niet gemeld bij bkr ?

Daar werd niets overgezegd eigelijk.


Is ook een fijne (wel terug te vinden in de kleine letters/voorwaarden dat het eea wordt geregistreerd) regeling.

Stel dat je zoon het huis uitgaat en een huis wil kopnen en toevallig achter loopt of een tijdje overhoop ligt om een tele-nota van nog geen 30 Euro, dan zegt de hypotheek verstrekker keihard. Sorry meneer, maar u heeft een negatieve codering bij het BKR.

Afijn zo'n vaart zal het niet lopen, maar een codering blijft wel keihard 5 jaar staan al is een probleem opgelost. Ze hebben Preventel tegen "foute en/of probleemgevallen" en gebruiken BKR om je de grond in te trappen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: daan


Heb eens op die site gekeken vind ik niet zo voordelig je moet vooruit betalen voor 1 jaar dacht ik, hoe zo BKR-registratie heb pas een abo afgesloten voor me zelf en sim-only voor me zoon dit word toch niet gemeld bij bkr ?

Daar werd niets overgezegd eigelijk.


Is ook een fijne (wel terug te vinden in de kleine letters/voorwaarden dat het eea wordt geregistreerd) regeling.

Stel dat je zoon het huis uitgaat en een huis wil kopnen en toevallig achter loopt of een tijdje overhoop ligt om een tele-nota van nog geen 30 Euro, dan zegt de hypotheek verstrekker keihard. Sorry meneer, maar u heeft een negatieve codering bij het BKR.

Afijn zo'n vaart zal het niet lopen, maar een codering blijft wel keihard 5 jaar staan al is een probleem opgelost. Ze hebben Preventel tegen "foute en/of probleemgevallen" en gebruiken BKR om je de grond in te trappen.


Heb net even het de contracten bij gepakt,idd de kleine letters, maar goed contracten staan op mijn naam zoonlief is nog geen 18 jaar, dus zorg wel dat alles betaald word daar hebben we goede afspraken meegemaakt.

ja wat je noemt, als bijvoorbeeld een achterstand heb gehad bij een teleprovider en dan geen krediet of hypotheek,dat is dan balen.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...