Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 ... doe ik het goed?


dreamboxelite

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: dishman_ex5020
Ik wens de TS veel succes toe bij het afstellen van z'n wok. Ik hoop alleen, dat je je gezonde verstand gebruikt in plaats van allemaal hulpmiddeltjes. Het is niet voor niets, dat er zoveel mensen problemen hebben met het afstellen, en daarom je van advies voorzien die het alleen maar lastiger maken (lees: twijfel alom).

@gerard: Een T90 is misschien nog eenvoudiger af te stellen dan alle andere, omdat alles instelbaar is. Ook dat de lnb's verder uit elkaar staan maakt het nóg makkelijker.

Na jaren het forum gevolgd te hebben, ga ik er nu mee stoppen. Er zijn m.i. teveel 'leken' die onzin uitkramen die dus echt geen hulp bieden aan de mensen die problemen hebben, maar ze alleen maar onzekerder maken. Uitgerekend die mensen worden dan door onzekerheid aangespoord hulpmiddeltjes aan te schaffen met onbekend of ongewenst resultaat.

Ik ben klaar (met de schotel smile en dit forum crazy ).


Jammer dat je zo reageerd in deze topic
zou zeggen plaats eens een foto van jou instalatie (zal wel niet je bent er klaar mee)

Waterpas is het begin en daarna de lnb's stuk voor stuk afstellen en je hebt een pracht instalatie

Gerard tegen jou zeg ik kopen dat ding het is geweldig om er mee bezig te zijn

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

kijk echt even op www.***ongewenste_url***

en laat je niet gek maken maar hang je polarmount echt waterpas

besteed hier wat tijd aan om dit goed tedoen dit verdient zich snel terug als je met e lnb's begint .

zet een waterpas op de twee armen waaraan de sub reflector aan vast zit en zet het belletje van de waterpas tegen het rechter streepje van kijkglasje aan. de schotel hangt nu als je er achter staat iets naar schuin naar links.

zet rechts op de lnb rails lnb 28.2 en ga de schotel met wat voor en achter over kantelen uit richten.

als die lnb goed staat is het gewoon aanschuiven van de andere lnb's mischien nog even wat wat meer of minder omhoog of omlaag bij stellen.

maar opzich moet het zo met deze boerenmanier ook in vrij korte tijd lukken.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb weer weekend gehad en weer aan het werk geweest. Heb nu de pole mount helemaal waterpas en 3x raden wat? De wave frontier wil niet zo ver draaien naar rechts dat hij precies tegen de schuur muur aan komt. Kortom de polemount rijkt niet ver genoeg van de muur. Dus de schotel botst tegen de schuurmuur aan en staat niet goed. Ik denk dat de polemount op marktplaats kan en dat ik dan maar iets anders moet verzinnen. Wat moet ik nu doen, want dit kan zo niet verder? Ben een beetje radeloos, want als ik dat niet doe heb ik geen basis. En 60mm is helaas geen standaardmaat volgens internetbronnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dreamboxelite
Heb weer weekend gehad en weer aan het werk geweest. Heb nu de pole mount helemaal waterpas en 3x raden wat? De wave frontier wil niet zo ver draaien naar rechts dat hij precies tegen de schuur muur aan komt. Kortom de polemount rijkt niet ver genoeg van de muur. Dus de schotel botst tegen de schuurmuur aan en staat niet goed. Ik denk dat de polemount op marktplaats kan en dat ik dan maar iets anders moet verzinnen. Wat moet ik nu doen, want dit kan zo niet verder? Ben een beetje radeloos, want als ik dat niet doe heb ik geen basis. En 60mm is helaas geen standaardmaat volgens internetbronnen.



Als je de schotel nog veel moet draaien dan zal het niet lukken. Inderdaad , met geen enkele schotel. Maar als het een geringe verdraaiing is dan kan je ook iets (bv stenen) achter de beugels plaatsen zodat de schotel wat naar voren komt en (iets) verder om de hoek kan draaien.

Je kan dit zien op http://www.***ongewenste_url***/Downloads.php en dan de presentie "Afstellen van schotels (inclusief T90" op pagina 205 en 211.

Misschien brengt dit je op een idee om het toch voor elkaar te krijgen.

Verder is er ook een verloop buis die je op een 40mm buis kan plaatsen en die aan de buitenkant 60mm zijn, zodat je toch gebruik kan maken van 40 mm antenne buizen. Mogelijk kan je die ook zelf lassen , maar dan moet je wel handig zijn. Zie op deze presentatie blz. 90 voor deze oplossing en andere mogelijkheden.

Succes en geef niet op. De T90 is een prima schotel maar wel even het een en ander goed voorbereiden en alert zijn op valkuilen. Ook vermeld in deze presentatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha klinkt goed, dus er zijn mogelijkheden. Ik heb op internet gekeken en kan idd een 60mm mast kopen. Die komt dus boven de schuur uit. Ik zag ook dat ik mijn pole mount kan vastmaken in een gat net boven de voet mount. Misschien dat het dan wat verder naar voren komt en dat ik dan wel kan draaien. Kan ik eigenlijk ergens een z-stuk kopen om de mast boven het dak te vermijden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreamboxelite,

 

Laat je niet gek maken door alle onzin verhalen die er in deze draad over het waterpas zetten van je wave verteld worden. Ik had hetzelfde probleem met de zijkant van onze serre. Gewoon de wave iets verder van de muur af zetten en opnieuw instellen. Bij mij is het verschil 5 graden van waterpas maar de afstanden op de rail (zie mijn excel sheet) zijn precies hetzelfde. Logisch wat het principe van de wave wijzigt niet hierdoor. Alleen je horizontale afwijking (elev) is uiteraard groter. Let er wel op dat je niet teveel afwijking forceert want de polar moet de wave ook nog fatsoenlijk kunnen dragen bij orkaankracht.

 

succes

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaand plaatje toont aan hoe de polarmount dan staat. Hoe moet ik dan verder met de wavefrontier? Vanaf die positie met de hoekmeter de elevatie regelen? Want als ik de schotel dan draai, dan krijg ik ook gelijk een hogere elevatie en moet ik ook direct weer bijkantelen (skew) omdat ie niet waterpas staat.

 

http://www.xboxmediacenter.woelmuis.nl/plaatjes_wavefrontier/wavefrontier2.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, terug over die opstelling:

 

Het is leuk als een paal voor een T90 waterpas staat, kun je de paal op die plek misschien later nog gebruiken voor b.v. draaibaar, maar het is geen must.

De schotel is immers in het X, Y en Z vlak te verstellen. En wordt, indien eenmaal goed ingeregeld, gewoon vast gezet.

En ik had al eens begrepen dat er tegenwoordig überhaupt geen elevatie schaal meer op staat. Dus het wordt sowieso zoeken of meten met een hoekmeter.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...