Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 ... doe ik het goed?


dreamboxelite

Aanbevolen berichten


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: satencom
en nu maar hopen dat het lukt

4 x M8x50mm hamerbouten met ring
4 x M10x50mm muurpluggen.


Lijkt mij idd de beste oplossing. Boor wel met een klopboormachine dus geen boorhamer en een goede scherpe steenboor van 10 mm en niet dieper als 50 mm. (de lengte van de houtdraaibout)

Eventueel kun je ook nog een maatje dikker gaan, zit nog vaster maar ook eerder kans dat de steen barst.

houtdraaibout M10x50 en 12mm pluggen.

Chemische ankers heb ik weleens gebruikt om een lantaarnpaal van 4 mtr met voetplaat vast te zetten op beton.
Maar een antennebeugel op een vertikale stenen muur heb geen ervaring mee met chemische ankers.
Het lijkt me dat het chemische spul zo uit het gat loopt als dat glazen buisje kapot gaat.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wavefrontier t90 hangt en ik heb hem uitgericht. Overal zo een 80%, bij astra en astra 3 zelfs 90% dus ik vind het prima. Als extra LNB heb ik thor genomen. Helaas maar 59%. Dus ook geen hd zenders bij canal+. Ik heb thor aan het uiteinde van de rail. Dus ik ben bang dat ik of de schotel moet draaien of de rail moet verlengen. Ik heb nog enorm veel graden richting oost. Dus als iemand een leuke sat weet. Graag. Op de fotos is een beetje te zien van hoe de schotel erbij hing voordat ik ging uitlijnen. Helaas was mijn camera toen leeg en kon ik niet meer foto's maken. Uiteindelijk heb ik gekozen voor schroeven met stalen pluggen. Leek mij het beste. Chemisch verankeren leek mij te veel en duur. En het moet ook nog een keertje los kunnen.

De andere oude schotel is nu op dit moment weg. Als iemand interesse heeft. Dan PM.

 

Nu zit ik met nog een vraag: mijn vader wil zwarte coax ivm camouflage omdat hij wit lelijk en opzichtig vind. Waar kan ik dat kopen? PM aub.

 

Alvast enorm bedankt voor alle hulp! Het is mij dankzij jullie gelukt om zelfstandig een t90 te installeren!!!

 

Top!

post-37441-1318261331,8499_thumb.jpg

post-37441-1318261332,3064_thumb.jpg

post-37441-1318261332,7268_thumb.jpg

post-37441-1318261333,089_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dreamboxelite
Nu zit ik met nog een vraag: mijn vader wil zwarte coax ivm camouflage omdat hij wit lelijk en opzichtig vind. Waar kan ik dat kopen?

Even Googelen op Belden H125

En nog gefeliciteerd met de T90 laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost. 20 meter zwarte kabel besteld. Nu moet ik op een mooie manier de kabels wegwerken en dan is het helemaal in orde.

 

Alleen wat zou nog een leuke satelliet zijn voor mijn ovegebleven LNB? Het moet oostelijk zijn. Mijn meest westelijke is Thor. Westelijker kan mijn schotel niet. Aan het einde van oost is ook een satelliet te ontvangen, heb nog niet gekeken hoe die heet. Maar dat is de max oostelijke satelliet. Ik denk 40 oost ofzo. Ik heb nog 1 lnb over, dus iemand een idee?

 

Ik zal over een maand als alles klaar is, ivm achterstand inhalen, de foto's online zetten van het hele project.

Ik denk dat ik ook nog 2 zwarte LNB's ga kopen om het helemaal compleet te maken.

 

Alvast iedereen die mee heeft gewerkt en gedacht nogmaals dank!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dreamboxelite
Moet zo net mogelijk. Hoe kan ik dat het beste doen?

Bij een beetje bouwmarkt zijn allerlei soorten (aluminium) profielen te koop. Loop gewoon eens door een bouwmarkt in de buurt en kijk naar de diverse soorten.
Dan deze donker/zwart verven (als ze al niet zwart te koop zijn) en onder of op of achter aan de draagarmen van de subreflector vastmaken, met schroeven of zwarte bundelbandjes.
Hier kun je dan mooi die zwarte coax langs bundelen, ook weer met zwarte bundelbandjes.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...