Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 ... doe ik het goed?


dreamboxelite

Aanbevolen berichten


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: dreamboxelite

Oke maar ik heb dan de Hirschmann kabel koka799. Kan ik die dan daar ook voor gebruiken?


Ja dat kan ook, deze pluggen zijn voor 7mm kabel.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is gefixed! Er zat idd sluiting in hoofdkabel en lnb 6. Allemaal opgelost. Het project is nu helemaal klaar en dus ook afgesloten! Als bijsluiting nog de laatste foto's. Niet helemaal c68hronologisch, maar toch nog leuk als afsluiter.

 

Hieronder nog de uiteindelijke waarden die ik er max uit heb gehaald. De schotel staat in een omgeving waar nogal wat bomen staan dus ik ben er blij met deze waarden. Een expert zei een keer dat het niet eens mogelijk was, maar dit bewijst weer het tegendeel.

 

Thor: 75% snr

Astra 4: 68% snr

Eurobird 9: 79% snr

Hotbird : 85% snr

Astra 1: 95% snr

Astra 3: 92% snr

Astra 2: 90-95% snr

Turksat: 65% snr

 

Oude waardes:

 

Astra 4: 35%

Eurobird: 38%

Hotbird: 67%

Astra 1: 76%

Astra 3: 74%

Astra 2: 65%

 

Dit was met een schotel 80cm en traix houder met 6lnb's.

 

Ik schreef dat ik Express AM1 had, maar die kan ik dus niet vinden. Iemand een idee of het mogelijk is om die uberhaupt op de wavefrontier te ontvangen? Ik heb in ieder geval rond Turksat gezocht, maar lukte niet echt. Nergens echt snr vol op een sterke transponder van express am1 40 graden. Dus als iemand een idee heeft?

 

Alvast nogmaals bedankt voor het meewerken. Ventura bedankt voor het aanbod, maar ik ben er toch uitgekomen. Overigens is mijn budget erg krap geworden. Dus ik ga weer even sparen. Heb overigens wel genoeg te kijken nu!

 

Kortom wave installeren is te doen ook voor een leek, al is het wel wat tijd investeren!

 

Succes iedereen die er een moet installeren. Het is het echt waard!

 

 

 

 

post-37441-1318261376,8601_thumb.jpg

post-37441-1318261377,2056_thumb.jpg

post-37441-1318261377,5521_thumb.jpg

post-37441-1318261377,9065_thumb.jpg

post-37441-1318261378,2512_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie op de vierde foto dat de schotel een beetje verbogen is bij de middelste schroeven. Oorzaak is dat de bovenste steunbeugels niet precies passen.

Dit heb ik opgelost door kunststof ringetjes tussen de twee bovenste verbindingen van beugels en schotel te plaatsen. (opvulling)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat probleem heb ik ook vaker gezien bij deze schotels, en ik heb het ook opgelost met opvul ringen.

 

Vervormingen in het schotel oppervlak kunnen wel degelijk van invloed zijn op de signaal kwaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...