Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 ... doe ik het goed?


dreamboxelite

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: dreamboxelite
Ik heb de oplossing gevonden! Geen mast, geen pole mount meer.
Ik koop een simpele muurbeugel. Dan ben ik gewoon klaar! Werkt prima en is precies mijn idee. 60cm van de muur af. Dus is helemaal ok en kan ver genoeg van de muur af draaien. Ik heb dat probleem in ieder geval opgelost! Nu op naar het afstellen.

Eerst even wachten tot de muurbeugel binnen is uiteraard!



En dan kom je erachter dat de muurbeugel niet 60 mm rond is. En als de muurbeugel van alu is zal deze te ver doorbuigen, een beugel van 60cm lengte van gegalvaniseerd staal zal zeker ook iets door gaan hangen met het gewicht van de Wave-90

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee, heb een site gevonden waar ze 60mm, staat ook bij wavefrontier t90, muurbeugels hebben. Uiteraard geen Nederlandse site. Maar van ons buurland, waar de satellietmarkt toch een stuk groter is. En dat doorhangen, tja, een beetje maar, nauwelijks te zien denk ik. Ik bedoel aan de muurbeugel bij mij thuis van de andere schotel kon ik haast aan hangen zonder dat ie doorbuigde dus ik denk dat dat niet zo'n grote rol speelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er ook vanaf hoe je je muurbeugels plaatst.

 

Zorg dat je die zodanig plaatst dat je de krachten goed verdeeld en dus niet een hele lange paal laat uitsteken als dat niet nodig is.

 

Verder moet je goed opletten dat je de muurbeugels de paal niet laat beschadigen. Als de muurbeugel namelijk IN de paal gaat zitten en dus een snee of een barst veroorzaakt, dan kan het snel gaan.

 

Verder hangt het natuurlijk van de kwaliteit en massiefheid van je paal af.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd heel slim, ga ik ook doen.

Inmiddels is de muurbeugel uit Duitsland besteld.

De betaling is gemaakt, nu is het even afwachten wanneer

de muurbeugel binnen is.

 

hieronder een foto van de muurbeugel

 

hopelijk lukt het hiermee. Daarnaast wat goede bouten indraaien.

En idd dat vet gebruiken voor het draaien. Fietsolie kan denk ik ook, dat gebruikte ik voor de grootte bout voor het afstellen van de elevatie, die vast zat. Welke grootte is die bout? Welke steeksleutel heb ik daarvoor nodig? Echt 25+ zeker.

 

Gebruik nu gewoon een tang die op maat verstelbaar is werkt opzich ook wel.

post-37441-1318261280,8898_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet per se boven het dak uit te komen. Mocht deze oplossing op een of andere manier toch slecht zijn, dan komt toch nog die mast. Mijn vader wil geen mast in de tuin en hij wil dat er zo weinig mogelijk te zien valt. Mijn moeder wil haar Russische zender beter kunnen ontvangen. Die 80cm schotel met 6 lnb's die we hadden/hebben geeft op sirius en eurobird maar 42% signiaal ofzo. Veel te weinig eigenlijk dus. Hoop dat het hiermee wel 60+ word. Ik weet niet of Eutelasat w4 een mogelijkheid is, maar zou die dus ook graag erbij willen hebben. (36 oost). Als iemand er meer verstand van heeft graag uw mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 36 oost hangen 2 satellieten.

De Eutelsat W4 (vooral Russische zenders) kan je in Nederland helemaal vergeten.

De Eutelsat W7 Eurasia beam kan waarschijnlijk wel, gedeeltelijk.

Maar wat precies wil je ontvangen?

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een extra schoteltje vanaf ca. 60 cm kan je denk ik 53 oost (Express AM22) wel ontvangen.

 

Op 40 oost (Express AM1) zit ook nog een mooi Russisch FTA pakket vanaf ca. 120 cm, maar deze satelliet wordt op het moment leeggeruimd.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op express AM22 staan voornamelijk Georgische en Oezbeekse zenders. Mijn moeder wil voornamelijk russische. Dus dan zit ze met een goed werkende Eurobird 9.0 en Sirius wel goed. Express AM1 klinkt wel goed. Maar denk dat mijn vader die 120CM schotel niet ziet zitten. Hij is al een beetje boos vanwege die wavefrontier. Laat staan dat er nog eentje extra bij moet. En de free to air zenders van express 40 oost, heb je ook bij Eurobird. Ik denk dat ik het hierbij laat. Mijn vader wilde eerst een t55, heb hem gelukkig richting t90 kunnen praten.

 

Heel erg bedankt voor het uitzoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De muurbeugel is binnen! Hij is helemaal goed.

 

Ik kan dus weer verder.

 

Ik moet nu bouten en pluggen kopen. Wat voor en welke kan ik voor baksteen het beste gebruiken? De bouten en pluggen moeten dus een muurbeugel met 10LNB's en een wavefrontier t-90 kunnen houden. Kan ze ook op internet bestellen maakt mij niet uit.

 

Dank alvast! Foto komt als ik de muurbeugel heb geplaatst.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...