Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 ... doe ik het goed?


dreamboxelite

Aanbevolen berichten


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Varkentjes
Origineel bericht van: dreamboxelite
Ga eventjes proberen of ik ergens nog een Z-stuk vandaan kan halen. Of anders moet het maar met een mast.

Ik begrijp dat je dus toch met de schotel tegen de gevel aan stuit. Hoeveel graden kom je ongeveer te kort?

Doe nog even antwoord geven, is wel zo makkelijk om je te kunnen helpen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt misschien lullig en ik wil absoluut geen zout in open wonden strooien, maar als doorgewinterde schotelinstallateur heb ik ook een waterpasje gebruikt om de eerste T90 te installeren.

Dit voor de zekerheid omdat ik bij een goede vriend niet voor de spreekwoordelijke (satelliet)paal wilde staan.

Achteraf bleek dit in het geheel niet nodig te zijn en na inmiddels meer dan 10 van die T90's neergezet te hebben, kan ik de instellingen bijna dromen.

De laatste keer dat ik een T90 moest neerzetten ging dat bijna zonder uitrichten.

Alleen de middelste kop er in, uitrichten op de middelste satelliet die je wil ontvangen en daarna inderdaad de twee buitenste afstellen op maximale ontvangst.

..dit alles uiteraard met een goede satfinder.

Om de koppen perfect uit te richten, ontkom je niet aan een goede meter.

In de praktijk komt het er op neer dat de schotel een heel klein beetje naar rechts hangt...een heel klein beetje.

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua tekortkoming aan de rechterkant:

 

Als ik de polemount helemaal waterpas zet (hoek=0)aan alle zeiden, dan kom ik echt een 1/4 schotel te kort ofzo. Dat is erg veel. Zet ik de polemount scheef, dan is dat anders. Dan kan ik zelfs over houden. Het is alleen dat de wavefrontier zo zwaar is om zo gemakkelijk op je gevoel te richten. Maar ik kom al verder als ik idd een lnb doe in mijn midden lnb (hotbird in mijn geval denk ik ? of is dat astra? en dan idd daarmee begin. Al doe ik daar 4 uur over maakt mij niet uit. Ik heb een prof sat meter gelukkig. Die op kompas uitmeten 19,2-5=14,2 graden? Elevation kan ik uitlezen op de holles sheet. Moet te doen zijn denk ik. Tenminste ik heb een goede schatting. en dan moet ik langzaam Sirius en astra 2(28,5) erop schuiven. Voor de rest moet het denk ik wel te doen zijn. Ik probeer het weer als het weekend (of vrije dag) is en het weer het toelaat. Alvast enorm bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook een steiger buis kopen , er staan genoeg op een tweedehands site

dan zet je hem boven het dak uit dan is het probleem op gelost

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muurbeugel, voor het monteren van een antennemast tegen de muur,

Muurafstand 18cm.

Voor buis diameter: 32 - 60mm

Gegalvaniseerd

Massieve klemmen

post-33015-1318261267,9827_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dreamboxelite
Qua tekortkoming aan de rechterkant:

Als ik de polemount helemaal waterpas zet (hoek=0)aan alle zeiden, dan kom ik echt een 1/4 schotel te kort ofzo. Dat is erg veel. Zet ik de polemount scheef, dan is dat anders. Dan kan ik zelfs over houden. Het is alleen dat de wavefrontier zo zwaar is om zo gemakkelijk op je gevoel te richten. Maar ik kom al verder als ik idd een lnb doe in mijn midden lnb (hotbird in mijn geval denk ik ? of is dat astra? en dan idd daarmee begin. Al doe ik daar 4 uur over maakt mij niet uit. Ik heb een prof sat meter gelukkig. Die op kompas uitmeten 19,2-5=14,2 graden? Elevation kan ik uitlezen op de holles sheet. Moet te doen zijn denk ik. Tenminste ik heb een goede schatting. en dan moet ik langzaam Sirius en astra 2(28,5) erop schuiven. Voor de rest moet het denk ik wel te doen zijn. Ik probeer het weer als het weekend (of vrije dag) is en het weer het toelaat. Alvast enorm bedankt.
Kijk, een foto zegt meer dan 1000 woorden. Zo te zien ga je dat met deze beugel op die muur moeilijk voor elkaar krijgen. Simpele oplossing voor dit probleem is om met de onderkant van de schotel net boven de daklijn uit zien te komen. Maak gebruik van een "steigerpijp" met muurbeugels zoals hierboven door satencom voorgesteld en schuif daar je wave weer overheen.

Met de LNB voor 19,2 Oost in het midden van de rail kom je mooi uit.

36 - 4,8 = 31,2
31,2 / 2 = 15,6
15,6 + 4,8 = 20,4

19,2 ligt het dichtst bij 20,4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan zet ik de pole mount wel op een of andere veilingsite, en koop ik een mast met 2 massieve klemmen. Lijkt mij het beste.

Of is 3 beter? voor de zekerheid. Wil namelijk niet dat de wave met een storm ergens in de achtertuin van de buren beland.

 

Zo kom ik ergens! Top! Heb er zin in.

 

Alleen nu even wachten op het weekend. En ik denk dat ik even richting noorden moet voor de 60mm buis en voor de klemmetjes. Naar de winkel gelijknamig aan de bekende satelliet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dreamboxelite
Of is 3 beter? voor de zekerheid

Ik zou dan in ieder geval driepoots beugels nemen, zoals de onderste op dit plaatje dat satencom geplaatst heeft.
En je hebt al wel gemeten hoever je uit de muur moet, dus welke lengte de beugels moeten hebben?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oplossing gevonden! Geen mast, geen pole mount meer.

Ik koop een simpele muurbeugel. Dan ben ik gewoon klaar! Werkt prima en is precies mijn idee. 60cm van de muur af. Dus is helemaal ok en kan ver genoeg van de muur af draaien. Ik heb dat probleem in ieder geval opgelost! Nu op naar het afstellen.

 

Eerst even wachten tot de muurbeugel binnen is uiteraard!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij boven het dak uit steekt dan maakt het niet zo veel uit hoe groot ze zijn

als je even met die jongens belt kom je daar wel uit

even om denken als je al beugel neemt met een onder steun zo als vgnp ook al zegt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...