Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 ... doe ik het goed?


dreamboxelite

Aanbevolen berichten


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

deze flexibele zwarte buis is ook te koop bij die visvijvers verkoopt

de buis wordt gebruikt voor de filterpomp

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wavefrontier is zo goed als af!

 

Uiteraard nieuwe fotos van het project. Ik heb gekozen voor de flexibele buis om het weg te werken. Het is niet 100% netjes geworden, maar close to perfect. En met het oog op eventueel uitbreiden gewoon voorlopig goed.

 

Uiteindelijk dus 8 LNB's erop gezet.

 

1. Thor

2. Astra 4

3. Eurobird 9 Oost

4. Hotbird

5. Astra

6. Astra 3

7. Astra 2

8. Turksat/ Express AM1

 

Hirschmann Zwarte kabel.

 

Goed nu zit ik met een topschotel, maar ik heb misschien iets doms gedaan. Toen ik bijna klaar was wilde ik de turksat erop monteren en de draden bijknippen totdat ie helemaal perfect was. Dit heb ik gedaan. Was allemaal gelukt. Moet erbij zeggen dat ik dit allemaal helaas in de regen heb gedaan. De switch heb ik wel weer helemaal onder een paraplu droog gemaakt. Binnen had ik op elke sat signiaal en ik kon zappen. Op een gegeven moment zapte ik naar BBC 2 en toen kreeg ik kon niet afstemmen. Sindsdien bij elke zender 0% snr, 0% ANG etc. Ik balen dus. Er zit al bijna 5 dagen werk in die schotel, eindelijk af binnen nul resultaat! ARG! Wie kan mij helpen. Iemand dit ooit eerder gehad? Moet ik gewoon wachten tot de switch droogt? Weet niet waar dit aan kan liggen.

 

help! help! help!

 

 

post-37441-1318261363,8325_thumb.jpg

post-37441-1318261364,1908_thumb.jpg

post-37441-1318261364,5695_thumb.jpg

post-37441-1318261364,9283_thumb.jpg

post-37441-1318261365,3331_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat ik de hoofdkabel verkeerd gestript heb?

 

Ik heb de koperdraadjes die misschien wel de hoofdkabel raken. Van de buitenmatel. De kleine draadjes die buiten de folie zijn. Als dat gebeurt krijg ik daardoor sluiting?

 

De rest van de kabels heb ik gewoon goed gestipt. Van de Hirschmann kabel. Helemaal volgens het boekje. Folie eraf, manteldraadjes onder f connector. Strak vastdraaien. En alles gechecked op vocht.

 

Het volgende kan het al niet zijn:

 

1: instellingen, 2: lnb kapot, draad kapot, schotel verschoven. Alles met een prof ontvanger gechecked op elke kabel signaal naar behoren. Dus het is de hoofdkabel/switch.

 

Balenbalenbalen. Morgen weer licht. Misschien heeft iemand nog oplossingen die buiten de hoofdkabel vallen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(CITAAT)Ik heb de koperdraadjes die misschien wel de hoofdkabel raken. Van de buitenmatel. De kleine draadjes die buiten de folie zijn. Als dat gebeurt krijg ik daardoor sluiting?

 

Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt. Het is in ieder geval zo dat geen enkel draadje van de onmanteling de binnendraad(kern) mag raken want dan heb je problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dreamboxelite

Ik heb de koperdraadjes die misschien wel de hoofdkabel raken. Van de buitenmatel. De kleine draadjes die buiten de folie zijn. Als dat gebeurt krijg ik daardoor sluiting?

De rest van de kabels heb ik gewoon goed gestipt. Van de Hirschmann kabel. Helemaal volgens het boekje. Folie eraf, manteldraadjes onder f connector. Strak vastdraaien.



Klinkt inderdaad als een mogelijke sluiting, en je hebt het over vastdraaien dus je gebruikt nog de "simpele" F-connector, op zich kan dat wel maar ik zou bij zo`n opstelling toch gaan voor betere pluggen welke je met een tang moet monteren, dan heb je én een betere verbinding én is deze gelijk waterdicht.
Zelf gebruik ik altijd de pluggen als hieronder.

post-2340-1318261365,9069_thumb.jpg

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plug op de foto van Henksat is zo te zien de SNS651, en die is bedoeld voor o.a. Belden H125 kabel.

Je kunt niet zo maar iedere plug bij iedere kabel gebruiken.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is T&B, heb ik ergens op dit forum wel over gelezen. Prijs is rond de 200+ voor een setje. Zou ik misschien van iemand moeten lenen in dat geval. Want dat is duurder dan de schotel zelf, aangezien ik het alleen voor mijn hobby gebruik. En ik voorlopig ivm 2 studies alleen maar bij 8 lnb's houd. Dan moet ik toch maar of lenen of met simpele f-connectors werken. Het gaat om de tang die ik dan moet lenen. Kan dat van iemand? Ik kan ook verzendkosten betalen en terugsturen of ik kan de tang misschien ophalen terugbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...