Ga naar inhoud


blue ray + vu


naitsirhc

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: naitsirhc
Ik ben dan bang dat ik mij hier vreselijk aan ga storen, ook omdat ik een Pioneer KRP500M heb en deze schijnen toch vrij scherp te zijn.
Is dit software matig op te lossen? Of moet ik toch denken aan en hardware matig iets? Zou best kunnen!!

Is het beeld ongeveer net zo als een drembox 800 HD? Heb helaas geen 800HD thuis om het ding ermee te kunnen vergelijken


Hallo,

Nee, tot nu toe er is geen goede image (= SW) die het beeld kwaliteit vh ding kon nog verbeteren ook dat geldt voor z’n beeldverbetering plugin (= SW) , die deed zijn werk wel is waar goed maar niet perfect/super en dat gold ook voor de "meeste" Linux OE ontvangers zover ik wist.

Men kan wel alle toeters en bellen in die plugin op standard -terug- zetten maar dan heeft men ook niet te veel aan, hier zat/stel ik hem op:

Scaler=21
Scherpte= 128 (voor de SAM LED 6700 serie vh jaar 2010) ,
253 (voor de Pana Plasma vh jaar 2008 & dat geldt ook voor me oude maar beste crt tv die ooit door Phil gemaakt werd nml de 9520 32inch PPII) .

Meer kon ik van het ding/beeld niet eruit halen ongeacht welke kabels dan ook werd het ding ermee gekoppeld of gebruikt, m'n dure monsters hdmi kabels of me Ixos 24K Gold scart deden helaas ook geen wonderen want het ding kon niet meer uitgeven, Maar misschien wordt ie ooit wat beter door een of ander mirakel soms!?!

Ik zou zeggen beoordeel het beeld maar even zelf bij een vd vele gastvrije jongens die zouden ook zo’n Tv als de jouwe thuis gehangen hebben, wie weet misschien vind je het beeld veel beter dan ik? want als het om de beeld kwaliteit van een sat ding ging ben zeer scherp met me oordeel en terecht ook want een moderne app met een prijskaart boven de 400 (900/1000 Gulden in de oude Goude tijd!!) euro moet ie sowieso een perfecte beeldkwaliteit kon toveren.. nie?

Ps: men vroeg zeg misschien nu al af: is het aankopen vh ding nog waard dan? ja zeker, want er is op dit moment geen betere Linux OE ontvanger op de markt die doet wat de “DM8000” al deed voor zo’n prijskaartje!!

Al met al ik wens je veel succes met je keuze toe mate wink

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naitsirhc
Ik ben dan bang dat ik mij hier vreselijk aan ga storen, ook omdat ik een Pioneer KRP500M heb en deze schijnen toch vrij scherp te zijn.
Is dit software matig op te lossen? Of moet ik toch denken aan en hardware matig iets?

Is het beeld ongeveer net zo als een drembox 800 HD?

Begrijp mij niet verkeerd, het beeld van de Vu is haarscherp en zeker net zo mooi als elke andere HD (dream)box.

Wanneer je gaat vergelijken met de DM800 lijkt het beeld van de Vu iets 'rustiger' en gelijkmatiger.. eigenlijk zou je het zelf moeten zien om dit te beoordelen, ik kan er geen woorden voor vinden.
SD-beeld van de Vu is hetzelfde als de dreambox, daar zit echt geen enkel verschil in.

Misschien geeft de Vu minder schaduwrandjes af aan de details in het beeld en heeft deze een iets natuurlijkere weergave...
Maar eigenlijk is ook deze vergelijking niet juist.
Wat ik al zeg, je moet het verschil zelf zien....als je het al kunt zien.
Je moet wel een hele erge fanatiekeling zijn wil je deze verschillen waarnemen.
De gemiddelde tv kijker zal het niet eens opvallen.. laugh



"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik beoordeel altijd het beeld op een draaibare systemen die ik hier al heb maar zeker niet op een of paar zeer scherpe zenders zoals de ZDF’s met hen B-rate van boven de 6mb per seconde en z’n broertjes op Astra 19/23/28 en die scherpe bbc kanalen vandaar!!

 

Maar goed.. de beste scherpe image i.c.m met Sammy 6700 LED Tv is de PLi image en de rest zijn gewoon maar ietsje lager scoren als het om de beeld kwaliteit img gaat.

 

Al met al zoals ik al eerder zei (schreef) men moest het zelf maar even gaan beoordelen zeker als hij/zij het ding wilde aanschaffen, maar mijn eerlijke mening is en blijft dat het ding gaf wel is waar een zeer goed beeld kwaliteit op de SD kanalen weer maar zeker niet zeer scherp (zoek het verschil maar even zou ik zeggen!).

 

Mijn Echostar 5020 & Eycos (met een hdmi uitgang) scoorden “veel” beter en strakker zeg maar storingvrije (= overgevoelig soms?) beeld op de SD kanalen dan deze mooie jongen.

 

Nogmaals ik wens je veel succes met je keuze toe mate.

 

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Relook_400
Hallo,

Nogmaals ik wens je veel succes met je keuze toe mate.

Mvg


Met al jullie antwoorden zal ik dat zeker nodig zijn....

Hoe zit het trouwens met NZBget
En gekraakte Blue rays???

PS is de voorkant echt zo lelijk als de foto's op advertenties doet vermoeden?

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: naitsirhc
..

PS is de voorkant echt zo lelijk als de foto's op advertenties doet vermoeden?


Nee, die is nog lelijker dan op de foto, maar wie kijkt er nou naar zijn ontvanger, je moet naar je TV kijken! :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

IDD.. zoals Pedro al aangaf, het ding ziet er niet zo mooier uit maar -ik kon me wel heel goed voorstellen dat het oog wilt ook wat.. echter- hij functioneert wel zeer degelijk / goed en der gaat het om wink

 

Gekraakte BR? Zegt me niks mate.

 

Dromen…

 

Mijn echte droom The-Dreamer-Box is en bestaat uit het volgende nml:

 

OS: OE 5 / Enigma 5 (Bugvrij?)!

Beeldkwaliteit: op z’n minst vd Echstars (The Star Is En Blijft Een Star) zeer scherp en strak en storingvrij ook op beide SD & HD kanalen!

Behuizing: op z’n minst vd Reelbox Lite (die ik hier thuis ook had gehad) of zelf nog beter en mooier!

LCD: op z’n minst 3inch touch screen, scherm met alle bedieningen en alle info’s netjes door een klikje worden weergegeven!

MoBo: moderne moederboard met heelveel toeters en bellers erop en eraan o.a;

Procs 3/4gig,

ATI VK,

6 keer zeer gevoelige Sharp tuners voor S.C.T,

5gig ddr3,

1gig ram geheugen,

4 keer hdmi,

2 keer scart,

2 keer compo,

Dts+Ac3 decoders,

2 keer WLan,

4 keer networks van 1gig,

6 keer usb,

6 keer slot,

genoeg kerstmis lampen bij het aan of uit zetten mee laten branden (voor het oog)!

Opties: DvD+BR brander, hdd,

Procs + VK must upgradable zijn!

 

Prijskaart: 1500,- euro… Max!

 

laugh schrijf me maar meteen op de bestel lijstje laugh

 

Ik wist wel dat het dromen zijn allang bedrooooooog (en failliet gegaan;) )maar ze zijn wel mooi en nog mooier om waar te kunnen of willen maken smile

 

Al met al ik wens men veel kijk en luister plezier met zijn/haar Vu+ toe.

 

Mvg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

BR omgezet naar een MKV bestanden werken hier wel goed maar niet allemaal en vooral i.c.m met PLi image werkt de 1080p.mkv so wie so niet eens maar wel de 720P.mp (beter dan niks he wink ) bestanden, gebruik maar dat VIX image die had ik al op een andere fora geuploaded (Google naar sat-univ… maar even.. weet -nog- niet of het mag vd s4a mod?) en die werkt wel goed met de 1080p.mkv maar dan de beeld kwaliteit voor mij is heel belangrijker dan een movie af te spelen met dit of dat img vandaar raad ik persoonlijk de PLi img aan!

 

Uiteraard smaken zijn v….. tussen die kleine mannetjes daar waar die dingen worden vaker gemaakt en de lange hier he, maar ik zou zeggen het aanschaffen is wel waard en wat betreft het klonen van het ding is bijna te vroeg voor het klonen vond je nie laugh ?

 

Ps: je zou -of de thuis bas- wel er aanwennen en kijk je -of zij- niet meer om denk ik.

 

Nogmaals veel succes met je keuze toegewenst mate.

 

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Yep zover ik wist want...

 

Het ding heeft alleen maar een "goed" tot 1080i dus geen 1080p scaler onboard.. maar de meeste F2A hd zenders (Astra19/28) zenden ook alleen maar in 1080i uit -zover ik wist- dus vandaar!!

 

Ps:BR Picture Quality i.c.w with Vu+:

De beeld kwaliteit van uit het internet geplukte Avatar 11,5gig in 1080P.mkv film is zeer mooi en kleurrijker en scherper weergegeven dan op een 720p.mkv, maar dan wel op me Sam LED Tv dus niet op me "oude" Pana Plasma vh j2008 dus jouwe platte tv speelt ook een grote rol (geldt voor alle)!!

 

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd is mijn tv een Pioneer KRP500M dus dat gaat wel goed.

inmiddels staat hij ook bij mij te pronken (de Vu+dan) en ik moet zeggen, het valt me niet tegen qua lelijkheid.

Het updaten was eerst een probleem, maar dat was meer omdat ik de USB stick in de achterkant had gepropt.

Nu draait inmiddels Pli hier en dat gaat goed. (Vind het wel storend, dat je overal nog Dreambox ziet staan)

Al een paar plugins geprobeerd maar gister hoofdzakelijk gebruikt, waar je een decoder voor gebruikt (TV kijken)

 

Wat me wel opviel, was dat de fritzbox plugin niet werkt. Ik krijg steeds te zien, dat de plugin not active is.....wie o wie heeft hier antwoord op?

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...