Ga naar inhoud


blue ray + vu


naitsirhc

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben me sinds kort weer aan het oriënteren op een nieuwe ontvanger. Ik heb al een dreambox 800 (clone) aan de tv gehangen (Pioneer KRP500M) en ik moet zeggen,dat het echt geweldig was.....Prachtig beeld. Clone is inmiddels terug en nu moet het er van komen.

Nu heb ik 2 ontvangers op het oog DM800 en de VU

 

Wat mij erg interesseert, is de vraag of de Vu ook blue rays kan afspelen....Weet eigenlijk niet of de DM8000 dat ook kan.

Ook heb ik gehoord, dat het SD signaal niet zo mooi is, echter is 90% van de kanalen nog SD. Wat is hier van waar?

Nu vind ik het Oled display van de DM8000 erg mooi. Zou het in de toekomst mogelijk zijn, om dit in de VU te bouwen???

 

Een paar vraagjes, er zullen nog vele volgen

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
is de vraag of de Vu ook blue rays kan afspelen..


Antwoord is nee. Vu+ en Dreambox zijn Linuxontvangers. Vanwege de open natuur van het besturingssysteem krijgt Linux geen licentie op de encryptie op de schijfjes. Om een licentie te krijgen moet je bijvoorbeeld HDCP aanzetten tijdens afspelen van een disc, en binnenkort de analoge uitgangen blokkeren.

Dat is tegen de natuur van Linux (en daarmee tegen de natuur van de Dreambox).

Bij DVD speelde hetzelfde probleem. Het niet ondersteunen van Linux heeft de amusementsindustrie echter zwaar opgebroken omdat zich een leger programmeurs stortte op het kraken ervan. Binnen een mum van tijd was de DVD-beveiliging gekraakt en kon Linux DVD's afspelen.

Libdvdcss, het resultaat van die kraak, is op iedere Vu+ en Dreambox aanwezig en is de manier waarop DVD's afgespeeld worden. Bijgevolg heb je geen last van lastige regiocodes en zo.

De beveiliging van Blue Rays is ook gekraakt, maar niet voldoende dat het mogelijk is een Blue-Ray-speler in de software te integreren. Voor het afspelen van een Blue Ray-disc onder Linux wordt vaak de sleutel op internet opgezocht. Die methode is echter niet toepasbaar op de Vu+ en Dreambox, de software daarvoor ontbreekt gewoonweg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel interessant verhaal ik encryptie enzo. Maar vrijwel elke film is op usenet en middels andere bronnen zonder excryptie beschikbaar. De logische vraag is daarom...

 

Kan de Vu+ (of een andere Linux bak) deze niet gecodeerde BluRay's afspelen? Middels mounten of een share?

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Een .mkv die je van Usenet downloadt kan door de Vu+ afgespeeld worden.

Jep, de VU speelt prima Blu-ray af! laughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naitsirhc
Hallo,

Ik ben me sinds kort weer aan het oriënteren op een nieuwe ontvanger. Ik heb al een dreambox 800 (clone) aan de tv gehangen (Pioneer KRP500M) en ik moet zeggen,dat het echt geweldig was.....Prachtig beeld. Clone is inmiddels terug en nu moet het er van komen.
Nu heb ik 2 ontvangers op het oog DM800 en de VU

Wat mij erg interesseert, is de vraag of de Vu ook blue rays kan afspelen....Weet eigenlijk niet of de DM8000 dat ook kan.
Ook heb ik gehoord, dat het SD signaal niet zo mooi is, echter is 90% van de kanalen nog SD. Wat is hier van waar?
Nu vind ik het Oled display van de DM8000 erg mooi. Zou het in de toekomst mogelijk zijn, om dit in de VU te bouwen???

Een paar vraagjes, er zullen nog vele volgen

offtopic/
Ik heb zelf een DM800 gehad,maar ben sinds kort overgestapt op een VU+ duo en ik heb er geen seconde spijt van gehad (Maar dit blijft altijd een discussie punt:)) De VU kan meer formaten afspelen dan de 800,is ook nog eens sneller en ook nog es een twintuner.
ontopic\ De VU kan prima MKV (gecomprimeerde blue ray) afspelen. Beter dan de 800 want ook dts (pass trough) wordt ondersteund. Bij de 800 moest ik dts altijd omzetten naar ac3.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

om eerlijk te blijven mag je de VU+ DUO niet met de dm800pvr vergelijken

de 800 is ouder en per definitie niet van dezelfde hardware voorzien danwel dat ie maar een tuner heeft.

daar staan al meerdere berichten over geschreven inzake vergelijkingen VU<>8000 (lees die ook maar eens)

 

overigens als je der een hebt staan ben je dik tevreden, lijkt me

 

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

ik heb er nog geen, maar ik vond de 800 een goed apparaat. Echter wist ik toen nog niet dat er zoiets als een Vu bestond.

 

Ik weet nu dat de Vu mkv files afspeelt, maar doet ie ook gekraakte blue rays ( BDMV structuur met m2ts files) en doet ie dat zodanig, zodat ie de menu structuur laat zien.

 

Is er een oled scherm in te bouwen? zal een DIY project worden?

 

Is er ook de mogelijkheid om nzbget op de VU te plaatsen?

 

Hoe zit het nu precies met SD signaal, ik zie door de bomen het bos niet meer. De een zegt dat het geweldig is, mits men 2 kabels aansluit. De ander zegt dat het wazig is....

 

PS. Ik heb het idee, dat de (ruim) 500 euro extra ,voor een DM8000, niet te rechtvaardigen is.

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robbedoeske
Ik had beide middels hdmi aangesloten,en ik zie geen verschil in kwaliteit,maar dat kan ook per scherm verschillen.

Ik heb een heel klein beetje het idee dat het beeld van de Vu ietsje "zachter" is..
Minder scherpe randjes zeg maar.. ( tja, hoe moet je zoiets uitleggen zonder voorbeeld)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Betreft zijn beeld kwaliteit..

 

Het beeld kwaliteit van deze Vu+ Duo is zeer goed maar niet zeer scherp (hoop snapt men het verschil?)te mogen noemen,

 

Ik vergelijk hem met vele andere satelliet receivers die ik hier thuis heb en had gehad o.a met de Echostart’s t/m 5020 en met de Vantage 8000s, oude Nokia’s, TF’s, etc.

 

De SD kanalen gaven wel een zeer goed beeld kwaliteit weer maar niet storingvrij (geld alleen voor mensen met scherpe ogen en een moderne Platte of crt Tv’s zoals de Phil PPII, Pana Plasma, Samsung LED + kwaliteit hdmi kabels uiteraard!) als men zeer goed op het beeld let ziet men dat het beeld van close-up is zeer scherp maar zodra de kamera ietsje een meter of 7 zeg maar ver zoomt ziet men alleen maar “ruisachtig” en storingen in het beeld optreden!!

 

Al met al het ding is zeker aan te raden, voor zijn geld is ie zeer goeie ontvanger i.v.m met vele andere Linux boxen op de markt maar qua beeld is ie zeker niet zo super ongeacht de instellingen in die videoverbetering plugin en das vond ik wel jammer.

 

Getest op een Channelmaster 120/135cm, Triax 100/110cm, Golden 100/110cm, Funka 90cm, MTI single+Duo, InvaCom, Inverto Black Ultra.

 

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...