Ga naar inhoud


Diesel?/Lpg?/of Benzine


ferrarisat

Aanbevolen berichten

Rij elke dag 100KM van huis naar werk en terug dat is 500 km per week

door de week en weekeind naar familie/vrienden/boodschappen nog eens 100 km dat is ongeveer 600 per week.

Dit is ongeveer 29000 km per jaar. (vakantie en kerst niet mee gerekend)

 

Wat is de beste optie voor mij???????

 

A auto op diesel?

B auto op lpg G3?

C auto op benzine?

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

diesel is het zuinigst in verbruik, het goedkoopst in aanschaf....geen bpm en geen mrb....heb zelf de Fabia GL 1.2TDI rij daarmee dik 1:22 en lach elke maand en bij elke tankbeurt....er zijn nu veel meer aanbieders van diesels zonder bpm en mrb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gaan voor gas want wie zegt dat diesel goekoper is in onderhoudt die moet dan zelf maar eens een diesel gaan rijden.

koppeling distributieriem enz kosten handen vol geld laat staan een grote beurt.

mijn broer rijdt een astra met nu al 315.000 km op de teller.

omderhoudt is niks op een beurtje per jaar na.

en ja wanneer de auto een 250.000 km op de klok krijgt dan komen er meer reparaties aan dan met een diesel.

ik rijdt nu een golf 5 1.9 tdi 140 pk en die kost een vermogen per maand, wanner ik de kans krijg ga ik over op een tsi wan t die rijden tegenwoordig ook aardig zuinig.

voor mij een zuinige benzine of gas.

en zoveel elende brengt ga niet met zich mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige gas-installaties zijn zo modern. Vroeger was er sprake van vermogensverlies en regelmatig problemen. Maar dat is tegenwoordig niet meer aan de orde.

 

Dat extra onderhoud is er niet of niet te merken.... Wij rijden al jaaaaarenlang lpg-auto's.

 

Qua kosten is dat veruit het goedkoopst. De wegenbelasting is hetzelfde of een heel klein beetje hoger dan bij een benzine-auto. En aan de pomp sta je gewoon te lachen.

 

Bij die heel goedkope 14%-autootjes is het misschien even goed rekenen of het loont om lpg in te laten bouwen, omdat die dingen 1 op 18,5 rijden (Suzuki Alto, Nissan Pixo, Peugeot 107, Toyota Aygo, Citroen C1, etc..) Je moet dan behoorlijk wat rijden om het eruit te halen.

 

(Overigens levert Toyota inmiddels al af-fabriek Aygo's met LPG-tank in Italie...)

 

Maar vanaf zo'n 12000 km per jaar zou ik iedereen die de kosten het belangrijkst vindt, sterk aanraden om op LPG te gaan rijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een gas-auto is eerder afgeschreven.
Ik denk niet dat je daar 7 ton mee kunt rijden
net als met een diesel.


Ben ik het niet mee eens. Het hoeft niet....goed onderhoud, en een gasauto kan net zo veel km maken als welke diesel auto.
Mijn VOLVO 945 heb ik ingeruild op 780000 km, met een LPG installatie. Reed nog met originele koppeling, bak en motor.
De cylinderkop was versleten, mn de kleppenzittingen, ze konden niet meer gesteld worden.
Eventueel een nieuwe kop (ongeveer € 400) en ik kon er weer tegen. Reed toen wel 60000 - 70000 per jaar.

Tegenwoordig is de motor niet meer de beperkende faktor qua levensduur........
--hoe houden de stoelen het? Als je na 200000 km al in een hangmat rondrijd, heb je er ook geen plezier meer van
--blijft het plaatwerk een beetje roestvrij? als alles kraakt en piept na een paar jaar stevige km, is het ook niet leuk meer.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er ook sterk aan te denken om een auto te kopen van en naar het werk. Ik maak per dag 50km dus dat is 250 per week. Dit is dus ongeveer 13.000 op jaarbasis (met wat prive pakweg 15.000km).

 

Gas kun je ook niet overal tanken en met een gastank heb je toch nog steeds een benzine deel nodig volgens mij. Moet je dan ook af en toe switchen of is dat niet nodig?

 

Welke autos hebben af fabriek een gas installatie? De belasting van een diesel is enorm en volgens mij is ook het onderhoud en apk ervan een pak duurder.

 

Zoveel zuiniger is een diesel per km niet meer tov een benzine auto. Je bent alleen goedkoper uit per liter. Maar of je daarmee de 3x zo hoge belasting eruit kan halen vraag ik me af.

 

Daarom neig ik ook sterk naar gas alleen ik vraag me af welke autos nou af fabriek met een goede gas installatie worden uitgerust....

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een taxibedrijf in Amsterdam reden Simca Arianes zekere meer dan 300000kms, zonder revisie. Ik praat over 30 jaar terug!!!!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LPG is een heel schone brandstof, en dan doel ik niet op de uitlaatgassen maar op de stoffen in de brandstof. Een op LPG draaiende motor blijft dus van binnen ook heel schoon. Moderne LPG installaties kunnen in sommige gevallen van de al aanwezige benzine injectors gebruik maken.

 

Jammer genoeg zien we nog geen LPG diesel motoren in personen auto's. Dat zijn diesel motoren die een LPG lucht mengsel aanzuigen, en dat met een heel klein beetje diesel inspuiting laten ontbranden. De voordelen van een dieselmotor en een gasmotor gecombineerd, dus het rendement en koppel van een dieselmotor, en de schone uitlaatgassen van een gasmotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ferrarisat
A kost aan belasting 105 euro per maand
B kost 64 ero per maand volgens de site van de belasting dienst

maar een auto op gas kost toch meer aan onderhoud dan een auto op diesel?


tov kilometers/jaar zul je inderdaad belasting tov lagere brandstofgebruik moeten bekijken

een gasinstallatie kun je laten installeren en daarmee wordt die auto zwaarder dus ook meer belasting
voordeel is de lagere kosten / kilometer brandstof verbruik

daar heb je ook weer rekenvoorbeeld websites voor

maar, je kunt niet zomaar 1) autogas of 2)lpg in je oudere auto laten monteren
a) wegens compatibiliteit installatie en automodel
B) wegens de slechtere koeling bij bepaalde benzine motoren (had het uitgezocht in sept 2009 voor mijn 190.000km bmw3)
c) autogas is niet LPG en daar moet je wel aan denken mbt 't aantal pompstations die autogas hebben

vergeet echter niet dat je APK keuring OOK duurder zal worden voor de gasinstallatie alleen al.

ciao

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en zowiezo blijf je elke maand de staat flink spekken met de mrb, nee ik ben zeer tevreden met mijn belastingvrije dieseltje...bedenk ook dat een diesel een mooi vlak koppel heeft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,waar heb je die onzin van daan dat Autogas en Lpg 2 verschllende producten zijn? Autogas is een vloeibaar bijproduct van de winning van aardolie en aardgas.Het komt vrij bij de raffiage van aardolie.het mengsel is reukloos maar uit veiligheid word er een reukstof aan toegevoegt.Dus Autogas = auto-motive(Liquified PetroliumGas genoemd LPG. Een andere brandstof die tegen woordig ook wel gebruiktwordt voor oa Bussen is Aardgas,maar daar gaat het topic niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...