Ga naar inhoud


[Televisie] Mobistar lanceert een nieuwe tv beleving!


pollebru

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat
De decoder of de kaart... Deze box heeft wel een internet terugkoppeling... Dus let op!!!

Volgens het artikel kan hij interactief gemaakt worden, maar het lijkt mij niet verplicht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Sagemcom tv-decoder kan wel zelfstandig werken maar dan mis je enkele belangrijke onderdelen. Zo is er een 14-daagse EPG die interactief wordt gevoed van informatie. Zonder de Livebox dus geen EPG. De mogelijkheid is er voor Mobistar zelfs om het tv-kijken via de tv-decoder onmogelijk te maken als de Livebox niet aangesloten is. Daar zitten dan weer nadelen aan. Immers als het internet uitvalt kan je dan ook geen televisie via de satelliet, dat niks met internet te maken heeft, kunnen kijken.

 

De updates gaan allemaal via internet en niet via de satelliet. Zo goed als zeker gaan ook de keyupdates via internet. Maar dat kon men op de persconferentie nog niet zeggen. Vrij zenderkeuze is er in ieder geval met het model waar ik gisteren mee heb gespeeld zeker niet. Mobistar ververst via internet de zenderlijst. Bij een nieuwe zender moet men dus ook een nieuwe update via internet verzenden. Zo kan je dus ook niet in Vlaanderen naar het Waalse aanbod kijken en visa versa. Dat heeft een technische reden. Mobistar heeft voor zekerheid gekozen en gaat gebruik maken van een 60 cm schotel met DUO LNB. Dus slechts twee satellietposities zijn beschikbaar. Voor Vlaanderen A1 en A3 en voor Wallonië A1 en HB.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zijn er zenders te ontvangen op de kanalen 40, 43 en 46. Deze worden uitgezonden door Norkring.

 

Op kanaal 43 zit oa GunkTV momenteel vrij te ontvangen. Daar mijn antenne uitgericht staat op (80km van) Goes weet ik niet vanwaar er uitgezonden wordt. Ik heb trouwens beperkt signaal.

 

Bart

1x Vu Solo2, 1x Golden Media Triplex, 1x Zgemma 2S, Sabantenne 4xlnb twin + draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart Lowagie
Momenteel zijn er zenders te ontvangen op de kanalen 40, 43 en 46. Deze worden uitgezonden door Norkring.

Op kanaal 43 zit oa GunkTV momenteel vrij te ontvangen. Daar mijn antenne uitgericht staat op (80km van) Goes weet ik niet vanwaar er uitgezonden wordt. Ik heb trouwens beperkt signaal.

Bart


zijn zenders die telenet gaat uitzenden in hun aanbod op die muxen voor het vlaamse DVB-T aanbod door telenet.
is ergens van rond brussel volgens sommige.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het onderwerp terug te brengen tot Mobistar:

 

1) De flyer in de mobistarcenters staat mobiel internet en/of mobiele telefonie niet meer op het aanbod! Enkel Internet/sat/voip (fixed line)

 

2) Op de flyer staat ook 55euro i.p.v. 70euro, dus een prijsstijging wie na het eerste jaar in de val is gelopen?

 

Wie weet meer?

rucati

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rucati
Om het onderwerp terug te brengen tot Mobistar:

1) De flyer in de mobistarcenters staat mobiel internet en/of mobiele telefonie niet meer op het aanbod! Enkel Internet/sat/voip (fixed line)

2) Op de flyer staat ook 55euro i.p.v. 70euro, dus een prijsstijging wie na het eerste jaar in de val is gelopen?

Wie weet meer?
rucati

Zonder heel de thread gevolgd te hebben:

Waar komt die 70 euro vandaan?

Van mobiele telefonie in dit pakket is naar mijn weten ook nooit gesproken door mobistar. Het is altijd adsl + "vaste lijn" + TV + mobiel internet (OPGELET: er komt 1 euro/dag dat je surft bij op de factuur) aan 55 euro/maand geweest.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

70 euro komt van de flyer die je in de mobistarcenter krijgt. Daar staat op 55uero ipv 70euro

 

Over mobiel internet/telefonie hier 1 van de linken die suggereren dat het ook mobiel verkeer betreft:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100921_007

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah ok nu ben ik mee. Die "55 euro ipv 70" slaat wss op de pakketprijs. De lossen onderdelen samengeteld zouden op 70 euro komen. In pakket kost het 55. Denk dat het zoiets zal zjn.

 

Mobiele telefonie: er zit geen mobiele telefonie in het pakket. Wat er wel in zit is de optie "mobistar circle". Bestaande mobiele klanten (of nieuwe klanten maar dan heeft dat nieuwe abbo op zich niks te maken met het pack) kunnen deze optie activeren en dan kunnen alle telefoonnumers (zowel mobiel als vast) op hetzelfde klantrekeningnr gratis onderling bellen.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Momenteel zijn er zenders te ontvangen op de kanalen 40, 43 en 46. Deze worden uitgezonden door Norkring


Denk dat de zendmast van Oostvleteren in gang is geschoten. Heb hier met een "bierblikantenne" drie zenders met een signaal van 82%.
Kanaal 40 : GunkTV ( TV1 - 6240 V Terres )
Kanaal 43 : ActuaTV ( TV1 - 6500 V Terres )
Kanaal 46 : Promotiekanaal voor Telenet met o.a. Prime (TV1 - 6740 V Terres )

De vier openbare zenders van de VRT krijg ik zoals vroeger door op het Kanaal 22 met een signaal van 78%. Deze had ik maanden ook reeds en die kwamen van de zendmast Egem.


feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...