Ga naar inhoud


[Buitenland] ARD "derde" programma´s vanaf 2013-2014 in HD via Astra 19,2° oost


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik lees net op Digital Fernsehen dat de ARD derde programma´s vanaf 2013-2014 in HD te verwachten zijn. Verder begrijp ik uit dit relaas dat de produktienorm 1080i is, de uitzendnorm bij 720p blijft.

--KLIK--

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik de Duitsers zo een beetje inschat dan gaan al die WDR-zenders (die 95% van de tijd hetzelfde uitzenden) HD worden en dat kan alleen als de analoge zenders uitgaan, anders is daar geen ruimte voor.

 

Dit is dus een heel logisch bericht, eigenlijk verwacht. Maar als alle regionale varianten HD worden, dan zijn de Duitsers de Britten een stap voor, want voor hen is er voorlopig nog geen uitzicht op een spotbeam die hen in staat stelt alle regionalen in HD te gaan uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Als ik de Duitsers zo een beetje inschat dan gaan al die WDR-zenders (die 95% van de tijd hetzelfde uitzenden) HD worden en dat kan alleen als de analoge zenders uitgaan, anders is daar geen ruimte voor.

Dit is dus een heel logisch bericht, eigenlijk verwacht. Maar als alle regionale varianten HD worden, dan zijn de Duitsers de Britten een stap voor, want voor hen is er voorlopig nog geen uitzicht op een spotbeam die hen in staat stelt alle regionalen in HD te gaan uitzenden.


Reken er maar niet op dat de MDR, RBB en NDR de sd-zenders zullen uitschakelen over een paar jaar.
Het zal mij ook niet verbazen als er Duitsers om deze reden het besluit gaan aanvechten in Karlsruhe als besloten wordt om de sd af te sluiten. Dus ook in Noordrijn-Westfalen waar de WDR opereert. Bij de dvb-t hebben zij ook al problemen met het afkoppelen van de analoge ontvangst van radio-en televisie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik lees net op Digital Fernsehen dat de ARD derde programma´s vanaf 2013-2014 in HD te verwachten zijn. Verder begrijp ik uit dit relaas dat de produktienorm 1080i is, de uitzendnorm bij 720p blijft.
--KLIK--


Zijn ongecodeerd HD uitzenden????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...