Ga naar inhoud


Dringend moderators gezocht!


rommelaar

Aanbevolen berichten

DRINGEND MODERATORS GEZOCHT!

 

Heb deze dringende boodschap van Michel gelezen en begrepen dat er snel een paar moderators bij moeten komen.

 

Er waren wel wat aanmeldingen maar die waren te licht bevonden en dus ongeschikt voor sat4all.

Dan word het een moeilijke geschiedenis omdat het percentage leden met heel veel technische kennis op de diverse forums niet zo vreselijk dik bezaaid is.De meeste zijn lezers en proberen van anderen wat te leren wat ze voor hun eigen hobby doosjes kunnen gebruiken.

 

Het is jammer dat de leden die het board een warm hart toe dragen en zich hebben aangemeld daarvoor zijn afgewezen.

 

Is er geen mogelijkheid deze leden te benutten?Denk daarbij aan de minder zware algemene forums.De meeste leden hebben dacht ik wel algemene kennis in huis over nieuws en ditjes en datjes.

Dan is dit al weer een enorme ontlasting voor de bestaande groep moderators die wel de technische kennis in huis hebben en dus wat meer aandacht aan de technische forums kunnen besteden.

Is geen kritiek maar probeer mee te denken naar een oplossing.Het board moet nu eenmaal roeien met de riemen die er zijn,en we willen het geen van allen kwijt.

Graag jullie reakties en suggesties hier op.

 

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Het wordt zeer op prijs gesteld dat je meedenkt.

 

Ik (nu kan ik even geen we zeggen) ben deze nieuwe weg ingeslagen omdat ik vond/vind dat het kennisniveau op sat4all de laatste jaren achteruit is gegaan terwijl er wel steeds meer bezoekers kwamen.

 

Bij het aanstellen van moderators werd volgens mij in het verleden meer gelet op de kwaliteiten als politieagent dan op de kwaliteiten op technische gebied en of iemand sat4all een warm hart toedraagt en ook zeer betrokken is bij de site/sat4all.com

Politieagenten is hier gewoon nodig, daar is geen twijfel over mogelijk, maar ik vind een gedegen kennisniveau en de wil en capaciteiten om die kennis te delen minimaal even belangrijk.

 

Om die reden zoek ik moderators die over technische kennis op een bepaald gebied beschikken, sat4all.com een warm hart toedragen en over voldoende tijd beschikken om dagelijks minimaal 15 minuten tijd (bij voorkeur meer) in één enkel forum te steken, waar ze leden helpen met problemen en het forumm netjes en overzichtelijk houden.

Een wekendje weg, vakantie of gewoon een paar dagen pauze zijn mogelijk. Er is dan altijd een ander die de taken overneemt.

 

Ik zoek dus nadrukkelijk geen leden die maar 1 x per week online zijn, nauwelijks posten en nauwelijks vragen beantwoorden. Die zijn er voldoende en daar is dan ook geen tekort aan.

Als je dergelijke leden als moderator gaat inzetten los je de problemen niet op.

 

Er zijn voldoende leden die wel als moderator in aanmerking zouden komen, maar zich niet aanmelden of geen moderator willen worden. Dat is bijzonder jammer want dat betekend dat dat sat4all.com uiteindelijk geen bestaansrecht meer heeft.

 

Het wordt ook door het zogenaamde chronisch gebrek aan tijd, steeds moeilijker dergelijke leden te overtuigen dat ze nodig zijn.

 

Uiteindelijk betekend dat toch een keer de doodsteek voor deze site en dat zou bijzonder jammer zijn.

 

Misschien moeten we die leden waarvan wij vinden dat ze geschikt zouden zijn als moderator een keer noemen in dit topic zodat ze zich wat meer aangemoedigd gaan voelen?

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik zoek dus nadrukkelijk geen leden die maar 1 x per week online zijn, nauwelijks posten en nauwelijks vragen beantwoorden. Die zijn er voldoende en daar is dan ook geen tekort aan.
Als je dergelijke leden als moderator gaat inzetten los je de problemen niet op.


Je zou versteld staan hoeveel kennis achter deze mensen schuil gaat want het is niet omdat zij weinig schrijven dat zij geen kennis hebben.
Trouwens is de taak van een Moderator om alles in goede banen te leiden en niet bepaald om steeds antwoorden of oplossingen aan te brengen , de bedoeling is dat leden dit onderling zelf doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: egypt
Je zou versteld staan hoeveel kennis achter deze mensen schuil gaat want het is niet omdat zij weinig schrijven dat zij geen kennis hebben.

Dan moet je mij toch eens uitleggen wat je aan iemand hebt die extreem veel kennis heeft, maar deze niet of nauwelijks met andere leden deelt?

Origineel bericht van: egypt
Trouwens is de taak van een Moderator om alles in goede banen te leiden en niet bepaald om steeds antwoorden of oplossingen aan te brengen , de bedoeling is dat leden dit onderling zelf doen.


Heb jij dan die maatstaven bepaald?

Ik heb daar dus een heel andere mening over. Ik wil niet alleen politieagentjes, maar moderators met een gezonde berg verstand (op een bepaald gebied) en de wil om die kennis te delen.

Daarnaast is ieder normaal lid dat zijn kennis met andere leden deelt natuurlijk prachtig en mooi meegenomen.

Met alle respect voor jou Egypt, maar een goed forum ontstaat niet uit leden die in bijna 5 jaar tijd slechts 150 berichten posten en al helemaal niet uit moderators die 1 bericht per week schrijven en dan ook alleen nog maar als corrigerende maatregel.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moeten we die leden waarvan wij vinden dat ze geschikt zouden zijn als moderator een keer noemen in dit topic zodat ze zich wat meer aangemoedigd gaan voelen?

 

 

Dit lijkt mij wel wat dan weten diegene het ook en kan er gereageerd worden daarop.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Begrijp helemaal hoe je het board graag wilt zien Michel.

Helaas en dat gaat ook mij aan mijn hart zijn de mensen die jij op het oog hebt er wel,maar geven zich er niet voor.

 

Ik gaf echter in mijn opzetje reeds aan dat je hier een heel goed en behulpzaam moderator team waar een ieder zuinig op moet zijn.

Om deze moderators met hun kennis en hulp wat meer tijds ruimte te geven op het gebied waar hun kennis ligt,kwam ik eigenlijk op het idee wat ik boven reeds schreef.

 

Er zijn hier gerust leden te vinden met heel goede wil en de tijd om dagelijks op het board te zijn,maar op technisch vlak over een globale kennis beschikken.

Deze leden kunnen wel een enorme kennis van nieuws,goede bijdrage aan off topic enz kunnen leveren en daarbij ondanks hun technische beperkingen een heleboel gezond verstand en menselijkheid aan de dag leggen.

 

Als je dan de werkdruk van het bestaand Moderator team wat kan verlichten houden ze ook langer plezier in het modereren is mijn idee.

 

 

 

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De lat ligt helemaal niet zo extreem hoog hoor.

 

Een nieuwe moderator hoeft maar één enkel forum te beheren.

 

Hij hoeft ook alleen v.w.b. zijn forum over redelijke kennis te beschikken en hij moet wel zeer actief zijn op dit board.

 

Dat valt allemaal best mee.

 

Er komen helaas nauwelijks aanmeldingen van leden met die papieren en de laatste die zich aangemeld heeft zag er tot mijn grote spijt op het laatste moment vanaf omdat hij bang is dat hij zich te veel aan leden zal gaan storen die steeds de regels overtreden en het (beleefd) corrigeren niet ziet zitten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Bigfoot
Wie had je in gedachten dan, en waarom?


Ik heb liever niet dat leden openbaar andere leden gaan voordragen want dan kunnen vervelende discusies ontstaan.

De enige mogelijkheid die ik zie is dat wij (het moderator team) leden gaan noemen die wij wel zien zitten.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is m.i. ook niet zo evident als je kijkt naar de lijst van forums waar moderators voor worden gevraagd.

 

Het zijn de volgende:

 

" Kathrein UFS-910/922

Rebox

VU+

Windows en zo...

Hardware (PC)

Webdesign

DVD, DIVX, (S)VCD, CD en SACD

GSM/Smartphone/VOIP/PDA"

 

Behoudens de eerste drie, gaat het om forums die eerder gericht zijn op kennis van informatica.

 

Ik denk dat dat één van de struikelblokken is, want dat is veel specifieker op iets gericht, dan een algemeen forum over CDS of de beginnersvragen, waar je die specifieke kennis niet moet hebben om niet alléén politie-agent te spelen, maar ook daadwerkelijk iets nuttigs bij te dragen.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel


Misschien moeten we die leden waarvan wij vinden dat ze geschikt zouden zijn als moderator een keer noemen in dit topic zodat ze zich wat meer aangemoedigd gaan voelen?

Mvg,

Michel



Is het niet beter om een aantal van die potentiele moderators persoonlijk te benaderen ?


Voor de rest sluit ik me bij de vorige spreker aan. Het gaat met name om forums die niet satellietgericht zijn of alleen voor 1 bepaald merk ontvanger.
Ik kan me voorstellen dat veel bezoekers die forums nooit bezoeken.





Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt me een klasse job als je van je eigen hobby ook een hobby voor anderen kunt maken.

de passie voor het satelliet gebeuren en de techniek in z'n algemeen en voor dat subforum specifiek welke je modereert

 

maar ieder heeft zo z'n opvatting en daar gaan de meningen ook wel vaker uiteen, wat betreft de intenties van leden als ook aangaande de waarde van de aangedragen suggestie en of oplossingen en kennis

 

-als hobby betekend dat iemand (de vraagsteller) het zal moeten leren, qua techniek bedienen en kennis vergaren over de techniek, zijn er genoeg handreikingen en tips met een direct resultaat voor de vraagsteller op dit forum te vinden

-als de vraagsteller echter enkel een oplossing wil, en wel standte pede, omdat het niet in zijn gebruikershandleiding voorkomt of hij deze nog nooit had doorgelezen worden sat4all forumleden en moderatoren gebruikt.

 

als de vraagsteller(s) zichzelf er niet van bewust is(zijn), dat het forum om het vergaren van kennis en het verder reiken daarvan gaat, met deelname aan het publiceren, dan ontstaan de meest wilde topics die qua inhoud alles en niets bestrijken, indien niet gemodereerd.

 

wat doet de doorsnee mens inzake een vraag betreffende satelliet ontvangst of ontvangers, > hij kijkt in het internet en middels wat zoek criteria vindt hij sat4all

"treft" dan menig antwoordt aan als "hits" en vuurt die vraag af op een gemeenschap van leden en moderatoren.

dat gaat vaak goed, echter deelnemen in een hobbyforum vereist nu eenmaal ook die deelname en eigen bijdrage van de vraagsteller.

 

en wat verwacht je van moderatoren en mede-forum-leden die principieel hun beste beentje voor zetten?

meer dan in het verleden verwacht men geen gezeur en concrete oplossingen EN indien opgelost meld men zich daarna nooit meer dus neemt niet deel aan het verder verzamelen van de kennis en het verstrekken daarvan.

 

of men heeft tijd en gelegenheid teveel opdat het debatteren een hobby op zich wordt, zonder de initiële doelstelling en inhoud om kennis te vergaren en/of te delen.

 

de moderator taak is dus absoluut bedoeld om alles wat gevraagd en geschreven wordt in goede, overzichtelijke en terug te vinden berichtgeving te sturen c.q. banen te leiden, MET de hulp van de leden zelf.

 

om dat alles in goede banen te leiden als moderator met de intentie dat derden zo'n forum leesbaar aantreffen is een zware taak maar niet onmogelijk.

 

in zoverre ben ik (als ex-sollicitant) niet bang om beleefd te blijven maar wel voor mijn vrijwillige, onbetaalde hulpverlening die gedurende ruim 9 jaar plaatsvond zonder toegevoegde stress te kunnen blijven voortzetten.

 

ciao

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de verspreiding van kennis of het bieden van deskundige hulp heb je geen mods nodig, dat doen de leden onderling al.

 

Het naleven van de regels of het toezien op goed fatsoen zou eigenlijk ook door "sociale controle" moeten kunnen gebeuren maar helaas gaat dat in de praktijk niet. Hoewel ik het op dat gebied de laatste tijd behoorlijk rustig vind.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Het naleven van de regels of het toezien op goed fatsoen zou eigenlijk ook door "sociale controle" moeten kunnen gebeuren maar helaas gaat dat in de praktijk niet. Hoewel ik het op dat gebied de laatste tijd behoorlijk rustig vind.


(Fatsoens)regels worden zeer goed nageleefd en de onderlinge controle gaat ook goed. De moderator waarschuwingsknop is ook een stukje controle die we de leden geven. Door erop te drukken worden we snel gewezen op iets wat "opvalt". In principe is een lid al een beetje moderator. Dit waarderen we zeer, maar het ontbreekt echter de tijd om iedereen terug te berichten dat we zijn/haar melding hebben bekeken en/of gemodereerd.

Het is een vast gegeven in de gehele maatschappij dat gemiddeld 2% uit de maat loopt. Kijken we naar de "ingrepen" dan ligt dat hier keurig beneden dat gemiddelde.

Kortom, kennisdelen en topics on topic houden is meer als 99% de moderatortaak. Af en toe iemand waarschuwen hoort erbij en dat geeft helemaal niks. Sfeerverziekers hebben we snel genoeg in de gaten en die zijn exit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit heb ik een keer een cursus gehad over hoe je iemand over kunt halen om zich in te zetten voor het goede doel.

Een punt daarbij is dat men zelfs meer dan vroeger bereid is om ergens tijd en moeite in te steken.

Alleen niet zoals vroeger iets doen en dan bijna voor het leven, maar juist gericht taak omschrijving en de tijd.

Misschien als je nu een persoon gericht benaderd en hem gelijk meedeelt dat wat er ook gebeurd hij dit maximaal een tijd zeg 1 jaar doet en er dan ook van af is, en niet meer dan zoveel uur per week kost zonder enige exstra verplichting.Dit kan iemand over de streep halen

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...