Ga naar inhoud


Dringend moderators gezocht!


rommelaar

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: clemens2
Ooit heb ik een keer een cursus gehad over hoe je iemand over kunt halen om zich in te zetten voor het goede doel.
Een punt daarbij is dat men zelfs meer dan vroeger bereid is om ergens tijd en moeite in te steken.
Alleen niet zoals vroeger iets doen en dan bijna voor het leven, maar juist gericht taak omschrijving en de tijd.
Misschien als je nu een persoon gericht benaderd en hem gelijk meedeelt dat wat er ook gebeurd hij dit maximaal een tijd zeg 1 jaar doet en er dan ook van af is, en niet meer dan zoveel uur per week kost zonder enige exstra verplichting.Dit kan iemand over de streep halen


Weet niet of dit nu de manier is om hier moderator te zijn.
Lees gerichte taak omschrijving.
Lijkt me toch wel leuk als je in je functie ook wat kan improviseren.
Ook het hoe lang en aantal uren in de week al vast zetten lijkt me ook een beetje robotachtig.
Maar misschien is dit op dit moment de juiste benadering,ik laat een ieder in zijn waarde.

Ik zie persoonlijk meer in wat Michel aandroeg,om met de moderator groep te kijken naar in hun ogen geschikte mensen en die te benaderen.Zij moeten met de personen werken,dus dan is het wel fijn als ze goed in de groep liggen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: rommelaar
Weet niet of dit nu de manier is om hier moderator te zijn.
Lees gerichte taak omschrijving.
Lijkt me toch wel leuk als je in je functie ook wat kan improviseren.
Ook het hoe lang en aantal uren in de week al vast zetten lijkt me ook een beetje robotachtig.
Maar misschien is dit op dit moment de juiste benadering,ik laat een ieder in zijn waarde.

Ik heb meerdere jaren op meerdere satellietboards gemodereerd en mijn ervaring is dat een "functieomschrijving" wat mij betreft niet nodig is. Mijn beeld van een moderator is simpel: aanwezig zijn, helpen en ingrijpen waar nodig. Je neemt wel als mod verantwoordelijkheid voor 1 of meerdere subfora, maar dat is m.i. alleen een "werklastverdeling".

Modereren zie ik als hobby en moet derhalve ook leuk zijn. Je moet het gewoon leuk vinden om net dat stapje verder te zetten dan een regulier lid. Ik neem aan dat niemand op moderatorschap zit te wachten als je primaire taak bestaat uit "politieagenten".
Modereren zie ik als een extra dimensie voor de hobby: je betrokkenheid wordt nog meer vergroot.
Alhoewel ik het een aardig idee vind om het huidige modteam zelf mensen te selecteren om te vragen als moderator, is het mooiste natuurlijk nog steeds als leden zichzelf aanbieden. Want dat toont echt dat je het wil!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik kan me voorstellen dat veel bezoekers die forums nooit bezoeken.

Zo ben ik er ook eentje die, nagenoeg gericht, in bepaalde forums (of is het fora) meekijkt en slechts af en toe een berichtje plaats of antwoord.
Juist die fora, zijn al ruim vertegenwoordigd met moderatoren.
(Een dagelijks bezoekje aan Sat4ALL is -denk ik- een soort dwangneurose blush )

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
Zo ben ik er ook eentje die, nagenoeg gericht, in bepaalde forums (of is het fora) meekijkt en slechts af en toe een berichtje plaats of antwoord.
Juist die fora, zijn al ruim vertegenwoordigd met moderatoren.
(Een dagelijks bezoekje aan Sat4ALL is -denk ik- een soort dwangneurose blush )


Je plaatst bijna een half bericht per dag sinds je lid bent. Je komt toch aardig in de buurt van een dwangneurose wink.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Helaas werkt het niet voor iedereen zo.

 

Aart44 heeft een paar dagen geleden ten onrechte een waarschuwing en een tijdelijke ban gekregen omdat een andere moderator zijn berichten had bewerkt en daarmee juist de goede inhoud verwijderde en er zelf inhoud, die volgens onze regels juist niet mag, in terug plaatste.

 

Dat bericht van Aart44 zag ik staan, dacht dat Aart dat zelf geschreven had omdat de moderator geen enkele aantekening gemaakt had en gaf hem daarvoor een tijdelijke ban, omdat dit dan tevens zijn derde waarschuwing was.

 

Die ban draaide ik vrijwel meteen terug, daar heeft Aart niets van gemerkt en ik stuurde hem meteen een PM om namens ons welgemeende excuses aan te bieden.

 

Daar kwam een paar dagen later (vandaag) pas antwoord op met het verzoek zijn account te verwijderen omdat hij het allemaal maar een kinderachtige bedoeling vind.

 

Ik vind dat persoonlijk vreselijk jammer. Aart was juist een van die leden die ik juist als moderator graag had zien toetreden tot het team.

 

Nu zijn we hem zelfs als lid kwijt en dat alles vanwege een verkeerde indruk die is ontstaan door een domme, maar geheel per ongeluk gemaakte fout.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou hier ook wel moderator willen worden heb heel veel tijd

daarom ben ik ook elke dag online.

 

Maar heb me in de goede jaren ooit eens aangemeld maar daar is nooit wat mee gedaan.

 

De Moderators die nu weg gelopen zijn weten dat wel!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf al twee fora die ik modereer en een derde er bij gaat mij teveel tijd kosten.

Bovendien denk ik dat ik misschien te streng zal zijn... laughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een optie om de mensen die het huidig moderator team graag zouden zien toetreden te polsen of zij er wat inzien om moderator te worden.

Of misschien een functie te creeren als aspirant moderator om zo het peil moderatoren voor de toekomst te kunnen waarborgen.

 

Jullie mogen gerust weten dat ik mijzelf heb aangeboden om mee te helpen als moderator. Alleen werd ik te licht bevonden. Waarom heb ik mij aangemeld??? Omdat ik graag een bijdrage zou leveren aan dit board. Ik kom hier nog steeds met veel plezier. En hoop dit in de toekomst ook nog steeds te kunnen doen. Daarom zijn de moderators ook belangrijk want zonder hen is er geen board. Aan de andere kant kun je wel moderatoren hebben maar als je geen leden hebt is er idem geen board. Dus kom mensen meld jezelf aan voor moderator............

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Helaas werkt het niet voor iedereen zo.

Aart44 heeft een paar dagen geleden ten onrechte een waarschuwing en een tijdelijke ban gekregen omdat een andere moderator zijn berichten had bewerkt en daarmee juist de goede inhoud verwijderde en er zelf inhoud, die volgens onze regels juist niet mag, in terug plaatste.

Dat bericht van Aart44 zag ik staan, dacht dat Aart dat zelf geschreven had omdat de moderator geen enkele aantekening gemaakt had en gaf hem daarvoor een tijdelijke ban, omdat dit dan tevens zijn derde waarschuwing was.

Die ban draaide ik vrijwel meteen terug, daar heeft Aart niets van gemerkt en ik stuurde hem meteen een PM om namens ons welgemeende excuses aan te bieden.

Daar kwam een paar dagen later (vandaag) pas antwoord op met het verzoek zijn account te verwijderen omdat hij het allemaal maar een kinderachtige bedoeling vind.

Ik vind dat persoonlijk vreselijk jammer. Aart was juist een van die leden die ik juist als moderator graag had zien toetreden tot het team.

Nu zijn we hem zelfs als lid kwijt en dat alles vanwege een verkeerde indruk die is ontstaan door een domme, maar geheel per ongeluk gemaakte fout.

Mvg,

Michel


Dan zou Aart dit lezende toch op zijn schreden terug moeten keren lijkt me.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allen,

 

Zie dus vanavond twee zeer gewaardeerde leden vertrekken Aart en Kimble, mocht een en ander met elkaar te maken hebben hoop ik dat ze er alsnog uitkomen....het zijn beide mensen die dit board maken tot wat het is en worden door denk de meeste mensen hier zeer gewaardeerd.

 

Groetjes.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat er eens overwogen moet worden, om de regels en stengheid hier op het forum eens te veranderen.

Ook gezien de actie en reactie op en van Aart

Want dit is niet gezond.

 

Al moet ik eerlijk zeggen, dat het de laatste tijd wel een verademing is om hier een berichtje te plaatsen, zonder met gekromde tenen te zitten, voor wat een reactie er weer zal komen op je bericht van de zogenaamde beterweters en meelopers.

En of je weer geen berichtje kreeg, om toch maar eens de regels door te lezen.

 

Oeps dat zal na mijn schrijven hier wel weer een kansje in zitten.

Maar ik hoop dat iedereen hier nu eens beschouwd zal worden als medemensen, en er eens een goede kretiek mag worden gegeven, zonder dat er een waarschuwing of ban wordt gegeven.

 

En politie agenten zijn echt niet nodig op een forum.

Alleen mensen met een goed gezond verstand en een een beetje mensen kennis.

 

De makelijkste manier, is om iemand te bannen, of een negatief bericht te plaatsen over iemand.

Maarja zo werkt dat niet in de maatschappij.

Ook op andere forums worden de rotte appels er op een andere manier uitgewerkt.

 

Misschien dat er eens door de admin van dit board eens anders moet worden gekeken naar de inhoud van de berichten dat de mensen plaatsen.

En dan de regels en eisen voor het modereren wat anders opstellen, en lager leggen.

Dan denk ik dat er veel mensen geschikt zouden zijn, en niet te licht zouden worden bevonden om hier een mod functie te hebben.

 

Niet dat ik me nou voor deze baan hier aan wil melden, want ik heb het al te druk met andere dingen.

Maar dit is een opelijke mening van mij, en ik hoop dat die hier mag blijven staan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zie het al weer. We hebben een nieuwe moderator die ons gaat laten zien hoe het wel moet.

 

Wanneer ga je aan de slag?

 

Ik kan namelijk niet wachten om me eens een tijdje met andere zaken bezig te houden.

 

Je mag al mijn forums direct overnemen om mij te laten zien hoe je zonder handhaven van de regels een leefbaar forum kunt behouden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht wel dat er een soort van reactie zou komen. smile

 

En het schijnt nog steeds moeilijk om een reactie te lezen.

 

Ik schijf dus niet dat er geen forum regels moeten zijn, die moeten er zeker zijn.

 

Maar je kunt op 2 manieren die regels inteprederen en aanhouden.

Net zoals een politie agent, de wet hanteerd.

 

Je hebt van die agentjes, die willen snel promotie maken, en die schrijven meteen een bon uit als je 2 km te hard hebt gereden.

Andere verstandige agenten, die geven je een advies om toch de volgende keer 2 km langzamer te rijden.

 

En zoals eerder gezegd, soliciteer ik hier beslist niet naar een job als mod.

 

Maar wind je niet zo op Michel.

En als je het niet meer aankunt, laat het dan aan iemand anders over.

 

Ik kan me nog herrinneren, dat je zo een rustige jongen was, toen ik mijn d2mac ontvangertje bij je kocht.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pearlpeter
Ik dacht wel dat er een soort van reactie zou komen. smile

En het schijnt nog steeds moeilijk om een reactie te lezen.

Ik schijf dus niet dat er geen forum regels moeten zijn, die moeten er zeker zijn.

Maar je kunt op 2 manieren die regels inteprederen en aanhouden.
Net zoals een politie agent, de wet hanteerd.

Je hebt van die agentjes, die willen snel promotie maken, en die schrijven meteen een bon uit als je 2 km te hard hebt gereden.
Andere verstandige agenten, die geven je een advies om toch de volgende keer 2 km langzamer te rijden.

En zoals eerder gezegd, soliciteer ik hier beslist niet naar een job als mod.

Maar wind je niet zo op Michel.
En als je het niet meer aankunt, laat het dan aan iemand anders over.

Ik kan me nog herrinneren, dat je zo een rustige jongen was, toen ik mijn d2mac ontvangertje bij je kocht.


Ik heb vrij lang gemod en weet dat je altijd dit soort reacties krijgt. Dit komt doordat men alleen maar de 'dramatische' verhalen hoort, ziet en leest. Dit komt doordat de mensen wie hard worden aangepakt, omdat dit bij sommige nu eenmaal nodig is, met zo een plaat voor de kop lopen dat ze na aangepakt te zijn geweest ook nog eens hun gal komen spuwen omdat ze zo erg geloven in hun recht te staan.

Dit komt omdat mensen nu eenmaal allemaal geloven dat ze god zijn, en vooral de mensen waarvoor juist de regels nodig zijn, en dus niet kunnen toegeven dat ze fout zijn anders stort de hele utopia van hun zelf illusie in.

Wat betreft je 'omgang met regels' heb je helemaal gelijk. Je kan gaan zeuren en zeiken om elk regeltje tot op het bot na te leven, of je kan op een wat begripvollere manier omgaan met de regels en de mensen.

Dit gebeurt hier ook anders was ik er allang niet meer geweest. Ik heb ook een paar waarschuwingen/correcties gehad. En ik zit op 3 of 4 en tot op heden moet ik nog een ban ontvangen. Het waren kleine overtredingen zoals iets posten in een verkeerd forum of een titel niet helemaal goed voorzien van beschrijving en een keer iets met lan sharing.

Weet je wat het verschil is, Moderators hebben alle actieve leden en de andere moderators wie hun constant op de vingers kijken en corrigeren daar waar er ook maar een hint van een fout is. Leden hebben een paar mods wie hun corrigeren. Dus geloof mij maar, een mod maakt geen fouten en wanneer dit wel een keertje gebeurt staan er gelijk 50 man klaar en moord en brand te schreeuwen.

Mensen moeten niet zo moeijlijk doen over niets of omdat een keer iemand een fout maakt. Het is altijd makkelijk om te roepen hoe het moet als je zelf te beroerd bent iets eraan te proberen te doen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Andere verstandige agenten, die geven je een advies om toch de volgende keer 2 km langzamer te rijden.

 

En de persoon die ze aangehouden hebben denkt de volgende keer dat hij 3 kmh te hard kan rijden.

 

Citaat:
Maar je kunt op 2 manieren die regels inteprederen en aanhouden.

Net zoals een politie agent, de wet hanteerd.

 

Tuurlijk kan dat. Daarom heeft de politie nu ook geen gezag meer en moeten ze uitkijken dat ze zelf geen slachtoffer worden.

 

Citaat:
En dan de regels en eisen voor het modereren wat anders opstellen, en lager leggen.

 

Oke.. dan zetten we bijv. de reclame regel eens uit en kijken wat er gebeurt.

Op dat moment zijn de grootgrutters niet eens de grootste boosdoeners.

We weten allemaal dat er ook leden zijn met een satelliet shop.

Zou dat lid je nu on-afhankelijk helpen of zou hij je proberen te lokken naar een eigen "aanbieding" of webwinkel?

We willen toch niet naar een hobbyboard vol met reclame of eigen belangen?

 

Dit is een groot board waar max 15 vrijwilligers (helaas zijn het nu een stuk minder) zo'n 25.000 leden in het gareel moeten houden.

Met 100 leden zou je als moderator makkelijk alle berichten kunnen lezen en modderen. Zelfs als je eens een slechte dag hebt.

Met 25.000 leden wordt dat nogal een onmogelijke zaak en er zullen dan ook spaanders vallen. Je doet als hobby moderator je best en probeert zowel het board en de leden tevreden te stellen.

 

De meeste leden weten hoe ze zich moeten gedragen maar die zal je ook niet snel (openbaar) horen als ze eens een keer een waarschuwing krijgen. Is hij het niet eens met een waarschuwing dan valt daar best over te praten zolang het maar een volwassen communicatie is.

En logischerwijs maken wij als moderators ook fouten. Een goed voorbeeld is Aart44 (waarvan ik hoop dat hij zich bedenkt en terug komt).

Als we een fout maken bij juist dit soort leden blijft dat niet onberoerd onder de mods. Want dat soort leden maken het board ook samen met de mods.

Wij als moderators moeten vriendelijk blijven maar moeten wel alle ziektes van de wereld accepteren.

 

 

Ik heb ook wel eens in het verleden een permanente ban gegeven die niet terecht was. Maar in dezelfde dag heb ik ook moeten ingrijpen in een topic wat wel terecht was en werd toen met de tyfus bedreigd.

Sterker nog, ik ben in het verleden op verschillende boards ook al eens bedreigt met fysiek geweld door een lid met 15 postings. En dat voor de hobby frown

 

Dat gaat je niet in de koude kleren zitten en dan is elke overtreding een aanval. Niet goed maar we zijn ook mensen. En dan kan je je onterechte ban niet meer terug draaien.

En dan wordt je afgeslacht want je wordt afgerekent op je slechte akties en niet je goeie.

 

In een ideale wereld zijn er geen regels nodig. Maar in een ideale wereld zijn er ook geen mensen die denken dat ze anoniem mogen doen wat ze willen.

En dan worden ook geen ambulance broeders of omaatje in elkaar geslagen en berooft.

 

We hebben op s4a een standaard waarschuwings systeem die we moeten gebruiken. Die kunnen we als mod persoonlijk aanpassen en dat doen we ook vaak. Maar we moeten het systeem gebruiken om de geschiedenis van een lid te kunnen zien.

En we hebben niet altijd de tijd of zin om de waarschuwing wat vriendelijker te maken. Kost tijd en we hebben op dat moment nog een berg berichten te lezen.

 

En als moderators controleren we onder elkaar ook of we niet een steekje hebben laten vallen.

Dan krijg je als mod net zo goed de regels onder de neus geduwt. We krijgen vaker de regels onder onze neus dan jullie.

Ikzelf probeer altijd om een balans te vinden tussen de s4a regels en mijn eigen gevoel. Maar dat doen alle mods hier denk ik net zoals de ex-mods die dat geprobeerd hebben.

 

En wij als moderatoren beheren een paar forums. De administrator krijgt ALLE shit over zich heen. Ook de fouten die wij maken smile

Hij moet zich verweren tegen de fouten die wij maken, hij krijgt de moderators regelmatig op zijn dak, beginners die menen dat ze alles mogen en hij moet ook nog eens zorgen dat het allemaal gratis voor jullie blijft.

 

We kunnen makkelijk de regels soepeler maken als we met z'n alle afspreken dat nieuwe leden (de "oude garde" gedraagt zich doorgaans wel) zich aan de "normen en waarden" houden waar je met respect met elkaar omgaat OF dat we allemaal gaan betalen voor dit board zodat we genoeg geld in kas hebben om het board draaiende te houden en een goede advokaat kunnen betalen om de providers en rechtzaken van ons af te houden.

Willen we dat niet dan blijft het een koord dans act waar wel eens spaanders vallen.

 

En er zullen genoeg leden zijn die denken "dat doe je jezelf toch aan?" en dat klopt. Maar wel voor jullie en dat wordt wel eens vergeten.

 

Maar we zoeken nog masochisten...ehh, moderatoren die het nog voor de hobby doen.

Het is niet alleen maar kommer en kwel,elke keer dat je de ledenteller omhoog ziet gaan of als er eens keer een leuke PM tussen je dreigmail zit weet je dat je toch iets goed doet.Want daar heb jij aan meegewerkt smile

 

En uit ervaring kan ik zeggen dat een leuke PM meer weegt dan zo'n ... PMetje. Verhouding 10 op 1 ongeveer smile

 

Er zijn leuke en minder leuke dingen aan het modereren en tot nu toe (zij het met upps en downs) weegt het leuke voor mij meer dan het minder leuke.

 

Wil je een echte uitdaging ? Hou je ervan om tegen de draad in te gaan? Heb je een olifantenhuid?

Dan zou ik deze multipli-choice invullen:

 

--geschikt

 

--ongeschikt

 

Ik zou voor geschikt kiezen.

Waarom?? weet niet,HET heeft toch iets smile

 

 

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...