Ga naar inhoud


[Autoalarm] Handzender DEFA autoalarm functioneert slecht


Jürgen

Aanbevolen berichten

2007 is in mijn auto een DEFA autoalarm ingebouwd waarbij 2 handzenders zijn meegeleverd.

De knopbediening om het alarm aan of uit te zetten functioneerde op één van beide handzenders de laatste tijd steeds slechter waarbij ik m.n. op de knop voor het uitzetten tig keer moest drukken voordat het alarm uitging.

De eerste gedachte was natuurlijk dat de knoopcel bijna leeg was maar vervanging daarvan leverde geen beter resultaat op.

 

Ik veronderstel dat de kleine schakelaartjes op de printplaat (zie bijlage) vuil zijn of iets dergelijks.

Uiteraard kan ik een nieuwe handzender kopen voor € 69,= plus € 35,= programmeren maar eigenlijk zou ik eerst nog willen weten of iemand nog een goede tip heeft om de schakelaar weer wat leven in te blazen.

 

post-21534-1318261382,068_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn de schakelaars open ? Dan misschien inspuiten met een kontact spray voor electronica! Zijn de printbanen nog heel ??

Zijn de pootjes nog goed doorgesoldeerd?? (losgegaan door drukken )

 

ger

Homecast hs 9000 cicd pvr 500gb -Triax 78-4x Lnb twin -2x Diseq -Astra 1-Astra 23-Astra 28-Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is open? Ik kan er in elk geval niet inkijken, het is een plastic basis met daaroverheen een metalen mantel zoals afgebeeld.

Zoals ik het kan beoordelen zijn de printbanen heel en de soldeerpootjes zitten vast.

 

Aan gebruik van contactspray had ikzelf ook al gedacht maar buiten het feit of de spray wel binnen de schakelaars door kan dringen vraag ik me af of de spray niet meer schade kan aanrichten dan verhelpen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jürgen, gewoon contactspray proberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast grûnn@1969

Zijn natuurlijk maakcontacten. Handzender zou anders stroom verbruiken.

Sluit de batterij even aan en overbrug de pulsdrukker. Je zal zien dat hij dan weer werkt.

Contactspray zal wellicht het vuil oplossen maar niet verwijderen. Het zijn geen sleepcontacten zoals een schakelaar waar het wel functioneel is.

Koop voor een paar euro nieuwe pulsdrukkers. Beetje electronica-winkel heeft ze gewoon liggen en anders kan je ze daar bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
Ik zou er gewoon een paar nieuwe schakelaartjes op solderen.
Dan weet je tenminste dat het blijft werken.

Ik denk dat dit wel het beste advies is en het kopen van deze pulsdrukkers zal ook wel geen probleem zijn alhoewel dit dan wel exact dezelfde afmetingen moeten zijn.
Echter gelet op de kleine afmetingen van deze componenten durf ik deze toch niet los te solderen.
Ik ben bang dat ik dan meer verziek dan herstel.

Morgen zal ik eerst even een van de schakelaars doorverbinden om uit te sluiten dat het eventueel toch nog wel ergens anders aan ligt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...