Ga naar inhoud


[snelheid] Telfort 20 mb en KPN 16 mb


Oldereast

Aanbevolen berichten

Ik heb (nog steeds) telfort 20 mb internet wat in werkelijk maar 8 is. Als ik echter de postcode check doe voor kpn (internet + bellen) 16 mb blijkt dat men dat bij mij wel kan leveren. Waarom kan kpn wel 16 mb leveren terwijl telfort mij maar 8 aanbiedt in plaats van de beloofde 20 mb? Feit is ook nog dat telfort eigendom is van kpn.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hier ook grote problemen met online 20mb haal er maar 8mb en de lijn flikkert er om de zoveel tijd uit.al tig x gebeld u moet het modem er aan laten dan kunnen we zien wat er gebeurt en waarom allemaal slap gelul.adsl is kritisch ik wou wel over stappen naar vdsl van online dat kan ook niet wand dat is nog kritischer tot 1.3 km van de cenrale is de verbinding goed.ik ben om ik ga terug naar de kabel voor mij geen adsl of wat ever meer.daar mee komt aan de sat hobby ook een einde jammer maar helaas.doe er je voordeel mee.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Daar heb ik nou ook last van !

Ik woon in een nieuwbouw wijk met duizenden woningen,

maar een beetje fatsoenlijk ADSL aanbieden kan niet.

 

Anno 2010 kan een beetje modern gezin het niet redden met 3mb down en 0.4mb up.

Meer kan op mijn adres niet worden aangeboden.

Noodgedwongen moet overstappen naar de Kabel maffia (ziggo).

 

Maarja Ziggo kan alleen Internet leveren als je ook analoge TV afneemt (? !! wtf, hallo, is dat geen kopppelverkoop)

Analoge tv kost alleen al 16 euro per maand..... mad

 

Ik ga even tot 10 tellen.... wink

 

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ben je bij ADSL nu eenmaal afhankelijk van een aantal factoren o.a. :

 

*Afstand tot de centrale

*Kwaliteit van de koper kabel.

*Aantal abonnees (Overspraak heeft invloed op je uiteindelijke snelheid).

*Kwaliteit van je modem.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het mij om gaat is dat telfort 20 mb aanbiedt terwijl er maar 8 geleverd wordt omdat de centrale niet geschikt zou zijn voor 20 mb. Kpn kan wel 16 mb leveren en garandeert dat ook. Mijn modem staat ook keurig op 8 mb. Van trage verbindingen heb ik geen last. Tijdens een grabit download blijft het downloadspeed lijntje helemaal vlak.

 

Maakt kpn soms gebruik van andere servers die wel die snelheid aankunnen? Ik kan de helpdesk wel bellen maar ik hoop hier het antwoord te krijgen smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telfort gebruikt eigen apparatuur in de centrale. Overigens biedt Telfort tot 20 Mbit net zoals alle anderen de hoogste waarden nooit kunnen garanderen omdat dat te veel afhankelijk is van de omstandigheden.

 

Dit 16 Mbit van KPN kan ook (veel) lager uitvallen in de praktijk.

 

Ik had vroeger de omgekeerde situatie. Zat altijd bij KPN en die konden mij niet hoger krijgen dan 10 Mbit en zelfs dat was niet helemaal stabiel. Overgestapt op Telfort (kostte minder dan de helft) en zit nu op 13 Mbit.... met een strakke lijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Line attenuation : 43 dB   Lijnverzwakking: deze is recht evenredig met de afstand tot de centrale, hoe lager hoe beter. Foute installatie van splitters, probleem in de bekabeling enz zal de verzwakking verhogen. Mag maximaal 60 dB zijn. Als vuistregeltje geldt trouwens (wanneer er geen probleem met de bekabeling is!):      < 1 km van centrale : 10 dB    1 - 2 km : 20 dB    2 - 3 km: 30 dB    3 - 4 km: 40 dB    4 - 5 km: 50 dB    5 - 6 km: 60 dB


maar apparatuur is van de line-provider

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mauspartyhouse

winwiz,
Hoe moet ik dat zien ?
Heeft Telfort dan in elke wijkcentrale eigen apparatuur ?

Want (voor zover ik begrepen heb) is de afstand van je huis naar de wijkcentrale de belangrijkste factor inzake je snelheid.



Volgens mijn info wel. Voor zover ik weet gebruiken ze het babyxl netwerk van tiscali, dus eigen spullen. Afstand is 1 van de factoren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk hetzelfde op mijn adres. KPN die wel 16 MB bied en de andere providers niet. Volgens mij zet KPN in dat geval apparatuur in de wijkkasten in die ze daar voor VDSL hebben geplaatst. Omdat Telfort zijn eigen netwerk heeft (zoals hiervoor al vermeld) komen die lager uit. Ik heb hier ruim 6 MB via Telfort terwijl KPN tot iets van 12 of 16 gaat maar daar hangt wel een fors prijskaartje aan. Voorlopig blijft het hier in huis dus beperkt tot 6 MB maar dan wel inclusief onbeperkt bellen voor alles bij elkaar nog geen 20 euro! (Ex compuserve).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit laatste zou heel goed kunnen. Hier en daar wordt het spul opgewaardeerd naar VDSL dan kun je hogere snelheden behalen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trap niet in KPN. Had hiervoor ook telfort en wilde ook graag de 20 mb hebben.

 

Nou alles was mogelijk maar kom maar uit op 12 mb en dan ook nu regelmatig dat modem opnieuw opstart.

 

Dan bel je de "helpdesk"en die geven dan aan dat als er niet meer dan 10 onderbrekingen per dag zijn ,dat er geen storing is.

 

 

 

 

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...