Ga naar inhoud


Draadloze omheining voor honden


Thomas2000

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag allemaal,

 

Wij hebben hier 2 honden en die graag op pad gaan. Nu hebben mn buren daar bezwaar tegen (das begrijpelijk, en ik wil ook niet dat mijn honden daar komen).

 

Nu heb je van die kastjes met een halsband van Pet Safe. Die hebben een bereik van zon 27 meter, en zodra de hond buiten bereik komt word hij/zij gecorrigeerd. Nu spreekt mij dat enorm aan, maar mag die 27 meter ook wel 200 meter zijn. Alleen kan ik nergens kastjes vinden die zo ver komen. Weet iemand of dat bestaat?

 

P.s. Let wel op met evt commerciele links.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb 2 jaar geleden voor mijn dochter ook al eens gezocht naar een grotere draadloze omheining maar niet gevonden.

Het maximale wat ik kon vinden was een diameter van 55m en dat was onvoldoende.

Later kwam ik achter dat je ook 2 systemen aan elkaar kon koppelen zodat het totale oppervlak groter wordt.

De hond(en) kan dan gewoon door de overlappende zones lopen dus dan in elk geval al snel 110m ter beschikking.

Gelet op de nogal hoge prijs (2x de aankoopprijs) zou dit waarschijnlijk toch ook niet in aanmerking zijn gekomen.

 

Uiteraard kun je met losse in te graven draad een veel groter bereik bestrijken maar dat weet je natuurlijk ook wel.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Daarom schreef ik ook al heb er zelf geen ervaring mee.

Omdat ook geen voorstander ben van correctie banden.

 

Zou zelf eerder een hekwerk rondom het erf plaatsen.

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat dit ook wel een goede op lossing is

 

Er wordt eenvoudigweg een draad (geïsoleerd) op het te beschermen oppervlak gelegd of om het stuk grond heen als ringleiding. De draad kan in de grond (tot ca. 10 cm), op de grond of aan een afrastering bevestigd worden. Het is ook mogelijk de draad onder de bestrating te leggen. De hond krijgt een band met de ontvanger om de hals bevestigd. Wanneer de hond de draad nadert, begint de ontvanger te piepen, loopt de hond door dan krijgt deze een bestraffende correctie of alleen piepen. De ontvanger werkt op batterijen.

 

Tot 1500 meter omheining (± 10 Ha,

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben het thuis met een schrikdraadje op ongeveer 30 cm hoogte. Als ze daar 1 keer met de neus tegenaan gelopen zijn dan kun je daarna de spanning eraf halen ze komen nog niet eens meer bij het draadje.

Wil je draadloos? Het is vrij prijzig en wat ik bezwaarlijk vindt is dat je hond niet kan zien waar de grens loopt. Ja hij krijgt een piepje........maar waar moet hij heen???? Dat kan hij niet zien.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom

Tot 1500 meter omheining (± 10 Ha,


Deze uitvoering kan zelf tot 2.500m maar dat is d.m.v. een draadlus in de grond maar TS heeft het over draadloos en dat is er naar mijn mening niet in afstanden van circa 200m en meer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
Wij hebben het thuis met een schrikdraadje op ongeveer 30 cm hoogte. Als ze daar 1 keer met de neus tegenaan gelopen zijn dan kun je daarna de spanning eraf halen ze komen nog niet eens meer bij het draadje.
Wil je draadloos? Het is vrij prijzig en wat ik bezwaarlijk vindt is dat je hond niet kan zien waar de grens loopt. Ja hij krijgt een piepje........maar waar moet hij heen???? Dat kan hij niet zien.


Zie je hier in de buurt ook veel, als ze een keer een lel gehad hebben is gewoon een zelfde draad op de toegangsweg leggen al voldoende.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ligt hierachter een groot terrein waar ze van mij mogen lopen. Echter moeten ze op mijn grondgebied blijven.

 

Een draad inspitten is geen optie. Dat is teveel werk en de grond word bewerkt dus blijft de draad nooit heel.

 

Schrikdraadje, zelfde als draad inspitten, grond word bewerkt en dus staan die draadjes altijd in de weg.

 

In principe is enkel het bereik vergroten van zon kastje al ruim voldoende. Als ze 200 meter bereik hebben kunnen ze zichzelf uitlaten. Nu hebben ze het jagen ontdekt en vliegen ze door elke sloot heen als ze een haas opmerken.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg aanlijnen. Nu is het een konijn, straks een schaap en morgen het nichtje van de buren.

 

Honden hebben correctie nodig van een dominanter exemplaar. In dit geval jij dus. Als je geen zin hebt om dat te leveren begrijp je niets van honden en moet je geen honden nemen.

 

Ik heb gezegd!

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draadje zetten is echt supersnel gebeurd wij hebben speciale paaltjes deze prik je zo in de grond en er zitten speciaal sleuven in voor de draad. En is de draad kapot dan kun je hem zo aan elkaar knopen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal prutswerk. Dieronvriendelijk en een beetje hond trekt zich er niets van aan. Gewoon een 2 meter hoog hek om het hele terrein. Bij onze 12 windhonden werkt dat perfect :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
gatver
dat kan ik nu niet dierenvriendelijk vinden
het beest leren dat de grens (virtueel) bestaat dat is de kunst
om dat beest nu zomaar die band om de nek te geven...?
ciao


juergen heeft er anders voor zijn dochter naar gezocht, het is ook mensonvriendelijk smile

Maar ik begrijp het echter wel, we verhuizen binnenkort naar een mooie open tuin, en om dan gelijk een flinke schutting er om heen te zetten. Andere buurman heeft het ook en daar waren de meeste bewoners niet positief over. staat ook heel onvriendelijk. Dan is zo halsband system misschien een uitkomst. Het beessie leert het snel genoeg.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Ik zeg aanlijnen. Nu is het een konijn, straks een schaap en morgen het nichtje van de buren.

Honden hebben correctie nodig van een dominanter exemplaar. In dit geval jij dus. Als je geen zin hebt om dat te leveren begrijp je niets van honden en moet je geen honden nemen.

Ik heb gezegd!


Tis op advies van mn dierenarts. De honden lopen hier al sinds jaar en dag los. Sinds ik er een jonge geholpen reu bij heb gaan ze uit hun eigen soms zomaar er op uit. Toen heb ik de dierenarts gekontakteerd en die zei dat de enige goede oplossing een band met zender is.

Andere oplossing is niet meer los op het terrein laten lopen maar dat wil ik ze niet ontnemen.

Ze gaan overigens prima met kinderen om. Het gaat gewoon om hun jacht instinct, dat krijg je er niet uit.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...