Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software RE8000/9000, versie 52


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: remo
Ik zie net bij de info over de update punt 27 freeze frame
21:53 opgelost.
Dit was ook al opgelost in versie 44.
Wat moet ik nu met zo`n lijst :D
Maar wij gaan hem proberen en zien wel weer.

Oorspronkelijk stond de txt van de 44 er nog, nu staat wel de goede txt erbij.
Origineel bericht van: wolkje
Het valt me op dat er nog weinig reacties zijn op de nieuwe firmware. Het lijkt erop alsof vele onder ons even wachten wat de ervaringen van anderen zijn.

Er is een nieuwe thread gestart met bugs etc. Maar ik kan je vertellen dat hij prima werkt. Geen problemen!
Origineel bericht van: MACKerMD
Leuk.. eindelijk mozaiek.. zoals op de folder meer als een jaar geleden stond.
Nu, inderdaad de vraag, hoe goed te configureren, ivm bijv maar 1 LNB, zenders per transponder, etc.

Kijk even bij het onderwerp thread, daar staat vermeldt hoe het werkt

H
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Jürgen
De nieuwe versie staat op de RE-9000 en na het installeren, uitvoeren van de door Rebox geadviseerde Fabrieksreset, uitvoeren van de FastScan HD optie, eigen zenderlijst ingeladen en de ontvanger via de knop aan de achterkant enkele tellen spanningsvrij gemaakt functioneert alles zoals voorheen dus geen verrassingen.


Niet vergeten om de LOKALE ZENDERLIJST weer op [uit] te zetten!
En als je je eigen zenderlijst weer wilt installeren, kopieer hem dan net voor je de nieuwe software erop zet, dan neem je ook alle geplande opnames mee en kun je die weer terugzetten.
Voor mensen met Usuals: eerst de Usuals instellingen opnieuw instellen anders heb je kans dat je geen ontvangst heb om te scannen, en dan blijft hij scannen sleep.
H
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre

Niet vergeten om de LOKALE ZENDERLIJST weer op [uit] te zetten!

Zeker een aanrader, voordat je het weet zit je de gehele avond te rommelen
Mochten mensen er nog iets aan hebben, ik voer altijd een extra stap uit als ik een upgrade doe:
- Plaats je zenderlijst op je USB stick (of gebruik de laatste versie van Polaredit en gebruik de FTP opties)
- Doe de firmware upgrade
- Voer een fabrieksreset uit en voer de fastscan uit.
- Zet de decoder eventjes aan en uit met de knop
- Stel je algemene settings op de decoder weer in.
- Doe een Reset Service Data; dan is de zenderlijst gewist
- plaats dan je eigen zenderlijst terug
- Na de algemene herstart, zet de optie "Lokale Zenderlijst" uit, als je een eigen settingslijst gebruikt. Gebruik je een CD fastscan lijst, dan hoeft dit niet.
- Zet de decoder uit voor minimaal een seconde of 30 (wilt wel eens helpen tegen de servicefouten en gecodeerde zendermeldingen te voorkomen aan het begin)
- .. en dan spelen smile

Verder lijkt de V52 versie in de eerste oogopslag stabiel te werken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje
Het valt me op dat er nog weinig reacties zijn op de nieuwe firmware. Het lijkt erop alsof vele onder ons even wachten wat de ervaringen van anderen zijn.
Ik zelf wacht in ieder geval ook maar eens af. De rebox loopt heel goed nu. Soms gaat er wel eens wat mis, maar over het geheel genomen werkt ie prima met versie 44.



Versie 44 werkte perfect bij me, en deze nieuwste versie ook.
Nog geen problemen tegen gekomen.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze versie werkt bij mij prima. Helaas nog geen verbetering in de ontvangst van Eurosport HD en History HD. Verder is het prettig dat opnames terugkijken nu weer altijd in sync is.

 

Momenteel gebruik ik een externe disk op m'n rebox. Als dit een poosje goed gaat zonder vastlopers en gemiste opnames, ga ik de harddisk (samsung) vervangen voor een wd green.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt denk ik omdat er niet veel is veranderd. Op de site van rebox gaf men, volgens mij, een hele lijst met verbeteringen aan, die hoorden echter bij versie 44. Later is dit gewijzigd. Voor 52 alleen lipsync, multi picture en nas-probleem opgelost. Beetje verwarrend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Niet vergeten om de LOKALE ZENDERLIJST weer op [uit] te zetten!


Misschien nog een kleine nuancering aanbrengen en een aanvulling toevoegen.

Het is 'Lokaal zendernummer' uitzetten in de Zenderlijst Optie.
Er zijn altijd weer nieuwe gebruikers die dan roepen dat zij geen LOKALE ZENDERLIJST kunnen uitzetten.

Wat mij ook opviel is het feit dat na de Fabrieksreset en de daaropvolgende FastScan ook nog de volgende wijzigingen in de Schotelantenne instellingen kunnen optreden die dan ook nog al naar gelang dat van toepassing is nog aangepast moeten worden:

- DiSEqC switch instellingen kunnen zijn gewijzigd

- Tuner instelling staat weer op 'Doorlus' en moet naar 'Gescheiden' voor zo ver van toepassing.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Komt denk ik omdat er niet veel is veranderd. Op de site van rebox gaf men, volgens mij, een hele lijst met verbeteringen aan, die hoorden echter bij versie 44. Later is dit gewijzigd. Voor 52 alleen lipsync, multi picture en nas-probleem opgelost. Beetje verwarrend allemaal.


Dat klopt en volgens mij is de onderstaande van Octagon afkomstige fixlist de enige juiste dus meer is er dan ook niet gewijzigd.

Changes :


- Div. bugs fix. (Stability)
- Cutting Network Connnection when Set reboot fix.
- MultiPicture Function add. (Mosaic)
--> Blue Button
--> PS : This function will upgrade soon !
- Lyp Sink issue when recorded TS file playback fix.
- TimeShift Function improved
- Norway language add.
- System timer .. relate rec play fix.
- Online Firmware upgrade Server changed :
--> octagon-germany.de
--> Menu - Installation - Netzwork Setting
--> Firmware upgrade Server
--> Temp Disk save to HDD
- SAT + TP Database upgrade

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geconstateert dat er nog wel es een beetje ghosting optreed bij de HD zenders.

 

Nog altijd de audio-gaps (miniscule audiodrops) in vooral CDS zenders. De meeste zullen dit niet zo 1-2-3 horen, maar ik maak muziek en als je een 'constant' geluid hoort, bijvoorbeeld violen of applaus, dan hoor je 't het duidelijkst dat er om de 10-20seconden een hele kleine 'gap' optreed. Alsof de box de coderingssleutel ook wil decoden.

 

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
Nog altijd de audio-gaps (miniscule audiodrops) in vooral CDS zenders. De meeste zullen dit niet zo 1-2-3 horen, maar ik maak muziek en als je een 'constant' geluid hoort, bijvoorbeeld violen of applaus, dan hoor je 't het duidelijkst dat er om de 10-20seconden een hele kleine 'gap' optreed. Alsof de box de coderingssleutel ook wil decoden.

Daar heb ik dus ook last van. Ben benieuwd wat jou opstelling is: ik heb twee kaarten (CD & TVV). Ik heb er ook last van als ik TimeShift uitzet. Ik heb een doorgeluste tuner1-2.
Het lijkt soms erger te worden naarmate de uitzending langer duurt. Bizonder irritant.
H
Link naar reactie
Delen op andere sites

RE-8000, externe USB hdd eraan gekoppelt.

 

Het wordt meestal erger na een opname, of na afspelen van een opname; alsof er een buffer volloopt en niet leegloopt.

 

Als je die gaps al had en je begint aan een nieuwe opname, hoor je het 2x zo vaak.

 

Sidenote: de opnames zelf, zijn bij afspelen prima. Geen gap te horen dan.

 

1 interne cardreader in use net CDS kaartje. (2e interne cardreader nog altijd niet 'los'). Geen CI in gebruik.

 

Timeshift uit.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Power Off blijft het apparaat op WAIT OFF staan en gaat niet helemaal uit. Na een hard reset werkt het daarna eenmaal goed, volgende keer blijft het apparaat weer op WAIT OFF staan. Heeft niemand hier verder last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vraag heb je 2 dagen geleden ook al in deze thread gesteld.

 

Geef eens wat meer informatie dan is de kans groter dat je ook een antwoord krijgt.

 

Heb je dit probleem pas sinds dat je de nieuwe versie gebruikt?

Zo ja, heb je dit probleem dan onmiddellijk na het installeren ondervonden of na een bepaalde instelling.

 

Gebruik je de normale of de 'diepe' Stand-by'?

 

Heb je de nieuwe software al eens opnieuw geïnstalleerd?

 

Heb je de vorige versie software nog eens installeert om te controleren of daarbij hetzelfde probleem aanwezig is?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist ook de nieuwe versie (.52) geïnstalleerd.

smile De eerste indrukken zijn goed. smile

 

Eurosport HD en History HD werken ook (had ik zowiezo geen problemen mee).

Het matrix scherm werkt ook. Waar ik al bang voor was, mijn vrouw vind dit wél een leuke optie (zij zapt graag laugh ).

Ik sluit mij wel aan bij de wens [W] om de EPG op de achtergrond bij te werken en bij het uitzetten van de ontvanger deze info te bewaren.

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...