Ga naar inhoud


Een Ipad kloon, is dat wat?


Aanbevolen berichten

Mijn voornaamste doel zou zijn om via WiFi te kunnen internetten als ik buiten de deur ben. Een Ipad vind ik daarom een beetje te veel van het goede en ik ben ook geen Apple fan.

 

Nu beginnen de goedkope klonen op te komen die dit ook zouden kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is een PDA met Windows er op dan geen optie?

 

Of een tablet met Android?

 

Zoek een naar bijvoorbeeld Archos...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mag je geen ipad kloon noemen..... Echter vaak is het scherm kleiner, het werkt niet zo soepel, het os is niet echt geschikt voor "vingergebruik", de accu gaat niet zo lang mee.... en zeker niet vanaf €100

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt ze ook van 10,2 inch, heb voor de grap vandaag maar ff geboden op zo'n product eens kijken of ik um win.

 

Wel grappig inderdaad maar idd ivm met android heeft het nix te maken met de orginele ipad. ( is natuurlijk wel weer een voordeel bij een eventuele controle van de duane)

 

Dus hier nog geen ervaring ( wel met zo'n chinese iphone, was bij een kennis, LOL die dingen kunnen vliegen totdat ze de muur bereiken dan doen ze nix meer HAHAHAHAHA)

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er 2 hier van 90 euro..en het is gewoon goed geschikt voor internet via wifi,email msn twitter

snelheid is heel aceptabel.

draaid op android 1.6

doet sbptv zonder problemen en zelfs via internet van mijn telefoon kan ik prima tv kijken(ned 1,2,3 rtl4 en sbs6.

 

Ik heb er zelfs wince 6.0 op gehad.ook dit werkt snel(dan heb je wel een stylus nodig,omdat de icoontjes vrij klein zijn.)

 

Kortom voor waar jij hem wil gebruiken werkt het prima.

 

Het bewijs ligt hier .

 

ook voor pop3 email werkt dit prima.

 

de Eken m003 die ik heb,heeft een 533mhz processor.

8 inch 800x600

 

heb er een archos 7 home tablet naast gehad,maar die is stukke langzamer

plus dat je hard moet drukken op het scherm.

 

baterrij gaat op wifi gewoon 3,5 a 4 uur mee continue.

 

ook market werkt.

 

films kijken..geen probleem.

 

als je meer info wil,mag je me mailen(eerst via pm)

 

dit alleen voor de vraag steller uiteraard.

 

je mag ook komen kijken,maar weet niet waar je woont.

google anders op Eken m003 of slatedroid

 

grt stef

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt ja... maar wat feit is:

 

Google zelf zegt dat Android momenteel nog niet geschikt is voor een tablet, zelfs 2.2 niet. Je hebt wel een werkend iets, met zelfs multitouch, maar optimaal is het nog niet. Dit gaat allemaal nog komen in ik meen android 3.0

 

Windows 7 is niet geschikt voor een klein scherm, kan wel multitouch aan, maar je hebt dus eigenlijk een stylus nodig. Uiteraard werkt het ook.... maar echt prettig... nou nee.

 

Dan blijft er eigenlijk maar 1 over de Ipad.... Dit werkt echt super, maar heeft eigenlijk ook zijn nadelen

 

De "klonen" winnen het op functionaliteit vaak, zoals camera, usb, memory kaarten...... Ze moeten gewoon iets op de markt brengen maar eigenlijk is het nog niet af.

 

De iPad wint het absoluut in gebruikers/bedieningsgemak, kwaliteit van scherm, 10 uur gebruik, verwerkingssnelheid (hoe soepel loopt het). Nadelen zijn de bemoeienis van Apple qua software en (als je het nodig zou hebben) camera enz....

 

Als iemand ooit een Ipad zou kopen neem absoluut de 3g versie. Je hoeft dat niet (meteen) te gebruiken, maar je hebt dan tevens een gps (en wifi) erin. Ik ken al diverse mensen die eigenlijk spijt hebben dat ze de wifi versie hebben gekocht.

 

Ik heb diverse systemen vergeleken en voor kortere of langere tijd mogen gebruiken, maar de iPad wint het absoluut wat mij betreft. Misschien een beetje bevooroordeeld omdat ik ook een iPhone heb.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard wint de Ipad het van elke andere tablet(behalve van de galaxy tab)

maar de topicstarter wil hem gebruiken,voor datgeen waar de android Apad prima geschikt is en 500 euro goedkoper.

 

dat was zijn vraag. werkt het voor internet,email enz..JA dat werkt heel goed.

 

En wat de uitspraak van google betreft..

er zijn ook smartphones die op bv win mobile 6,5 draaien(en perfect)terwijl de makers van de phone zeggen dat het niet kan.

Punt is gewoon dat ze er geen moeite voor willen doen,omdat ze liever een duurdere telefoon verkopen.

 

zoals ik zei,Ik heb hier twee Eken m003 die perfect(ja perfect)werken,en ik gebruik ze alleen om mijn email te lezen onderweg,een beetje te internetten en te twitteren/msnen.

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij aan jouw eisen voldoet is het natuurlijk prima. Het ligt net aan je eigen gebruik.

 

Een vergelijkbare Ipad is €330 euro duurder en geen €500 (de Wifi versie)

 

 

De Galaxy Tab is net zo duur als een Ipad en toch zijn de meningen erg verdeeld. De een vind hem geweldig de ander zegt het is het net niet in verhouding tot de Ipad. Werkt niet zo soepel en vooral de apps zijn niet echt voor een Tablet geschikt. Ik ga hem binnenkort ook een dagje testen.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reakties. Dit was precies het antwoord dat ik zocht. Ik ben dit merk tijdens mijn zoektochten vaker tegengekomen.

 

Vooral dat flashen naar WinCe vind ik een leuk gegeven.

 

En mocht ik het niets vinden dan is die EUR 100 een te overkomen verlies. Ik kan hem altijd nog aan een neefje kado doen.

 

Rien

 

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet helemaal te vergelijken, maar heb in het verleden een I-Phone clone gehad.

 

Werkelijk 1 grote drama, en dan doel ik vooral op de touchscreen. Dit werkte absoluut niet lekker, en 9 van de 10 keer kon ik geen oproep beantwoorden omdat de touchscreen niet naar behoren functioneerde.

 

Wees dus op je hoede als je een I-pad clone koopt, test vooraf de touchscreen.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voorlopig is een Ipad kloon echt low-budget en zal men veel tijd moeten besteden om de boel aan de gang te krijgen. En inderdaad dat zijn geen capacitive touch-screens. Vergeet ook niet de kosten van het intern geheugen erbij te tellen. Een 32GB SD card kost minimaal Euro 50,00. Ik zou inderdaad het budget van Euro 100,00 aanhouden, alles meer is weggegooid geld, omdat deze voornamelijk chinese lowcost (OEM) android systemen geen goede ondersteuning bieden voor Android, cq de beeldkwaliteit toch stukken minder zal zijn en dat er nog geen google apps te downloaden zijn, dus je zult deze moeten unrooten om zelf nog leuke apps te kunnen installeren. Of dit lukt is niet vanzelfsprekend.

 

Denk eraan dat Android inderdaad nog niet gezien wordt als een serieuze Ipad concurrent, maar dat de ontwikkelingen wel razendsnel gaan. Op de CES 2011 deze maand worden de eerste Android 3.0 bestuurde tablets voorgesteld en Android 4.0 staat dan gepland voor het tweede halfjaar van 2011. Grootste voordeel van Android 2.3 en 3.0 is dat nu eindelijk de grotere (O)Led schermen ondersteund worden en dat dan de schermkwaliteit op een gelijk niveau kunnen staan als die van de Apple. Sensationeel is ook dat VOIP nu geïntegreerd wordt in het OS, wat de mobiele providers niet leuk zullen vinden. Daarnaast wordt een uitgebreide ondersteuning gegeven aan spelconsole ontwikkelaars en Flash. Als men dan de grote grafische chipsets gaan ondersteunen á la Nvidia dan wordt het interessant. Nvidia zet in ieder geval vol in op deze Android ontwikkelingen. Op dat moment zullen alle grote aziatische fabrikanten zoals Samsung instappen met oa. 10" modellen en zal de massa-verkoop starten. Apple zal met de Ipad 2.0 3 modellen uitbrengen die ieder een specifiek deel van de markt zullen bewerken, maar voornamelijk de zakelijke markt zal bewerken.

 

Als Android voor Tablets een zelfde ontwikkeling zal doormaken als bij de mobiele telefoons, dan zal Microsoft het nakijken krijgen. Het eerste jaar zal in het teken staan van het volwassen worden, waarna in het tweede jaar men de markt gaat overspoelen met low-priced modellen en men zo marktleider gaat worden. In de USA hebben de Android toestellen sinds het vorige kwartaal een groter marktaandeel in de verkopen dan de Iphone. Begin 2010 had men een marktaandeel van 4%, nu zit men op een marktaandeel van bijna 30%.

 

Je kunt ervan uitgaan dat Android dan dezelfde rol zal spelen als Windows speelt op de PC markt en dat Apple marktleider blijft in het hogere segment.

 

Als ik mocht kiezen, dan zou ik toch een half jaar wachten. Grootste nadeel van de Ipad is de uitbreidbaarheid, niet toekomst vast is als er nieuwe mobiel internet standaarden komen zoals 4G LTE. Dat er tevens geen geheugenuitbreiding mogelijk is en dat deze voor een Tweaker pas interessant wordt als men de zaak jail breakt en al dan niet voorziet van USB interfaces is tot daar aan toe. De Android tablets hebben deze beperkingen veel minder en zullen op termijn dan ook toekomstvaster zijn, hoewel mi. alleen de color E-ink tablets de meeste potentie hebben en deze komen ook pas dit jaar op de markt, maar de doorbraak en volwassenheid van de techniek zal dan toch nog minstens 2 jaar duren, en daar zal Apple toch ook wel een voortrekkersrol in willen spelen.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Dat er tevens geen geheugenuitbreiding mogelijk is en dat deze voor een Tweaker pas interessant wordt als men de zaak jail breakt en al dan niet voorziet van USB interfaces is tot daar aan toe.

 

Een iPad hoef je helemaal niet te jailbreaken. Ik noem mijzelf een (ver)gevorderde iPad 3G/32GB/iPhone 3GS en iPhone 4/32GB) gebruiker en ik heb er gewoon het laatste OS zonder jailbreak op staan.

 

Voor alles bij elkaar nog geen 60 euro aan applicaties gekocht en vele applicaties gratis gedownload en ik heb op alle 3 devices alles wat ik wil, nodig heb en meer.

 

Jailbreaken is leuk voor iemand die te lam is om voor applicaties te betalen, maar voor de rest heeft het nauwelijks of geen toegevoegde waarde.

 

Ik heb over mijn vorige OS de jailbreak wel geinstalleerd gehad en dat was een ramp. Bugs, crashes, download problemen, slecht werkende applicaties en helemaal geen toegevoegde waarde. Bovendien een zeer groot risico op spyware.

 

Een iPad is in tegenstelling tot Android juist ontzettend stabiel. Uit de android store is 70% van de applicaties die je kunt downloaden slecht werkende of ronduit waardeloze software.

 

Een Apple i-device kies je voor gebruiksgemak, stabiliteit en zijn uitmuntende hardware. Dat heeft een prijs.

 

Een android device kies je omdat het goedkoop(er) is met meestal best aardige hardware of omdat je een (veelal ongefundeerde) hekel hebt aan apple.

 

Ik heb diverse nieuwe Android devices bekeken (Galaxy S, Galaxy Tab enz.) maar kan je vertellen dat Apple niet voor niets marktleider is in het hogere segment.

Zeker op het gebied van de tablets, want wat is dat Android meuk zeg op een tablet. Op een telefoon is het nog best aardig, maar op een tablet loopt het mijlen achter op Apple.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik het wel mee eens. De Android store kan niet tippen aan de Apple store, en de Store werkt sowieso bijna niet bij de NoName Tablets.

 

En dus daarom een half jaar wachten als het nog niet moet of je wilt echt gaan spelen. Over een half jaar is de Ipad 2 verkrijgbaar met oa. een Sd card slot en eindelijk 2 cams voor oa. video Conferencing, wordt de tweedehands markt ook meer volwassen.

 

Om nu €200,00 uit te geven voor een Android tablet incl. wat geheugen, waarvoor je veel tijd en moeite moet spenderen om wat stabiele applicaties te kunnen installeren, terwijl het scherm vaak ondermaats is, lijkt mij ook een verspilling van tijd. Ik zou wachten voor ondersteuning van minstens Android 3.0 en controleren of de Android store daar wel op werkt, want dat is niet vanzelfsprekend.

 

Ik denk dat dit jaar het beste Ipad alternatief een tweedehands Ipad 1 zal zijn.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel


Jailbreaken is leuk voor iemand die te lam is om voor applicaties te betalen, maar voor de rest heeft het nauwelijks of geen toegevoegde waarde.



thx

Wel duidelijk dat je er geen snars van begrijpt.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...