Ga naar inhoud


Een Ipad kloon, is dat wat?


Aanbevolen berichten

Vandaag eens met een Android 2.2 tablet gewerkt (niet erg lang)... (Archos 10.1") en die kost rond de €300.

 

Je merkt dat het een telefoon OS is zoals Google zelf ook al aangeeft. Een simpel dingetje (gaat nergens over) een kruisje door een speaker (ringtone staat uit... ja nogal wiedes er zit geen 3g in dus je kunt niet gebeld worden). bij afwezigheid van Wifi crashde de market.... (moest via het rooten erop gezet worden juist omdat hij geen 3g heeft, dus dan ook geen market) Omdat de market gecrasht was starte ook Angry Bird niet op... dus een reboot....

 

Kleine dingen misschien maar toch.... De rest werkte prima zover ik kon beoordelen, maar net iets minder vloeiend als ik op de Ipad heb gezien.

 

Positief ook genoeg hoor. smile

16 uur gebruikstijd op 1 lading! (dit vond ik verbluffend)

Usb poort.

Microsd slot

Behoorlijk scherm echter in verhouding tot Ipad erg langwerperig.

Prijs

 

De eigenaar gebruikt een IMac en een IPhone 4, maar vond een Ipad in verhouding te duur...

 

Nu ik dit schrijf zou mijn keuze toch eerder de Ipad zijn eerlijk gezegd

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wow, seeing is believing...

 

Net vanmorgen de pad binnengekregen. Binnen 5 minuten wifi werkend, market werkt, en google account aangemeld, mail werkt, google apps werken ook, Adobe X geïnstalleerd eerste pdf was goed te lezen, extern toetsenbord werkt. SD card met foto's was in te lezen. Systeem werkt met goede respons.

 

WebCam werkt, je kunt kiezen tussen filmmodus en foto modus on the fly.

 

Ik heb al eerder aangegeven dat Android in deze fase nog niet uitgerijpt genoeg is, maar dat veranderd echt wel met klikkerdeklik---> Android 3.0. Bij mij geen enkele foutmelding, maar nu heb ik wel bijna alle opties erop, zelfs 3g zit erop.

 

het blijft kort door de bocht om nu te beweren dat mijn tablet vol zit met Spyware. Ik zal sowieso Lookout installeren en de poorten dichttimmeren, maar vooralsnog zie ik geen gekke databewegingen op mijn fire-wall.

 

En dat een tablet niet professioneel genoeg is voor jullie business, ja als je niet in kansen denkt. Het is een feit dat de chinezen ook niet in problemen denken maar in kansen. Zij waren allang met tablets bezig terwijl niemand deze markt interessant vond. Apple heeft met de chinezen afgelopen kwartaal echt een deal moeten maken omdat hun tablet gewoon een copie was van een chinees model. Nu mag Apple pas de Ipad verkopen in China.

 

Eerste conclusie is dat mijn tablet nu al doet waarvoor ik hem heb aangekocht.

 

En by the way mijn tablet is een breedbeeld tablet, de Ipad is dit echt niet.

 

Er moet ergens een catch zijn, ha ik weet het al. Er zit een tijdbom erin. Ik wacht nu af wanneer die nu ontploft smile

 

Zo nu thuis de Netgear Duo installeren om al mijn content hierop te zetten en dan de boel streamen en de HDMI poort en 720p ff testen. En dan zo snel mogelijk 1 Gb Ram geheugen erin zetten.

 

Conclusie is wel dat het scherm van de Apple inderdaad beter is, maar ik vind dit mindere scherm niet hinderlijk.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
En dan heb je het nog over een heel behoorlijk stukje hardware en niet een China cloon van 140 euro.

Mvg,

Michel


Zucht, hou je nu eens aan de feiten.

De prijs van de Apple Ipad is voor meer dan 50% gebakken lucht cq. winst voor Apple en dan heeft de dealer ook nog geld verdiend.
Een kostprijs van een Apple tablet zal rond de USD 200,00 liggen tegen USD 80,00 voor de andere A8 tablets.

De Apple Ipad2 en Ipad zijn allen een china cloon van de china Tablets. De hardware buiten het scherm is bij de Chinezen uitgebreider, dat heb ik nu al beschreven. Overigens de iPAD wordt ook in China gemaakt, dus geen enkele garantie dat een Ipad robuuster is dan de overige Tablets.

En zou het fijn vinden dat je ook de link geeft waarin staat dat alle China tablets vol met spyware zitten, dan weet ik ook of ik mijn systeem op een andere wijze moet dichttimmeren.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat jij je ook wel kunt inhouden met je beweringen die op niets gebaseerd zijn. Je noemt geen feiten.

 

Citaat:

De Apple Ipad2 en Ipad zijn allen een china cloon van de china Tablets

 

Volgens mij loopt ieder achter het succes van Apple aan als trendsetter in deze. Je gelooft toch zelf niet dat Apple zo'n apparaat min of meer heeft overgenomen van een chinees die zoiets "ontwikkeld" zou hebben?

 

Citaat:

Een kostprijs van een Apple tablet zal rond de USD 200,00 liggen

 

Citaat:

De kostprijs van de goedkoopste iPad is 290,50 US dollar, zo heeft BroadPoint AmTech uitgerekend

 

Bron: Hier

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan ben je wel gigantisch uitgeluld.

 

42% marge is immers nog geen 42% winst, want daar moeten op garantiereplacement na, alle kosten nog vanaf.

 

Development, marketing, shipping, belastingsdienst, personeel enz. enz.

 

Tot zover de vermeende woekerwinsten. De winst zit m dus gewoon in de aantallen en als je als één bedrijf zo veel aantallen kunt verkopen, doe je het gewoon heel erg goed.

 

Zoals ik eerder al schreef: Dutchsat heeft op dit forum nog nooit anders gedaan dan andere producten afzeiken ten gunste van zijn eigen (meestal ongelukkige) aankopen.

 

Dit is de laatste toetsaanslag die ik aan discussie met hem vuil maak wink

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de bron over Ipad copie van chinees ontwerp

 

De kostprijs van de Ipad, de schatting van USD 280,00 was van begin 2010, toen waren de chinese tablets ook veel duurder. Inmiddels zijn de prijzen flink gedaald mede door de toegenomen volumes. Een productieprijs van USD 200,00 lijkt mij nu meer dichter bij de waarheid. Het betere scherm en het intern geheugen van 16GB zorgt voor de hogere kostprijs.

 

@Michel,

Je hebt nog altijd geen onderbouwing geleverd waarom mijn chinese cloon vol met Spyware zit, welke Spyware erop zit en wanneer deze getriggerd wordt, zo geef je geen gelegenheid om dit te controleren cq. dat wij meedenken. Nu de zaak werkt begin je weer in je oude patroon van off-topic verweer terug te vallen. Een discussie over Ipad alternatieven is zo niet mogelijk. Dan blijf uit dit topic en laat je commentaar achterwege, want zo kunnen wij niets ermee.

 

Gisteren wat games geïnstalleerd voor mijn kids.

In ieder geval vraagt de store die ik gebruik bij die games niet naar mijn CreditCard gegevens. Over de Apple store heb ik andere verhalen gehoord, en dat men daarna vaker geconfronteerd wordt met flinke inhoudingen op de CC bij games die bij de eerste indruk gratis waren. Door het aanklikken van extra opties werd zonder waarschuwing geld afgehouden. Dit is wel een punt van aandacht.

 

Als je mijn verhaal in dit topic leest heb ik altijd gezegd dat het beste alternatief voor de Ipad een tweedehandse Ipad is als je daarvoor de centen hebt. Wij arme sloebers moeten het doen met een Superpad of Wowpad of Flytouch of hoe je het noemt, maar inmiddels zijn hier en op andere fora genoeg tevreden gebruikers.

 

Maar kom mij niet aan met het verhaal dat de iPad supererieure hardware heeft. Ik heb dit al eerder gezegd. Op het scherm na is de hardware van de laatste Superpads ruimer (al dan niet achteraf uit te breiden), de ondersteuning van extern flash geheugen (USB en micro SD) vind ik een echte pré, al is het maar omdat de iTunes software, weliswaar incidenteel maar toch, nukken heeft met het synchroniseren dat niet alle gekochte apps worden meegesynchroniseerd en dat het geheugen toch wel snel vol raakt zodat men moet gaan schrappen. Is zonde van je geld. Zielig dat men dan geen extern/verwisselbaar geheugen ondersteunt om de zaak uit te breiden. Je moet maar een iPad van 16Gb hebben, wat moet je in dat geval dan doen?

 

Lolligste is dat ook bij de Superpad de Wii remotes aan te melden zijn. Door de HDMI aansluiting kun je hem als volwaardige spelcomputer gebruiken. De Wii heeft geen HDMI en in mijn ingefreesde kabelgoot heb ik geen analoge kabels meer liggen, dus nu ben ik weer blij.

 

De Wii kan ik nu dus ook gaan verkopen, scheelt toch weer in de netto aanschafprijs van de superPad en de aanschaf van spellen die op een ander prijsniveau liggen als ze al niet gratis zijn of op roms die via emulatie af te spelen zijn.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelle(re) hardware wil nog niet zeggen dat het geheel snel is/aanvoelt.

 

Het is altijd een combinatie van soft en hardware die iets kan maken of breken. Een voorbeeldje is Vista of Windows7 of Ubuntu. Een wereld van verschil op dezelfde hardware.

 

Er worden geen spook rekeningen gestuurd door de appstore via je CC. Je moet zelf toestemming geven om een aankoop te doen en je wachtwoord ingeven zo simpel is het.

 

 

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Winwiz

 

Op Kassa is inmiddels al een Forum hieraan gewijd.

 

Nogmaals dat zal met Android Store ook zo moeten zijn, maar kennelijk is het bij Apple niet zo transparant.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe droevig en ironisch, hier een artikel over privacyschening door Apple.

 

Mocht het ook het geval op Android zijn, dan is het dus een probleem wat beide platformen treft.

 

Het dus blijft een punt van aandacht om op welke Pad dan ook geen privacygevoelige gegevens te zetten.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
hoe droevig en ironisch, hier een artikel over privacyschening door Apple.

Mocht het ook het geval op Android zijn, dan is het dus een probleem wat beide platformen treft.

Het dus blijft een punt van aandacht om op welke Pad dan ook geen privacygevoelige gegevens te zetten.


Joh... hou nou toch op met proberen te bewijzen dat alleen Apple the bad guy is.... Dit is super makkelijk te weerleggen.

Citaat:

A recent test of prototype security code for Android phones found that 15 of 30 free Android Market applications sent users' private information to remote advertising servers, without the users being aware of what was being sent or to whom. In some cases, the user's location data was sent as often as every 30 seconds.


bron: http://www.networkworld.com/news/2010/092910-android-privacy.html

In het kort: 15 van de 30 geteste gratis Android applicaties versturen prive informatie naar advertentie servers zonder dat de gebruikers er vanaf weten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor... je doelt duidelijk ergens op

 

Citaat:

hoe droevig en ironisch, hier een artikel over privacyschening door Apple.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dank je de koekoek. Die opmerking was duidelijk een reactie op Michel en cs., dat weet jij ook. iOS heeft op dat gebied dezelfde problemen als Android. Er zijn diverse studies naar de veiligheid van beide platformen en conclusie is dat ze beiden onder de streep aan elkaar gewaagd zijn. Dat jullie iPad gebruikers nu het tegendeel beweren is dus subjectief. Google heeft geen rechtszaak tegen zich lopen, Apple dus wel. Apple zou op veiligheidsgebied veel meer kunnen doen.

 

In ieder geval hebben de kids gisteren met plezier op de SuperPad gespeelt en ik lekker het s'avonds mijn apps erop gedraaid. De Superpad is een heerlijk apparaat als je wilt gaan tweaken, ik heb inmiddels al veel verborgen opties naar voren gehaald. Heeft een hoog "dreambox" gehalte, met dus ook zijn nukken, in de diverse fora kun je kiezen uit voorgeïnstallleerde images/roms waardoor je meteen productief bent. De een is al volgeduwd met de meest populaire games de ander meer de nadruk op de zakelijke werker. De meesten hebben ook een aangepaste Skin. Net als de dreambox moet je wel kritisch kijken wie de Images maakt.

 

Is toch mooi die open basis van Android. Maakt het in ieder geval niet saai. De Wikis geven je handleidingen om de hele Pad uit elkaar halen om een gevoeligere microfoon of andere hardware aan te passen/ uit te breiden.

 

Een tip voor diegene die willen gaan tweaken, elke Pad heeft een unieke registratiesleutel. Deze moet je bij ontvangst van je Pad meteen noteren dat voorkomt veel ergernis als je gaat flashen of de boel naar de fabrieksinstellingen terugzet.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor diegene die ook wat meer info willen hebben over de in omloop zijnde chinese modellen is het volgende blog wel een hulp.

 

Ik zou dus voor de volgende specs gaan:

1.CPU: ARM Cortex A8

2.OS: Android 2.2

3.LCD: 10"4:3 Capacity WXVGA, touch screen

4.WIFI:802.11b/g

5.Support HDMI 1080p

 

10 inch Android 2.2 mobile internet device with HDMI

 

CPU:freescale IMX515(ARM Cortex A8), 1GHZ

OS:Android 2.2

SDRAM:DDRII 512MB

NAND Flash:2GB~8GB

Build in 2GB nand SSD

10"4:3 CAPACITY WXVGA, support full touch,hand writing

resolution 1024 x 768

Audio:MP3,WMA,OGG,APE,FLAC,AAC,WAV

Video:MKV,AVI,RM,RMVB,MP4,MOV,VOB,DAT,FLV,3GP etc.

support E-book function

support G-sensor;

Internet:Support Plugin 3G,USB-DONGLE, Wireless Network Cards

WIFI:Core group Samsung SWL-2480,802.11b/g.

HDMI: supported 720P,1080P,FLASH10

USB-HOST:Support extension U disk,MP3,MP4,mighty mouse etc. Battery:4000mAH

Size: 248.8*189.7*14.5mm Weight: 800g

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...