Ga naar inhoud


Een Ipad kloon, is dat wat?


Aanbevolen berichten

Dan maar even on-topic :-) Ik heb voor 140 Euro een 10.1" Zenthink gekocht in China, met 8 GB micro SD (TF) kaartje. Meer als speelgoed dan als iPad vervanger. Er zit Android 2.1 op; de firmware kan regelmatig ge-update worden. Android store: perfect.

 

Hij kan o.a. : Internet, G-mail, Youtube films, DIVX Video, foto's, boeken lezen (Heb er inmiddels een paar duizend op zitten) en niet te vergeten spelletjes bv Angry Birds. Helaas werkt Skype nog niet, wel een Google chat programma.

 

Ik kan niet vergelijken met de echte iPad; die zal ongetwijfeld veel beter zijn. Maar voor het geld ben ik heel tevreden met m'n ePad!

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Belsat.

Geweldig dat jij toch tevreden bent, Zo zie je het dat met een budget van Euro 150,00 toch wel een tablet te krijgen is die doet wat ervan verwacht en wellicht nog meer. En dat probeer ik ook te stellen, een Android systeem kun je afkraken toch zijn er genoeg mensen die tevreden zijn .

 

@Michel

En nu voor de laatste keer, over de HTPC, zoals al eerder gezegd werkte deze zonder problemen, alleen het systeem was overkill, en ik had op een korte termijn een VOIP centrale nodig voor mijn bedrijf en toen heb ik die kast opgepakt, en twee uur later had het ik de perfecte FreePbx telefooncentrale (ik ben helaas niet zo snel met configureren) waarop inmiddels 40 extensions en 30 trunks tot mijn volle tevredenheid draaien en de USB sticks draaien tot mijn tevredenheid in de Vu+ duo. Dat budget van Euro 300,00 vind ik dan wel goed besteed. Ik heb dat al eens eerder gezegd, maar kennelijk vond je het ook wel leuk, dat doet me deugd.

 

Overigens ben ik een eigenheimer, ik probeer zaken altijd van de andere kant te bekijken. Als er een wachtrij rechts staat sta ik links, maar dat heb je goed geschoten smile. Er zijn er altijd mensen die tegen de stroom in zwemmen, dat vind ik heerlijk, en dat betekent ook dat ik nooit statussymbolen of andere zaken zal kopen die omdat ze een bepaalde naam hebben dan voor mij te duur geprijsd zijn. Ik rijd immers ook maar zakelijk in een citroen c1 en mijn collega's in een grote C5, ik heb daar gewoon plezier in. En niemand kan mij overtuigen waarom ik in een C5 zou rijden, want de C1 doet precies wat ik wil wat een auto doet en dat is mijn plezier. Noem het maar raar.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens hier een tablet indeling volgens het betreffende tweaker forum:

 

-Onder de €150: Budget, budget, budget. In nederland zul je voor dit geld niet veel vinden, maar de chinese tablets binnen deze categorie zijn zeker de moeite waard als je rekening houdt met het feit dat je een goedkope chinese tablet koopt. Kunnen (naar mijn bescheiden mening) niet concurreren met de duurdere tablets, maar zijn zeker leuk.

 

-Tussen de 150 en 350 euro: Deze categorie is in de vorige delen van het topic erg populair geweest, aangezien dit blijkbaar het bedrag is dat de meeste mensen over hebben voor een tablet. Prijs en performance zijn goed in balans, en er is ook op de nederlandse markt een groot aanbod te vinden.

 

-Boven de 350: De categorie van de geweldenaars. Voor die bak performance die je krijgt moet je echter ook je portemonnee legen, want goedkoop zijn ze zeker niet. Als first time buyer raad ik persoonlijk af direct een van deze tablets te kopen, omdat men vaak achteraf een tablet toch minder gebruikt dan men voor ogen had. Leen er een of koop een goedkope tablet, en houd in de gaten hoeveel je het ding gebruikt. Pas als je merkt dat het ding echt onderdeel uitmaakt van je dagelijkse routine, kies dan voor een van deze beesten van tablets.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verhaal. Het is de mening van een iemand... Maar het kan 2 kanten op vallen...

 

a. De goedkope voldoet prima aan je eisen en verwachtingen, dus een prima keuze dan.

 

b. De goedkope valt erg tegen, loopt niet lekker of je ergert je aan andere dingen (accuduur of scherm bijvoorbeeld) en je moet dan alsnog een duurdere kopen. Dus een gevalletje goedkoop is duurkoop

 

Voor de impuls kopers, of gewoon de mensen die mee willen doen raad ik de goedkope aan.... Voor de echte gebruikers meteen de duurdere, die wil je immers toch hebben. smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Winwiz,

 

Dat klopt, ik heb inmiddels toch de bestelling geplaatst, samen met een leren case en geïntegreerd toetsenbord in de case, alles perfect binnen het budget. Zo kan ik dit systeem ook gebruiken voor het maken van notulen in google docs bij vergaderingen, de accu zal een avondsessie wel trekken.

 

Ik heb deze gekocht bij een dealer die zelf nogmaals de kwaliteitscontrole doet alvorens de zaak te verzenden. Heeft al een flink aantal positieve referenties van oa. Ollanders.

 

En mochten zaken zoals de accu tegenvallen dan kan ik altijd nog uitbreiden. Sowieso wil ik er 1 GB Ram inbouwen, die Sims heb ik nog wel ergens in een hoek liggen.

 

Probleem is dat het duurdere segment á la Ipad 2 met de Nvidia Tegra2 chip en echte 720p scherm heel moeilijk leverbaar is, de reden denk ik laat zich wel raden. In de tweede helft van dit jaar zullen ze toch mainstream worden. Dus ik ga geen duurder systeem kopen die niet aan die eisen voldoen. Android 3.0 draait toch op beide configs, ik denk dat het geheugen belangrijker is voor wat ik ermee wil doen.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel een ipad als een Dell Streak draaiend op android.

De ipad staat onbetwist bovenaan. Alleen de opmerking over Jailbraken vind ik wel erg bout voor iemand die dreamboxen heeft gedistrubeerd in Nederland. Deze hebben het succes ook te danken aan het niet hoeven betalen voor diverse kanalen.

Ik heb mijn Ipad ook gejailbraked en dit bevalt prima. De app's die ik de moeite waard vind koop ik zeker.

Maar een groot pluspunt van Android is het streamen vanaf een Sat device zonder tussenkomst van een pc.

Ik vind allebei de devices wel wat hebben.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

freaky,

 

De vorige keer heb ik je ook al toegelicht dat het mij niet om het oneigenlijk gebruik van betaal software gaat.

 

Feit is dat de meeste mensen jaibreaken om gebruik te kunnnen maken van appstore applicaties zonder te betalen. Dat is een feit en geen verwijt.

 

Ik jaibreak niet, omdat het mij niets extra bied en ik het niet erg vind te betalen voor die apps. Ik vind ze namelijk heel erg schappelijk geprijst, als ze al iets kosten.

 

Ik vond de iPad bovendien na de jailbreak veel minder stabiel en voelde mij onveilig zonder de door apple gescreende apps.

Ik heb namelijk op mijn ipad ook mijn zakelijke gegevens staan.

 

Dat is een persoonlijke keuze en mijn persoonlijke mening en geen verwijt tegenover wie dan ook.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegene die noch altijd twijfelen of Ipad tablets wel aan de Ipad kunnen tippen, inmiddels een mooie demo gezien van Android 3.0, de komende versie voor de Ipad klonen, ik vind het niet verkeerd uitzien, zeker als wij dit aan het draaien krijgen op de Cortex A8 tablets.

 

Ik vind het ongelofelijk wat een ontwikkeling Android het laatste jaar heeft doorgemaakt. De boel loopt inmiddels op ARM en Intel processoren en wordt door vele fabrikanten ondertsteund, zoals HTC, Samsung en Motorola en zelfs Sony op aan de TV kant.

 

In ieder geval zijn de prijzen al bekend van de A9 Tegra tablets bij de chinezen, verwacht de eerste maanden prijzen van rond de Euro 300,00 incl 1 Gb geheugen met de nieuwe schermen, maar niemand kan in China levertijden geven, alleen pre-orders worden geaccepteerd.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik vond eerlijk gezegd het artikel over de Chinese iPad clones met Android OS waarmee de Chinesen al je privégegevens buitmaken veel interessanter wink

 

Die dingen zouden volgepakt zitten met spyware. Ook een van de redenen dat ik voor Appel kies en wel zonder jailbreak.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, als je denkt dat Android meer last heeft van beveiligingsproblemen dan het iOS van Apple Ipad/Iphone, dream on....

 

En dat nu elke chinese cloon vol zit gepakt met Spyware, ja je moet echt in de politiek gaan.

 

Een beetje tweaker gooit er sowieso een andere, voor het tablet getweakte, versie van Android er overheen met de laatste firmware en de laatste versie van Lookout security.

 

Sowieso moet je altijd kritisch zijn mbt welke apps je installeert, de Android store moet nog groeien, daar zit nog genoeg troep tussen, en dan loop je tegen dezelfde problemen aan als wat Apple Ios gebruikers ook hebben als ze gaan downloaden uit andere markets. Juist Apple nodigt uit om te jailbreaken, en daar heb je al je persoonlijke mening over gegeven. Maar feit blijft ook dat de meerderheid van de tweakers hun Apple Ipad/Iphone zullen gaan jail-breaken, ook al heb jij dus boter op je hoofd zoals al eerder gesteld is.

 

Ik zou dus sowieso geen apps klakkeloos gaan installeren, lijkt mij meer dan duidelijk.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Michel misschien zijn die clonen ook wat voor jouw business, de ePad zou de basis kunnen zijn van een mooie, gebruiksvriendelijke VOIP telefooncentrale, waarbij aan de frontzijde een mooi geïntegreerd DHTML Flash Operator Panel gezet kan worden, en dit voor het klein-zakelijk MKB. Ubuntu, MeeGo Linux en Windows CE lopen ook al erop, dus OS keuze genoeg.

 

Die tablet die ik besteld heb heeft niet toevallig ook een ethernet aansluiting.

 

Je zou deze als eerste als operator toestel kunnen testen.

 

Of deze als HTPC, zeker de komende Nvidia Tegra maakt veel mogelijk op dit gebied. Met een paar USB tuners is veel mogelijk.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met alle respect voor jouw suggestie, wij leveren alleen professionele VoIP en ISDN oplossingen voor midden en grootzakelijk gebruik en daarvoor gaan we dus geen iPad, Android Tablet of andere (niet daarvoor bedoelde) hardware inzetten.

 

Dan komt er gewoon een Aastra 6757i of Aastra 6739i met één of meerdere sidepanel(s) of eventueel voor hele grote bedrijven een 15 of 17" (inbouw) touchpanel met XP professional voor de receptioniste en als server in de meeste gevallen een rackserver met een volwaardige Centos 5.5 distro en voor de kleinere ondernemingen een industrieel wallmount pc'tje.

 

Wat we wel doen en ondersteunen is SIP bellen via iPad/Android tablet of telefoon.

 

En voor wat betreft jouw boter: Wij betalen gewoon netjes voor alles dat we zakelijk gebruiken. Ik heb dus zakelijk geen jailbreak of gehackte android versies nodig.

 

Privé doe ik alles wat god verboden heeft, maar daar draai ik dan ook niet mijn zakelijke administratie op.

Dat moet gewoon gegarandeerd veilig zijn en dat is een gejailbreakte iPad (met alternatieve depositories) of een gehackte China Android tablet niet en dat zijn de door Apple gescreende iStore apps wel.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...