Ga naar inhoud


Een Ipad kloon, is dat wat?


Aanbevolen berichten

Overigens is de NotionInk een heel interessant alternatief, maar helaas was de eerste serie al binnen 1 uur uitverkocht. Duurste model met Pixel Qi display.

 

Pixel Qi’s 3Qi display operates in three modes: a full-color LCD transmissive mode; a low-power, sunlight-readable, reflective e-paper mode; and a transflective mode, which makes the LCD display visible in sunlight.

 

Op den duur zal Android 3.0 ook wel beschikbaar komen.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

is het waar dat je met de ipad geen flash kunt afspelen?

Zit er namelijk over te denken om zo een ding voor m`n vrouw te kopen zodat ze kan mailen /surfen, hyvse en weet ik nog allemaal meer wat op dat ding kan,en niet meer op mijn laptop.

Ze wil nog wel eens van die spelletjes spelen en volgens mij is dat in flash?

Bij de makro komt nu er vanaf vrijdag ééntje in de aanbieding met 10 inch scherm , 160 gig hdd , wifi en g3, met windows 7.

Zou dat anders een goed alternatief zijn?

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

iphone/ipad doen niets met flash. Dit wordt niet ondersteunt. Voor spelletjes ben je niet perse van flash afhankelijk.

 

Het alternatief wat je noemt is meer een pc achtig ding. Houdt er wel rekening mee dat Win7 niet echt geschikt is om met je vingers te bedienen. Het kan wel, maar echt lekker werkt het niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het fijne van een iPad is dat hij 9 tot 10 uur op een accu meegaat en direct gebruiksklaar is (geen boottijd).

 

Dat zal je met een windows 7 tablet zeker niet gaan lukken.

 

Flash mis ik alleen als ik een bepaalde knullige website bezoek die alleen in flash te bekijken is, maar dat gebeurt gelukkig zelden.

 

Spelletjes kan je 1000-den downloaden. De meeste gratis, de rest tegen een heel klein bedrag. Daar kunnen flash spelletjes echt niet tegenop.

 

Het voordeel van een iPad is dat hij alles wat hij kan gewoon heel erg goed doet. De eerste windows 7 tablets zullen die kwaliteiten zeker nog niet kunnen benaderen.

 

Het ligt er ook helemaal aan wat je wilt. Koop je het ding om je mail mee te lezen, spelletjes te spelen, te internetten en dergelijke vanuit het comfort van je luie stoel, is een iPad een hele goede keuze, misschien zelfs wel gewoon de beste keuze.

 

Wil je eigenlijk een kleine laptop, moet je zeker geen iPad kopen.

 

Ik heb een iPad 3G 32GB en ik internet, email en speel er niet alleen mee, maar beheer en bekijk mijn afspraken, ik bel er af en toe mee, gebruik hem als naslagwerk bij klanten, bekijk er foto's en fimpjes mee, gebruik hem als mobiele TV i.c.m. mijn dreambox, gebruik hem om het netwerk bij klanten in kaart te brengen, en gebruik talloze nieuwsapplicaties (NU.nl, RTL-XL, Telegraaf HD, Buienradar HD, enz.) om het nieuws en weer te bekijken.

 

Alles met het allergrootste gebruiksgemak.

 

Je hoort het. Ik ben een iPad fan!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ipad heeft op dit moment een flinke voorsprong.

 

Microsoft gaat inderdaad inzetten op tablets op W7. Dat is een foute beslissing. Naast de nadelen die Michel al aangaf, zullen de systeemeisen veel hoger zijn, accuduur dus veel korter en heeft Microsoft nog geen versie voor ARM processoren (pas bij W8 zou hiervoor ondersteuning komen) en zijn Android en Apple IOS gewoon superieur qua look and feel.

 

De meeste Ipad gebruikers zijn gewoon razend enthousiast, dat is de beste referentie en ik ben ervan overtuigd dat dit ook gaat gelden voor de Android 3 tablets.

 

Overigens draait Flash wel op de Ipad maar dan moet je hem dus jail-breaken. Reden dat Apple Flash niet ondersteund zou te wijten zijn aan het feit dat de accuduur dan flink korter zou zijn tijdens veelvuldig Flash gebruik. Android tablets met de nieuwe N-vidia chipsets hebben dit probleem weer niet.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is de kogel door de kerk. Het wordt een Hits A81-G.

Dat ding draait Android 2.2 heeft GPS en kan ook in WinCE opstarten. Heeft geen G3 maar dat heb ik ook niet nodig. Ietsje duurder dan ik gedacht had. EUR 200.

 

Ik zal jullie de bevindingen wel -indien gewenst natuurlijk- mededelen.

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt een Wits..... maar ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom. Wel in een nieuw topic wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij de laatste week toch eens in dit topic gebeten omdat ik vorig kwartaal mijn papieren krant abo opgezegd heb en wil nu de besparing benutten om een tablet pc te kopen.

 

Ondanks de tips van Michel ga ik voor Android en dat is dan weloverwogen. De Ipad 1 heeft teveel tekortkomingen wau uitbreidbaarheid en qua prijs te duur voor mij. Om geen buil te vallen ga ik dus uit van een een budget van €150,00 incl. verzendkosten en wil ik dus een Android tablet kopen simpelweg omdat daar de beste Google ondersteuning opzit. Ik gebruik google intensief (Apps/Chat/Mail/Contacts/Agenda etc) en het zit nu eenmaal al compleet in Android gebakken.

 

Wat zijn mijn overige eisen:

Een HDMi poort om aan mijn beamer aan te sluiten met

720p Video

USB poort(en)

2x SD Card slot, (1 voor 32 GB uitbreiding).

Accu moet zelf te verwisselen zijn.

 

Ik heb dus geen behoefte om te kunnen kiezen uit 20.000 applicaties en de Ipad heeft standaard geen SD card en USB uitbreiding. Sowieso valt dan de Ipad met deze eisen af.

 

Ik wil wel de mogelijkheid open laten om Android 3.0 in de toekomst te draaien, dus betere processor en 512MB Ram.

 

Mijn keuze is gevallen op de WowPad met de volgende specs:

Freescale CPU, i.MX515 1GHZ ARM Cortex-A8 X220

OS: Android 2.2

Display: 10.1 inch 4:3 WXVGA, Capacitive Multi-Touch Panel, 1024x768

Battery Type Built in Li Polymer( 4800mAH/7.4V )

Built with 30pin Connector to Connect with iDock, Keyboard Dock

USB/Card Port/TF / Mini SD Card, support 32GB TF card

Sound Effect

Video: Support WMV/ASF/MP4/3GP/3G2M4V/AVI/MJPEG/RV10/DivX/VC-1/MPEG-2/MPEG-4/H.263/H.264/ 1280*720P HD

Support Adobe Flash 10.1

Graphics

2D/3D Acceleration, Support OpenGL ES 2.0(AMD Z430) OpenVG1.1(AMD Z160)@27M Tri/sec

Built-in ROM: 2GB nand SSD

Built-in SDRAM: 512MB DDR2 400

GPS

WiFi

3G

Bluetooth 2.0, Support A2DP+EDR 2.0

Video Out

HDMI, support 1080P

Vibration

Accelerometer

G-sensor

 

Inmiddels een offerte gekregen voor USD 152,00 incl verzending, dat is €115,00 excl. mogelijke BTW. Met een beetje geluk heb ik dan voor €150,00 een systeem met 32 + 2 GB Flash memory

 

Nadeel is wel de garantie, maar ga dit bij een chinese handelaar bestellen die een goede naam heeft. Qua ondersteuning is dit op dit moment het meest ondersteunde Android tablet.

 

Wordt oa verkocht onder de volgende namen:

* FlyTouch II

* WOWpad

* SuperPAD

* APad GF10

* ZH10X2

* Careeror CM10104

* “HyPE-Pad” bei BuyADroid

* ShenZhen FirstView Electronic Co. PC1002I

 

Ik laat het deze week nog ff bezinken, maar zal toch die richting uitgaan.

 

Overigens vind ik de naamgeving van dit topic wel typisch. Juist de Ipad is gebaseerd op de eerdere Chinese tablets, er waren zelfs al tablets uit met hetzelfde ontwerp voordat de Ipad kwam en met veel van de specs van de Ipad. Alleen Apple denkt niet mee met haar klanten en houd het systeem wel gesloten voor uitbreidingen door derden.Gegarandeerd dat met de Ipad2 weer overstappers komen die die SD card uitbreiding of USB en HDMi aansluiting toch wel zo makkelijk vinden. Zakelijk maakt dat niets uit, daar zijn de budgetten wat ruimer. Privé zou ik mijn centjes wel anders benutten. Apple heeft dit wel gekoppeld aan een heel goed Led scherm en een G-sensor. maar goed alleen al dat LED scherm kost los al evenveel als de FlyPad en dat is voor mij dus niet nodig. Dan maar minder lang op één accu.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heeft Michel mij over de streep getrokken om bij Android te blijven. Al die voordelen die hij noemt kan met Android dus nu perfect en Android 3.0 is veelbelovend omdat nu tablets eens goed ondersteund worden.

 

Het voordeel van Android is gewoon GOOGLE, alle Google apps zitten hierin ingebakken en ik werk juist het meeste met Google, daar kun je juist onderstaande zaken virtueel beheren zonder kosten. Ik werk allang niet meer met Outlook en consorten. Zo kun je met je familie een agenda/afspraak beheren over alle tablets , live en zonder te moeten synchroniseren.

 

Bekijken en importeren van foto's op je eigen Sd card gaat goed, gaat echt niet met je Ipad en mobiele tv en streamen van enigma2 box werkt perfect. Ook voldoende nieuwsapps zijn aanwezig.

 

De portering van IOS naar Android is volgens mij voor ontwikkelaars goed te doen omdat beide Unix achtige OS'en zijn, maar dat weet Michel gegarandeerd beter.

 

En nu Android de marktleider is geworden op het mobile OS maak ik mij geen zorgen over de toekomst en ondersteuning.

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Voor 150 euro kan jij nooit iets kopen dat kwalitatief vergelijkbaar is met een iPad of zelfs een Samsung tab.

 

Android zal voor jouw doel best ok zijn, maar je hardware wordt knudde met een budget van max 150 euro.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn benieuwd. De basischips zijn toch echt dezelfde als de Apple hoor, volgens mij heeft Apple de A8 chip wat laten modificeren en de Ipad2 met de A9 chip zal ook ondersteund worden door andere tablets. Alles wat van de lopende band afrolt kost 2 keer niets in China dat weet jij ook. En de chipfabrikanten maken echt geen B-ware voor Chinese tablets. Iedere fabrikant buiten Samsung, winkelt in dezelfde chip-winkel. Dat Samsung zelf een premium prijs vraagt zegt ook genoeg, ze verdienen genoeg aan hun schermen die veel verkocht worden in China.

 

Hoe komt het dat Apple nu miljarden winst maakt? Natuurlijk ze hebben de aantallen maar toch. Zo een geweldige hardware is het ook weer niet, kijk naar de Wifi problemen. En volgens mij zijn er in China maar 3 grote fabrikanten van tablet PC's die onderling veel van elkaar afkijken en dezelfde produktie-technieken en kwaliteit hanteren . Apple heeft een flinke marge en de dealers klagen ook niet. En de chinezen zullen ook wel verdienen.

 

Anders geef maar aan welk deel van de hardware nu knudde is, ik heb nog niets besteld!

 

Nogmaals het scherm van de Apple zal zeker beter zijn, de accu vult de hele body, ok , maar goed daarom heb ik er niet meer dan €150,00 ervoor over. Op het tweaker forum zitten nu een hele hoop tevreden gebruikers, die zich ook bewust zijn van de beperkingen van het budget.

 

Maar goed dat is juist het charmante van tweaken en dit forum. Je wilt juist wat extra doen met je hardware. Nu mijn VU+ zo goed werkt is er weinig meer te tweaken dus wij gaan nu verder.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Moet je eens kijken wat je voor die Vu+ allemaal voor spul hebt gekocht en hoeveel geld je dat heeft gekost.

 

Ik heb o.a. jouw berichten op dit forum tussen neus en lippen door wel gevolgd en als ik dan af en toe zag hoe jij andere producten de grond in boort en zelf soms de meest twijfelachtige spullen kocht/koopt, helemaal de hemel in prijst en waar je dan (veel) later weer op terug komt (meestal door verkoop), moet ik eerlijk gezegd af en toe wel een beetje lachen.

 

Het is simpelweg een feit dat het belangrijkste van een tablet het (aanraak) scherm is. Dat is bij de iPad echt fenominaal goed en dat heeft een prijs.

 

Ook dat de accu 10 uur meegaat is onovertroffen goed.

 

Dat in combinatie met hoogwaardige materialen en componenten kan je voor 150 euro echt niet kopen.

 

Daarnaast zijn de applicaties uit de Apple Store allemaal goed gecontroleerd op werking, spyware en virussen en dat is bij android uiteraard zeker niet zo. Daar werkt uit de store meer niet (goed) dan wel en dat heb ik zelf in de praktijk veelvuldig vastgesteld.

 

Het voordeel is wel dat de android apps wat vrijer zijn, maar zo heb ieder voordeel ook z'n nadeel.

 

Ik zou echt je budget bijstellen. Voor 150 euro gaat het met zekerheid geen fatsoenlijk Android 3 device worden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps wat is dit weer persoonlijk, je lijkt Ron wel, ik weet niet wat jij twijfelachtig vindt maar alles wat geen dreambox en nu dus ook niet van Apple is vat jij kennelijk persoonlijk op cq meen je een waarschuwing af te moeten geven. Voegt echter niets toe aan deze discussie en volledig off-topic.

 

Maar goed, als je goed leest installeer ik wel eens wat setjes bij kennissen en heb dus ook wel wat hardware in de handen gehad, en verkoop ik deze ook weer door. Ik denk dat ik de normale ontwikkeling heb doorgemaakt de laatste 15 jaar van de Dbox naar de Humax, van de Humax naar de Dreambox en van de dreambox naar de Relook 400s, dit is de enigste ontvanger die ik met echt verlies heb doorverkocht na 3-4 jaar veel plezier van deze ontvanger te hebben gehad. Overigens was jij een van de importeurs van deze "troep" met dank aan jullie.

 

Daarna heb ik enkele maanden een Edision ontvanger gehad die echt geen troep was en deze heb ik gewoon voor hetzelfde geld doorgestoten. De VU+ heb ik voor € 355,00 gekocht,dat is 1/3 van de prijs van de DB 8000, wat het enigste 3 tuner alternatief was voor 2xsat en 1x DVB-T. Maar goed dat is kennelijk ook weer twijfelachtig voor jullie. Overigens heb ik al sinds 1990 het goedkoopste of het gratis Sat Abo, dus netto lach ik mij echt kapot, want dat educatief kijken maakt het juist zo leuk.

 

Laat nu niemand klachten hebben over het aanraakscherm van het Wow tablet, juist daar heb ik op geselecteerd. Maar nogmaals de test zal het uitwijzen als ik deze heb, maar bedankt voor je tips die mij aan het denken hebben gezet waarom nu juist geen Ipad te kopen. Wedden dat jij in de rij gaat staan voor de Ipad2 wegens de te grote tekortkomingen van de Ipad1.

 

En ga er maar vanuit dat ik dit tablet dadelijk voor dezelfde prijs zal doorverkopen als het niet zou voldoen, terwijl je ipad over een half jaar compleet verouderd is nu Apple flink op dual core gaat inzitten en ook met hun OS met hun zwaardere systeem en geheugen eisen dan. Ik kan nog altijd ram of Flashgeheugen bijplaatsen in het WOW Tablet, wat je echt niet gaat lukken met de Ipad.

 

En het volgende mag ook gezegd worden:

8 things that suck about the ipad

 

Why i don't buy an Ipad

 

Moet je denken en dat kost dan 4 keer zoveel, tja aan ieder zelf de keus.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het verschil tussen jou en mij is dat bij jou de keuze voor 90% gebaseerd is op een persoonlijke afkeur, terwijl bij mij de keuze voor 90% gebaseerd is op kwaliteit en functionaliteit.

 

Ik ben uitermate tevreden over de iPad en niets dat jij schrijft en nog gaat schrijven over de vermeende nadelen van een iPad kan daar verandering in brengen wink

 

De enige reden dat ik misschien over een half jaar een iPad 2 koop is omdat ik nu al weet dat die nog beter en nog sneller zal zijn dan de nu al waanzinnige iPad 1 cry

 

Hoe is het eigenlijk met je HTPC? Of is die al op de berg met mislukte aankopen beland wink

Je bent er namelijk zooooooo stil over.

Ik kan me die prachtige discussie met mijn tweelingbroer Ron namelijk nog als de dag van vandaag herinneren. De HTPC ging 't (volgens jou) helemaal worden, maar volgens mij is hij net als vele andere van je opgehemelde aankopen dood geboren.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...met#Post1761815

 

Nogmaals, ik heb jouw vele discussies iedere keer met een lach en een gniffel gelezen en na je vele aankoop blunders dacht ik dat je er van geleerd had om steeds andere producten de grond in te stampen en je eigen aankopen de hemel in te prijzen. Helaas had ik ongelijk.

 

Je doet het gewoon iedere keer opnieuw en het begint langzaam maar zeker echt een treurige vertoning te worden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we het ontopic houden? Wel zo gezellig.

 

Ik heb persoonlijk ook de nodige pads in handen gehad maar ik moet eerlijk zeggen dat de iPad in gebruik en bouw toch bovenaan staat. Ik heb (uiteraard) nog niet met Android 3.0 kunnen werken. Ik moet bekennen dat ik een iPhone heb dus misschien lichtelijk bevooroordeeld.... smile

 

Inderdaad is het scherm super belangrijk. Niet alleen qua scherpte en lichtverdeling maar vooral de touch en de nauwkeurigheid daarvan. Neem een iPad in je handen en je voelt dat je een stukje degelijkheid in handen hebt en inderdaad dat je makkelijk 10 uur kan werken is ook niet mis.

 

Nadelen zijn er ook kaartlezer en usb is beperkt (alleen met een verloopkabel), geen camera (vind ik geen gemis) en je kunt niet bellen (daar heb ik een iPhone voor wink )

 

 

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...