Ga naar inhoud


[Satelliet] KA satelliet aangekomen in rusland


de vrije fries

Aanbevolen berichten


Zuppelan

 

Zoals je op de footprint kan zien is het rondje Nederland zuid en Belgie maar ook Noord-Nederland en geloof mij maar echt dat als het voor Hilversum is ik in Noord holland het zie.

Ik ben al 3 jaar (zeer active) met deze K(a)-Band bezig en ook al diverse dingen gezien.

De footprint is klein maar zo klein dat het verschil tussen Hilversum en Amsterdam helaas dat lukt (nog)niet.

Op deze 9 Oost komen de Ierse TV zenders te zitten.

Verder vind je K an KA signalen op:

16, 13, 7, 4.8 en 29 Oost deze 29 is XTRAX een MIL-USA sat

en op 30,(3x)4, 4.8 en 5.15 West signalen.

opmerking de 30 W en 5.15 West zijn MIL sat's.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo scherp zijn de spotbeams inderdaad nog net niet, Noord-Holland of Hilversum maakt niet zoveel uit. Maar de kneep zit 'm nu net in dat ze frequenties gaan hergebruiken, hoe verder je buiten de voetafdruk van een spotje komt, hoe meer je last hebt van verder weg gelegen spotjes die het signaal verstoren. Dat betekent dat je je signaal buiten de spotcirkeltjes zeer snel kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ka-band wordt momenteel amper voor televisie gebruikt, deze satelliet ziet dan ook internet als zijn belangrijkste markt. Weinig satellietinstallaties zijn Ka-band geschikt, ik denk dat er dan ook nog heel wat water naar zee moet stromen voordat bijv. de Britse zenders in de Ka-band gaan zitten.

 

De twee andere televisiegrootmachten, Duitsland en Italië (hoewel met name de publieke zenders), willen juist een zo groot mogelijk ontvangstgebied, hoe meer zielen, hoe meer vreugde.

 

Maar er is straks een faciliteit om met zeer kleine spotjes te werken. Ik denk dat er zeker zendgemachtigden zullen zijn die daar oren naar gaan hebben. Saorsat is de eerste.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Golfdiesel

 

Deze sat zal de Ierse TV en Radio zenders in de K-Band gaan uitzenden deze zijn dan alleen daar te ontvangen.

Ook zullen er feeds komen bestemd voor dat gebied waar het voor is en dan met name sportfeeds.

Reden is dat er een aantal landen zijn die de feeds gewoon gebruiken als TV uitzending en daar niets voor betalen.

In West Europa kan je. je dit niet voorstellen maar Afrika neemt het niet zo nauw..

Het WK voetbal in Zuid-Afrika ging ook via de K-Band.

 

Helaas spreekt Astra over de KA-Band wat niet correct is, deze loopt van 26 GHz tot 40 en de uitzendingen zijn toch echt rond 20 GHz (K-Band)

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...