Ga naar inhoud


loopt regelmatig vast


hugogertie

Aanbevolen berichten

De box loopt regelmatig vast gebruik hier open pli van 06-09-2010 met CCcam 2.14 die als server dient en waar ook de CD kaart in zit. Deze week al 7 vastlopers gehad. Box slaat eerst beeld vast dan nog wel geluid dan stoppen de clients en kan ik niks meer met de VU Duo+ alleen uitzetten en weer aan.

Wat kan het probleem zijn dat de box steeds vastloopt?

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je onlangs software geinstalleerd?

Hoeveel clients heb je op je box?

Werkt je ventilator wel, misschien warmte ontwikkeling?

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tip

 

zet de laatste software erin via de usb stick, zorg wel dat je eerst alle gegevens opslaat.

Werk je met een harde schijf en zoja welke, in de laatste software zit ook cccam 2.21 zeker een aanrdader omdat die sneller werkt

 

Zet de software op de stick, pak hem uit en plaats daarna de stick in de ontvanger, gedurende minimaal 3 seconde de stroom eraf en daarna er weer op, de ontvanger leest nu de stick en installeerd de nieuwe software

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firmware is open PLI die nu nog in de download staat van Open PLI september 2010 staat ook als enige in de lijst.

Ventilator werkt, harde schijf is van Hitachi 7201... 1 Tb.

Box loopt eigenlijk pas veel vast sinds hij ook werkt als server.

Ik heb dus een vermoeden dat er daar iet mis gaat. Als client liep de box ook wel eens vast maar lang niet zoveel.

 

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als ik de f regels met een # ervoor ga zetten gaan er hier een paar boxen op zwart vallen. Sinds ik een abbo op het HD pakket heb komt het vaker voor dat de box vast loopt. C regels zitten niet op de VU Duo omdat deze als server werkt met de CDkaart in de box.

Heb hier een VU-Duo als server met DM800, dm7020, 2X dm600, dm 500 en een Vento HD 200 als client.

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat moet niet uitmaken.

 

Zoals al eerder is voorgesteld, ik zou gewoon die openpli versie die je al gebruikt opnieuw downloaden, op stick zetten en dan installeren. Al je plugins er weer op en kanalen zoeken en dan je boeketten maken met je favoriete tool, of een kanalenlijst downloaden en daar mee aan de slag gaan.

 

Vooral GEEN backup maken, dan loop je risico dat je je probleem meeneemt.

 

Voordat je dit allemaal gaat proberen nog een andere tip. Trek de stekker uit je VU, en draai deze om zodat de polen gewisseld worden in je wandcontactdoos, en kijk eens of dat scheelt.

 

groet,

 

Wiz

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stekker oplossing zou het eenvoudigste zijn maar ik zie niet in waarom dit tot de oplossing zou bijdragen.

De box even opnieuw helemaal instellen is wel een werk maar ik denk zelf ook de beste oplossing en ja zonder backups te gebruiken. maar draai eerst de stekker om al lijkt het me dit niet de oplossing.

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gewacht met reageren maar moet tot de conclusie komen dat het allemaal heeft geholpen. :D

Andere CCcam 2.2.1 werkt goed. Had alleen het probleem bij het zappen van discovery naar discovery science (de laastste hebben wij geen abbo)dat er alleen tandwielen te zien waren en verder kon je niets meer doen met de box. Heb de prio lijst en channel.?? eruit gehaald en geen vastlopers meer. laugh

Had toen alleen het probleem op een client DM800 geen RTL4HD.

Heb in de DM800 een prio gemaakt met 1 regel en nu werkt alles goed deze draait cccam 2.1.4. met Newnigma 2.8 .

Zelfs de Venton HD200 werkt nu iets sneller lijkt het.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...