Ga naar inhoud


[Satelliet] omroep brabant stopt op satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Ik denk dat men geen idee heeft hoeveel mensen er via de satelliet kijken.

 

Als er enkele honderdduizenden (tot -wel eens gelezen- tegen een miljoen) abonnees zijn, moet dit toch wel enkele tienduizenden tot wellicht honderdduizend brabanders betekenen die via satelliet kijken.

Kijk naar mij; midden in UPC-gebied kijk ik lekker met m'n schoteltje...de vrije keuze, gelukkig.

 

En ook: mijn schoonvader kijkt via Digitenne, maar als hij zijn zenders inscant wordt Omroep Brabant steevast aan de kant gedrukt door L1 Limburg; die kijkt dus in de praktijk helemaal geen Omroep Brabant.

Oh ja, die zit op de zoveelste verdieping van een flat en kan ook lekker de duitsers ontvangen, dat dan weer wel. smirk

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

het gaat naar mijn mening niet om het aantal satteliet kijkers, maar om het aantal tv brabant kijkers. Ik heb RTV Noord Holland nooit aangehad, ook al woonde ik in NH en hat een schotel.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Seca3Curious

Even los van wat je van de content vind, ik verbaas me wel over het _gigantisch_ aantal herhalingen op de regionale zenders. De verhouding produktie/distributie is m.i. totaal zoek.

 

Voor die paar programma's is internet-distributie misschien wel veel beter. Kan iedereen ter wereld de plaatselijke folklore bekijken, op het tijdstip dat hij/zij dat wil.

 

Mis je alleen een categorie kijkers die niet via internet kijkt, maar die wordt ook steeds kleiner, nu alle senioren massaal aan de laptop gaan :-) (voor zover ze dat nog niet waren).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwsbrief van Satellifax/Satnews van 3 december 2010 geeft ook nog een andere reden aan.

 

In einer Mitteilung begründete der Sender den Schritt damit, dass die Kosten der Satellitenverbreitung in Bezug zur Zahl der potenziell erreichbaren Haushalte zu gering sei. Vor über einem Jahr wechselten die Privatsender von der reichweitenstarken Position Astra 19,2° Ost auf 23,5° Ost. Die Hoffnung, dass viele Haushalte sich durch den Wechsel ein Duo-LNB zum Empfang beider Satellitenpositionen zulegen würden erfüllte sich offenbar nicht.

 

vertaald met google:

Een mededeling van de zender naar de grond dat de kosten van satelliet-transmissie in verhouding tot het aantal huishoudens potentieel haalbaar is te klein stap. Ruim een jaar geleden, de particuliere omroep overgestapt van hoge bereikbare positie Astra 19.2 ° Oost tot 23,5 graden Oost. De hoop dat veel huishoudens zou worden door het veranderen van een duo LNB voor zowel satelliet-posities ingevuld wordt niet bekendgemaakt ontvangen.

 

 

Volgens dit bericht blijkt dus de twee satellietenpositie voor Nederland onvoldoende te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je berekening is pessimistisch, h.264 kan met ongeveer de helft (of ietsje meer, de helft is iets te optimistisch denk ik) bandbreedte dezelfde kwaliteit opleveren als MPEG2. Dus als een regiozender nu met MPEG2 2500kbit heeft mag je met h.264 rustig 1500kbit rekenen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan best wel een slimme stap zijn van OB, aangezien CDS ze niet kwijt wil. Nu kunnen ze naar een betaalpakket en kunnen ze het handje ophouden van CDS i.p.v. andersom. Lijkt een herhaling van de manier hoe RTL's en SBS's werkten... Ben benieuwd.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Volgens dit bericht blijkt dus de twee satellietenposities voor Nederland onvoldoende te werken.

Als ik hier eens rond me heen kijk zie ik inderdaad nog steeds erg weinig schotels die voor 19 en 23 Oost geschikt zijn. Ik schat dat dat nog ver onder de 50% ligt.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Je berekening is pessimistisch, h.264 kan met ongeveer de helft (of ietsje meer, de helft is iets te optimistisch denk ik) bandbreedte dezelfde kwaliteit opleveren als MPEG2. Dus als een regiozender nu met MPEG2 2500kbit heeft mag je met h.264 rustig 1500kbit rekenen.

Dan ben je toch een beetje te optimistisch... het is de combinatie DVBS2 samen met MPEG4 die de 50% kan opleveren...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud

Die is niet afgeschaft. De inning loopt nu via de belastingen niet meer apart.


De omroepbijdrage is afgeschaft, maar de belastingen zijn daarvoor verhoogd. Dat is net iets anders dan dat de belastingdienst de bijdrage int, hij bestaat echt niet meer.

Hoe dan ook: Publieke omroepen, regionale omroepen daarbij inbegrepen, worden van belasting- en reklamegeld gefinancierd en niet via betaaltelevisie. Bij die financiering uit belastinggeld wordt ook inbegrepen de kosten om het signaal te verspreiden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dan ben je toch een beetje te optimistisch... het is de combinatie DVBS2 samen met MPEG4 die de 50% kan opleveren...
Ik encode vaak genoeg zelf video met zowel MPEG2 als h.264 en de helft klopt wel ongeveer hoor. Het kan ietsje minder zijn (hangt soms een beetje van de content af), maar je hebt echt geen 2000kbit h.264 nodig om 2500kbit MPEG2 te evenaren.

Ik ben niet de enige die er zo over denkt:
Citaat:
The intent of the H.264/AVC project was to create a standard capable of providing good video quality at substantially lower bit rates than previous standards (e.g. half or less the bit rate of MPEG-2, H.263, or MPEG-4 Part 2)

Citaat:
The H.264 video format has a very broad application range that covers all forms of digital compressed video from low bit-rate Internet streaming applications to HDTV broadcast and Digital Cinema applications with nearly lossless coding. With the use of H.264, bit rate savings of 50% [2] or more are reported. For example, H.264 has been reported to give the same Digital Satellite TV quality as current MPEG-2 implementations with less than half the bitrate, with current MPEG-2 implementations working at around 3.5 Mbit/s and H.264 at only 1.5 Mbit/s.[3]

http://en.wikipedia.org/wiki/H.264
http://tools.ietf.org/html/rfc3984

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...