Ga naar inhoud


[Satelliet] omroep brabant stopt op satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Omroep Brabant TV niet langer via de satelliet
Laatst gewijzigd: woensdag 1 december 2010 - 20:30 | Auteur: Nick Renders

SON - Omroep Brabant stopt met het verspreiding van het tv-signaal via de satelliet. Per 1 januari 2011 is het signaal niet meer te ontvangen. De omroep zou de komende jaren een onverantwoord hoog bedrag op tafel moeten leggen om het signaal in de lucht te houden.

Dit staat niet in verhouding tot het aantal kijkers via de satelliet en vergeleken met de kosten van de analoge en digitale distributie van het signaal.

Vier jaar
Omroep Brabant heeft door een subsidie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en KPN de afgelopen vier jaar haar tv-signaal via de satelliet kunnen verspreiden. Deze regeling loopt op 1 januari af. Hierdoor wordt het onbetaalbaar om het signaal via de satelliet te blijven verspreiden.

Andere kijkopties
Als alternatief voor de satelliet zijn de programma's van Omroep Brabant natuurlijk wel te bekijken via Digitenne en op de website van de omroep.


Bron: Omroep Brabant
Auteur:Nick Renders
Datum: 1 december 2010

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal moet ze een mpeg4 aanbod doen of ze kunnen ze zelf doorgeven natuurlijk in seca3

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de marathon gevolgd op deze zender, en verder is het inderdaad al even geleden.

Carnaval misschien?

 

Toch jammer...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals wij kennis kunnen nemen van de buitenlandse cultuur (europese FTA stations) zo kan/kon Europe kennis nemen van onze lokale cultuur, deze info gaat nu ter ziele en daarmee isoleren we ons steeds verder van de ons omringengende landen/culturen....jammer een gemiste kans...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Canal Digitaal moet ze een mpeg4 aanbod doen of ze kunnen ze zelf doorgeven natuurlijk in seca3

Dat is BESTE oplossing voor allemaal......

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer!

Want ik kan me zo voorstellen dat die kosten dan over de achterblijvende omroepen worden verdeeld, dus zal het duurder gaan worden.

En dan gaan er meer omroepen afhaken.

Flevoland en Utrecht zaten er al vanaf het begin niet bij.

Het zou beter zijn om alles in MPEG4 uit te gaan zenden, scheelt bandbreedte en kosten.

Dan zou het misschien zelfs mogelijk zijn om Flevoland en Utrecht er bij te doen, en zouden de kosten per omoep kunnen dalen.

Zelk kijk ik regelmatig naar L1, en soms ook naar Brabant en Gelderland.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan gaan er meer volgen frown

 

hoewel mischien kan CDS de transponder huren voor meer HD! smile

 

/me mist animal planet HD intussen wel een beetje op 23.5E.. ( nu moet ik steeds naar 0.8W :P )

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Canal Digitaal moet ze een mpeg4 aanbod doen of ze kunnen ze zelf doorgeven natuurlijk in seca3

Denk je niet dat dit de afgelopen maand al gebeurt is?? Er is en neem dat maar aan druk onderhandeld om door deze technieken de kosten te halveren.

Uit de L1 tijd weet ik dat het ca. 300.000 Euro per jaar kost. Met MPEG4/DVB-S2 dus ca. 150.000 Euro.

Ik weet niet wat de grote baas van Omroep Brabant verdient - ik bedoel hebben ze wel op het juiste bezuinigd???

Hopelijk volgen niet te veel andere regeonale omroepen...

En wie weet wordt er nog steeds verder en scherper door onderhandeld... en over een paar weken zien we weer een ander bericht...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel lastig te vergelijken, omdat L1 destijds op de Astra1 zat in zijn eentje capaciteit huurde. Het huren van een hele transponder zal goedkoper zijn. Desondanks zal het inderdaad wel deze orde van grootte zijn.

 

Op zich ziet het er niet uit als bedragen waar een omroep van zou moeten schrikken, maar regionale omroepen zijn wel erg arm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...