Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Opname handmatig starten en stoppen


arsat

Aanbevolen berichten

Als ik opneem, start ik normaal de opname handmatig.

Het probleem is dat de RE9000 het schijnbaar nodig vindt, om de opname af te breken als de tijd in de EPG verstreken is...

(Alhoewel ik daar niet om vraag; ik maak zelf wel uit wanneer ik wil stoppen.)

Nu kun je wel extra tijd toevoegen aan een opname, maar dat is lastig en je vergeet dat vaak ook.

Kan dat hele gedoe met die EPG niet gewoon ergens uitgezet worden?

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit begrijp ik niet helemaal.

Als ik een opname handmatig zou starten (doe het eigenlijk nooit) dan loopt de opname net zo lang door totdat de maximale standaard ingestelde opnametijd van 2 uur is verlopen tenzij ik de opname voortijdig handmatig beëindig of de opnametijd heb gewijzigd..

Ik zie ook eigenlijk totaal geen verband tussen het handmatig starten van een opname en de EPG.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik persoonlijk vind het handig, dat bij het handmatig starten van een opname, bij het einde van het programma de opname zelf stopt.

Je kan via de timer manager ook elke willekeurige start en stoptijd ingeven.

Maar waarom zou je de opname door willen laten lopen?

Wanneer je zelf de opname met de hand zou moeten stoppen, en je vergeet dat, is na een of meerdere dagen de harddisk volgelopen.

 

Er is volgens mij geen mogelijkheid, de EPG te blokkeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurt maar zelden dat de EPG tijden kloppen.

Daardoor zijn de meeste opnames niet te gebruiken omdat het einde ontbreekt... mad

 

(Uitzendingen lopen nu eenmaal vaak uit, het aantal dat te vroeg eindigt is in een jaar op 1 hand te tellen...)

 

Ook lastig is dat je een opname niet eenvoudig met de 'pauze' toets kunt pauzeren, zodat de reclames eenvoudig zijn te skippen.

Enige manier is via de 'record' toets en heel wat toetsdrukken op de AB.

Tegen de tijd dat de opname dan pauzeert, ben je een halve minuut verder en is de reclame al bijna afgelopen...

(En dan moet je weer een halve minuut gaat toetsen om de opname te hervatten...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan toch in het menu "opname optie" standaard voor elke opname tot 15 minuten extra tijd programmeren.

Daarmee heb je minsten 95% van alle uitgelopen programma's afgedekt.

En tijdens weergave kan je ook het springen instellen op elke gewenste lengte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens kijken in dat menu. (Alhoewel ik liever had dat 'ie zich helemaal niet met handmatige opnames bemoeit...)

 

Citaat:
En tijdens weergave kan je ook het springen instellen op elke gewenste lengte.

Dat weet ik, maar het is veel handiger als je dat wat je niet wilt zien helemaal niet opneemt...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dit begrijp ik niet helemaal.
Als ik een opname handmatig zou starten (doe het eigenlijk nooit) dan loopt de opname net zo lang door totdat de maximale standaard ingestelde opnametijd van 2 uur is verlopen tenzij ik de opname voortijdig handmatig beëindig of de opnametijd heb gewijzigd..

Origineel bericht van: ceesv
Ik persoonlijk vind het handig, dat bij het handmatig starten van een opname, bij het einde van het programma de opname zelf stopt.

Deze opmerkingen spreken elkaar tegen, bij mij is het in elk geval zo dat als ik tijdens het kijken naar een programma de opnametijd tot het einde (plus eventueel extra ingestelde tijd) doorloopt. Dus bij mij loopt het zoals bij Cees.
Jürgen, waar stel jij dit in: "de maximale standaard ingestelde opnametijd van 2 uur" ? Ik kan gewoon opnames maken die langer dan 2 uur duren en ik heb nog niet gevonden waar je dit in zou kunnen stellen (buiten de TimeShift, maar daar gaat het hier niet over).

Maar over de vraag van arsat: als ik opname indruk tijdens een programma, is het m.i. het snelste om nog een keer opname indrukken en de opnametijd te verlengen (10 seconden werk...). Normaal wil je iets eerder beginnen met je opname en dan kun je ook controleren of de opnametijd niet alleen is voor het voorgaande programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Maar over de vraag van arsat: als ik opname indruk tijdens een programma, is het m.i. het snelste om nog een keer opname indrukken en de opnametijd te verlengen (10 seconden werk...). Normaal wil je iets eerder beginnen met je opname en dan kun je ook controleren of de opnametijd niet alleen is voor het voorgaande programma.

Ik weet het, en toch vergeet ik het soms nog. (Waarschijnlijk omdat al mijn vorige boxen handmatig startten en stopten...)
Als je gewoon handmatig zou kunnen stoppen, kun je ook 2 programma's achter elkaar aaneen opnemen zonder veel extra gereken...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Twee programma's achter elkaar opnemen gaat juist heel eenvoudig.

Je drukt op EPG, je gaat met de pijltjes toetsen naar het gewenste programma, en je drukt 2 keer op de OK toets. Er staat nu bij dat programma een rood opname symbool in je EPG gids.

daarna druk je een keer op de pijltjestoets naar rechts voor het volgende programma (van dezelfde zender) en drukt week 2 keer op de OK toets. En zie, de 2 programma's worden achter elkaar opgenomen.

 

Is je probleem misschien het ontbreken van een passende gebruiksaanwijzing bij de huidige versie software?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Twee programma's achter elkaar opnemen gaat juist heel eenvoudig.


Of, een andere mogelijkheid: als je aan het begin van een programma de opname toets indrukt en de rebox opneemt, druk je nog een keer op opname. In het pop-up venster kies je voor einde opname het einde van het volgende programma. Daarna de totaal tijd nog even verlengen met 15 minuten en klaar is Cees Peter :-)
15 seconden werk max.
H.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn allemaal ingewikkelde oplossingen voor een eenvoudig probleem... cool

Wat is er simpeler als opname starten door 'record' te drukken, en te stoppen door 'stop' te drukken?

 

Ik ben nu eenmaal niet iemand die weken van tevoren de programmagids gaat zitten uitvlooien en alles vervolgens voorprogrammeren in de EPG lijst, maar helaas zal het daar wel steeds meer naar toe gaan...

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre

Deze opmerkingen spreken elkaar tegen, bij mij is het in elk geval zo dat als ik tijdens het kijken naar een programma de opnametijd tot het einde (plus eventueel extra ingestelde tijd) doorloopt. Dus bij mij loopt het zoals bij Cees.
Jürgen, waar stel jij dit in: "de maximale standaard ingestelde opnametijd van 2 uur" ? Ik kan gewoon opnames maken die langer dan 2 uur duren en ik heb nog niet gevonden waar je dit in zou kunnen stellen

Ik moet mijzelf even corrigeren.
Zo net heb ik een opname handmatig gestart (volgens mij weer voor het eerst sinds weken of misschien wel maanden) om op de bovenstaande vraag te kunnen reageren.
Wie schetst mijn verbazing toen ik moest constateren dat ik inderdaad de stoptijd van het op te nemen programma in beeld kreeg.
De laatste keer dat ik een opname handmatig opstartte was omdat ik te laat was om nog de timer te zetten en toen ik op de Record toets drukte zag ik dat de opname 2 uur zou lopen.

Ik veronderstel nu dat dit met een van de vorige versies software wel het geval was maar daar hebben we nu niets aan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweede maal op opname toets drukken is inderdaad handigste.

Dus handmatig opname starten en daarna nog 1x op nametoets drukken. De popup pas ik dan altijd aan met een eigen eindtijd/tijdsduur, EN "volgend programma" op NIET BESCHIKBAAR zetten in deze popup.

Je bent dan los van de EPG, en verzekerd dat ie opneemt voor de tijd die je hebt aangegeven. Ook als het langer is dan eindtijd volgend programma. Pas ik iedere vrijdagavond toe met Results bij the voice en/of andere live evenmeneten die mogelijk lang doorlopen.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het wordt dus echt tijd, dat Rebox een herziene gebruiksaanwijzing meelevert met de volgende SW upgrade.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou inderdaad makkelijk zijn als je b.v. ned1 opzet, en dan op rec drukt, dat de rebox gewoon opneemt. En pas gaat stoppen als je op stop drukt.

 

Dan kan je b.v. met de t.v uit, een programma opnemen.

 

Als ik b.v. één vandaag op wil nemen, om kwart over zes, en ik zet de rebox aan om 5 over zes. dan moet ik altijd de tv ook aan zetten, om de rebox goed in te stellen. Anders stopt hij bij het einde van het journaal.

 

Graag oplossen rebox))

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...